Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jaap op di, 27 mei 2003, 17:39:40

Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op di, 27 mei 2003, 17:39:40
Hoi,

Nadat er dit weekend 4 (!) dynamo's de geest gaven, zit ik nu met 2 lekke tanks..

1 Lekke tank: Onder m'n budget-banger, en 1 lekke tank onder de 84ér derby van een vriendin..

Een 36 liter tank heb ik al liggen, een 43 liter tank voor de ander ga ik van de week halen,.

Wat is echter wijsheid: De 36 liter tank ziet er al redelijk pizza-crossa uit, en die 43 liter tank zal waarschijnlijk ook niet meer helemaal zonder blaasjes zijn.

(btw: We hebben het over de vulhals aan de tank natuurlijk. de tank zelf heb ik nog niet 'lek' gezien)

Mijn idee:

- Kaal krabben
- Fertan erover

en dan: Glasvezelmatjes erom binden?
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Douwe op di, 27 mei 2003, 20:45:03
Hangt er van af WAAR ie lekt. Als het de vulhals zelf is (dus niet de overgang van tank naar vulhals) kun je deze ook doorzagen en er een bezinebestendige slang omheen schuiven,zoals bij een Golf 1.

Monteert ook een stuk gemakkelijker :D
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op di, 27 mei 2003, 21:13:29
hmmm..

Maar hoe zit dat dan vast? Met een paar slangklemmen??
is die hals stevig genoeg (onderaan de tank?)

En hoe goed zit je vulhals-opening dan nog 'vast' ?

Je weet zelf vast wel waar ie lekt,.. precies: daar waar ie een bochtje maakt, en verder omhoog.. Oftewel: Tank vol = lekkage, tank minder dan de helft vol = geen lekkage..

Zal eens in EDGAR neuzelen hoe dat bij de Golf 1 zit....

Montage verbetering zie ik wel zitten: k weet van m'n toek-toek hoe fijn je de vulhals om de achteras kunt manouvreren (NOT!)


---

Even gekeken: D'r zit bij de Golf 1 een stuk slang van 40 mm doorsnee, 5mm dik en 16,5 cm lang tussen de vulhals en de opening aan de tank.. maar daar zit geen knik in....

Rekenen ze bij VW met 40mm als binnenmaat of buitenmaat is dan de vraag?

Maar goed: Maar beter niet met de flex aan de gang,.. zal eens kijken wat het word..

Behandelen met fertan, lak en vervolgens met polyester erom lijkt me nog steeds een behoorlijk goed alternatief,. alleen ff uitzoeken of polyester een beetje tegen benzine kan???



Titel: Lekke tanks
Bericht door: Rene op wo, 28 mei 2003, 15:54:47
als ie volledig uitgehard is met voldoende verharder wel
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op do, 29 mei 2003, 06:05:34
of wat ook kan is :tank er onder uit .afvullen met water.zo een dag laten staan .water af gieten .alle deksels van tank.vulhals afslijpen .en boven aan de vulhals ook doorslijpen .plaats rond vulhals op tank ontroesten .lasbochtje erop schijten.en dan monteren ala douwe met slang er tussen .
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Douwe op do, 29 mei 2003, 15:34:30
Jij liever lassen dan ik :D  :D
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op do, 29 mei 2003, 15:43:22
na een dag met water doet ie geen boem meer  :D
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Douwe op do, 29 mei 2003, 16:05:11
Hoop je :D

Of het moet een diesel tank zijn :P



Titel: Lekke tanks
Bericht door: Ken op do, 29 mei 2003, 16:11:49
Gooi er eerst een lucifer in, dan ben je zeker :P
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op do, 29 mei 2003, 20:32:41
een beetje spanning er in houden jongens :D  :D
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Douwe op do, 29 mei 2003, 20:44:43
een beetje spanning er in houden jongens :D  :D

heb een paar jaar eleden een paar jerrycans voorzien van afsluiters (aan de onderkant) voor snelvulling van die gele Spaanse oliestokers; bleek achteraf nog diesel in te zitten  :D  :D  :D

Is toch wel een beetje spannend  ??
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op vr, 30 mei 2003, 19:47:45
Nou, ik ga voor de slang.. Morgenvroeg ff zoeken in het magazijn van de Axima.. hoeveel cm doorsnee zou da zijn?
Titel: Lekke tanks
Bericht door: op do, 05 jun 2003, 04:45:35
Heb ook eens zo'n geintje gehad: benzine tank bij de aansluiting met de kraan van de Honda MT-5 (jaja, heb ik ook gehad...) was rondom voorzien van extra (roest-) gaatjes. Kraan eraf gehaald en heb toen die gaatjes in de tank netjes met zo'n penciltorch zitten dicht solderen. "Stapelen" van soldeertin. Was al met al toch ruim een half uur werk. Wist ik veel dat ik de tank moest spoelen voordat ik er een vlam in ging houden. Achteraf dus erg veel mazzel gehad..
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op do, 05 jun 2003, 07:13:03
weet er iemand waar je goedkoop slang kunt kopen, benzine bestendig, binnenmaat 40mm?

goedkoopste (en enige) tot nu toe gevonden: 52 pleuro de meter (sterker nog: 90 cm)..

Heb al een liter glasvezelspul + matjes gekocht..
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Michiel op vr, 06 jun 2003, 21:31:59
Zal van de week ff binnenlopen bij de rubberwinkel bij mij om de hoek. Heb ik laatst een rubberslang gekocht van 60mm binnenmaat, was ik 20 euro kwijt voor een meter. Kijk anders ff op
 http://www.ru58.nl
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op vr, 06 jun 2003, 22:05:39
rubberwinkel van de pabo?
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op za, 07 jun 2003, 08:30:27
Heb gisteren een gas-tank + toebehoren gehaald in maasbommel (das bij de derde boom links, dan rechts, stukje of 20 km door niemandsland, en dan bij de grote kei links)..

Ook de tank onder de ex-polo van Willie uitgesloopt: met rubberenvulhals :-)

Is ietsje te lang gloof ik, en hij zit gedraaid, maar dat komt best goed.

Slang koste een pleuro of 3 (!) binnenmaat ongeveer 38 mm, dus warmstoken, en opschuiven..
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op ma, 09 jun 2003, 19:49:36
Ok, topic kan veranderd worden:

Lekke tank :-)

De smurf heeft een 'nieuwe' tank, een 41,5 liter tank, met frisse laag tectyl. Meteen de onderkant van de achterbank ook even in de body safe gezet.  

D'r zat een klein klein rot plekje, aan het eind van de dorpel, en als de tank er dan toch onderuit is.. Met dank aan Marcel zie je d'r nu echt nix meer van..

Ochja, d'r bleek ook nog een poezebeest verstopt te zijn onder de auto. vriendelijk gevraagd te vertrekken, en de laatste stukjes uitgerookt met WD40 en ruitensproeiervloeistof :-)

De Smurf kan in iedergeval voor z'n 2e APK zonder problemen.

De gas-tank-opening zit ook dicht..

Berichtje voor Willie: Gastank is ook leeg :-)
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Rene op ma, 09 jun 2003, 20:37:32
lijkt wel een dierentuin , jou tjuk tjuk
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op ma, 09 jun 2003, 21:38:17
moet zeggen de wd40 rook beter dan de kat
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op ma, 09 jun 2003, 21:41:08
en jaap valt toch tegen he sprinten tegen een 1.4 .
dat klinkergedeelte deden we met 180 :D
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op wo, 11 jun 2003, 21:05:39
Ik zat net te denken: Veel geblaat (herrie), weinig wol (snelheid)..

Maar goed; nadat ik een paar keer wat vlammen zag, en gebrul,. je weet wel, net voordat het uitzicht begon te vervelen, werd het ineens een stipje aan de horizon..


Ochja: M'n hamer + aanbeeld laten weten dienst te weigeren op de toonhoogten van 'KLABAM' :-)
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Serge op vr, 13 jun 2003, 20:14:53
valt best mee .een stikstof leiding die met 9bar klapt op oorhoogte op net een halve meter afstand ,das pas lekker.
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op za, 21 jun 2003, 17:08:59
Hey,

Vandaag dan de laatste hand gelegt aan de lekke tanks.

De smurf had al een volledig nieuwe 42 liter tank, maar voor de classic was t lastiger; goede 36 liter tanks vind je niet zomaar,..

Dus uiteindelijk naar de sloop een Duitsland: daar slaan ze de tanks zowieso lek voordat ze het veld opgaan, maar we gingen vooral voor een goede vulhals!

Het slang verhaal kreeg namelijk een stom staartje: Doordat de slang de hoek om moest, naar boven, knikte de slang in. Gevolg: Tanken met 1 liter per minuut. Na het plaatsen van een slangklem over de knik, werd eerst de knik minder, maar vervolgens scheurde de slang open :-(

Dus dan maar opzoek naar een goede vulhals, en dan een heel klein stukje slang tussen tank + vulhals..

Aldus geschiede: slang eraf, vulhals opmaat gezaagd, slang plaatsen en klaar (en dan nog een lading tectyl er tegenaan)





(lekker krossa dorpel!)



zie je nix meer van

Groeten:
Titel: Lekke tanks
Bericht door: alfred op za, 21 jun 2003, 19:12:36
Een vulhals voor een derby wordt zeker nog lastiger? Wat nadat ik de bekleding van de wagen aan het strippen was zag ik of beter voledie ik dat de onderkant van de hals al door is maar daar zitten gewoon slangen in toch? Wat is dan de toegevoegde waarde van de hals, buiten stevigheid?
Titel: Lekke tanks
Bericht door: alfred op za, 21 jun 2003, 19:25:29
Kan onder een derby 1 ook alleen maar de kleinere maat tank? of past de grotere ook? (doet wel weer afbraak aan de originaliteit van de auto.
Titel: Lekke tanks
Bericht door: Jaap op za, 21 jun 2003, 19:53:33
Ehmz,

Dit was een Polo Classic.. Met kont dus,. Maar goed: Dat maakt geen verschil met een gewone Polo.

Deze is van 1984, dus nog met 36 liter tank, net zo groot als de Polo 1 / Derby 1 / Audi50. De tank van een Polo 1 is wel ietsjes anders, vooral aan de vulhals: De Polo 2 heeft een aantal knikjes, die de plaatsing wat makkelijker maken (vooral rond de as-steun is het k*t werk,..

Of een Polo 2 tank (36 liter) past? Denk t wel,.
Polo 2 tank (42 liter) past ook als 36 liter past, maar dan moet je wel fiedelen met de uitlaat (zit een iets ander bochtje in)..


De pijp achter de bekleding (rechtsachter) dient 'eigenlijk' nergens voor, behalve om de ontluchtings-slang door te leiden.. Die 'pijp' is wel vaker Croky.. Moet wel zeggen dat opspattend water vanaf t wegdek naar binnen kan komen zo,. met moeite welleens waar, maar toch..