Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: UrbanPolo op di, 01 dec 2009, 22:29:26
-
Hallo!
Ik had het laatst met een vriend over het onderstel van mijn polo en nu vroegen wij ons af wat voor achteras er op een Polo2 zit.
Ik heb op internet al wat gezocht, maar ik kon er niks over vinden, weten jullie wat voor achteras er op een Polo2 classic zit?
Ik dacht zelf aan een starre as namelijk.
Groet!
-
Je kan ook gewoon ff naar buiten lopen Michael
en een je kop onder je polo steken -dunno-
Starre achteras idd
(6N van Dirk-Jan ook -moon- )
-
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn god niet zou weten hoe de verschillende achterassen eruit moeten zien -dunno-
Nu is dat opzich best jammer, want ik kwam met het idee om te kijken voor camberplaten, maar ik geloof niet dat dat helemaal gaat werken dan -gert-
iig bedankt voor de snelle reactie! -hug-
-
Het is geen starre achteras, maar een semi-onafhankelijke torsieachteras.
Star:
(http://img188.imageshack.us/img188/7249/solidaxlecoilspring.jpg)
Torsie:
(http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1078/107831_6mg.jpg)
-
nu we `t toch over achterassen hebben, die semi onafhankelijke torsie-as.
die hebben we eigenlijk tog `t liefst zo star/stabiel mogelijk?
is het dan ook een idee om met een stuk plaatmateriaal de open kant dicht te maken om op deze manier een koker te maken? daar gaat een polo al een stuk minder van rollen lijkt me.
`t kan zijn dat ik iets te kort om de bocht denk hoor -gert-
-
GT achteras heeft versteveging in de hoeken.
-
Oke oke, torsie as dan.
Hetgeen wat urbanpolo wil, is bij beide niet zomaar met camberplaatjes op te lossen iig.
GT achteras heeft versteveging in de hoeken.
Volgens niet, alleen een extra torsiestaaf in 't profiel.
-
Ik zag laatst op ebay van die camperplaten staan voor polo und golf!!
Is dit alleen mogelijk met schijven achter? of lukt dat met trommels ook om die platen te monteren?
vind het wel stoer als de wielen wat schuin staan. {kwa apk en de politie zal het niet gedoogd zijn denk}
-
Je kunt toch ook de astap schuin (1,5 graad) laten frezen?
-
ja zoiets las ik ook op g-laderseite, maar der was niks meer geupdate -dunno-
heb jij info over hoe je die astappen kan laten draaien, ik heb daar geen kijk op helaas.. {nog niet}
er zijn 2 opties, 1 is die camberplaten monteren.. 2 is die astappen bewerken.. {ik ga me der is in verdiepen als ik tijd heb}
-
Afdraaien zal lastig worden denk ik (maar ik weet daar ook niet alles van). Het makkelijkst lijkt mij om de astap onder een hoek in te spannen en dan de frees erover te halen.
-
Deze heb de wieltjes dr ook scheef onder staan (alleen heeft ie ook RWD)
(http://vagner.jeje.je/bilder/albums/Mattig/DSC_6331.jpg)
-
More info please!
(like that color!)
-
More info please!
(like that color!)
Klikt u maar -thumbsup- (http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4539772&postid=60357993)
-
Volgens mij is die blauwe nog geen RWD, de band loopt gewoon aan denk ik, lees zijn posting:
"The daily has a original 1,3l and it's NOT rwd...it's only some rubbing testing the 7x13"
-
Volgens mij is die blauwe nog geen RWD, de band loopt gewoon aan denk ik, lees zijn posting:
"The daily has a original 1,3l and it's NOT rwd...it's only some rubbing testing the 7x13"
Oja...foutje, moet kunnen.
-
Maar camberplaten zijn dus niet mogelijk lijkt mij?
Want de staaf die tussen de achterwielen loopt zit vast aan beide einden, dus het lijkt mij als je er camberplaten op zet dat de staaf dan een buiging krijgt. Of zit ik er nu fors naast?
En die astap schuin afvrezen, hoe zou dat ongeveer in z'n werk moeten zitten?
Michael
-
(http://vagner.jeje.je/bilder/albums/Mattig/DSC_6151.jpg)
wtf?
wat doet die rook genereren? alleen aanlopen van de band tegen de wielkasten?
-
Nee hoor, dit ding is wel degelijk RWD... I guess this is not his daily? -naughty-
-
Als ik de foto's op de website bekijk is ie toch echt FWD, en is op de laatste foto `t camber pas goed gesteld.
Bij de laatste foto staan volgens mij de wielen een stuk schuiner.
Beetje jammer van de banden als je `t mij vraagt -gert-
(http://vagner.jeje.je/bilder/albums/Mattig/DSC_6151.jpg)
(http://vagner.jeje.je/bilder/albums/Mattig/DSC_6331.jpg)
-
Leuke polo..:)
-
Met camberplates de achterschokkers schuiner zetten => ja nee, das lekker nuttig -gert-
Achteras blijft gewoon zoals ie is, hoe schuin de schokkers ook staan
Enigste mogelijkheid om met huidige achteras camber te creeren, is de astappen schuin affrezen.
Nadeel is de dikke kans op rare bandenslijtage.
Voorbeeldje met rwd in deze topic is leuk, maar niet relavant.
Rwd in NL is nogal lange & kostbare bedoeling (ex- & import via UK)
-
Volgens mij kun je schuine astappen verkrijgen via Brenner-motorsport.