Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jaap van der Vegte op wo, 04 nov 2009, 14:31:37
-
Ik heb een probleempje met de claxon van mn witte Steilheck. Deze doet het alleen als ik het stuur op een bepaalde stand heb staan (zie foto's). Dan staan de contactdraadjes (in het stuur) boven- óf onderaan. In de rest van de stuurposities doet de claxon het niet...Is er iemand die enig iedee heeft waat dit aan zou kunnen liggen? Stuur maakt wel gewoon contact met de sleepring...
-
Hoe ziet de sleepring er uit, is deze misschien beschadigd?
-
Sleepring is nergens beschadigd. Maar zat net nog even te denken...het stuurhuis fungeert als massa, en de ene stand is precies het tegenovergestelde van de andere stand (van het stuur). Zit er dan in het stuurhuis misschien ook een of andere sleepring?
-
Hoe weet je zo zeker dat het stuur gedurende de hele rotatie contact maakt met de sleepring?
Kun je wel toeteren als je stuur niet in een van de twee posities staat en je zet kracht op het stuur? Dus niet draaien maar trekken of duwen of beiden.
-
Aan je stuurstang (boven je pedalen) zit een draadje naar je zekeringkast (massapunt), om de stuurstang te aarden. Mogelijk is deze door het vele draaien geknikt of losgeraakt?
-
Aan je stuurstang (boven je pedalen) zit een draadje naar je zekeringkast (massapunt), om de stuurstang te aarden. Mogelijk is deze door het vele draaien geknikt of losgeraakt?
Net nog even gekeken. Stuurhuis is gewoon geaard, maar de stuurstang (draaiende deel) is niet geaard. Tenminste, het grootste deel van de draaicirkel van de stuurstang is niet geaard. Heb nog een andere stuurstang en stuurhuis liggen, dus die zet ik er morgen maar even in.
-
Ik weet zo even niet precies hoe dat zit met een toeter bij een Polo.. (klinkt stom)..
Maar toevallig had mijn buurman (die monteur is) gister hetzelfde soort probleem bij het stuur van een Daihatsu Charade uit 1987... beetje hetzelfde principe denk ik als met zo'n sleepring van een polo waar jij het over hebt...
bij die Charade deed de toeter het alleen als het stuur recht stond.
Die sleepring was een beetje ingevet.. (en ook behoorlijk smerig).. na dat dingetje schoon te hebben geschuurd / gekrabd deed de toeter het wel tijdens het draaien van het stuur...
Maybe ligt het bij jou daar ook aan?
-
Ik heb zelf een extra massadraad van de stuurstang naar de carrosserie gelegd. Werkte bij mij ook goed (genoeg)
-
wat ik vaak doe is ook de sleper op het uiteinde vertinnen zomdat de sleepring ook mooi schoon blijft
-
Heb een extra massa getrokken van de stuurstand naar het frame. De massa moet eigenlijk door het lager doorgegeven worden, maar dit werkt dus blijkbaar niet zo goed...
De andere stuurstang die ik nog had liggen was helaas anders, dus ombouwenn zou wel wat tijd gaan kosten (o.a de stand zelf, is nu 2-delig en de andere 1-delig, en de stekker van het contactslot is anders)
Maar de claxon doet het gelukkig weer -klus-
-
ik heb ookzon soort probleem, bij mij toeterd hij als ik het stuur draai.
heb dus maar ff de draadjes losgehaald van de claxon, das namelijk erg irritant
-
Ooit zo eens rond gereden in een transporter met een stuiver achter in de airbag... -uitlachen- Dan ben je ineens blij met rotondes -nana-
Bij mijn polo stuurtje zaten de contacten in het toeter gedeelte te dicht tegen mekaar aan, heb ze even iets verder uit mekaar gezet met een schroevendraaier... weg probleem.
-dj-