Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Dennis op wo, 16 apr 2003, 23:14:42

Titel: Filmpje
Bericht door: Dennis op wo, 16 apr 2003, 23:14:42
SLS Polo 2 met Einzeldrosselklappen..

Sprint met Polo 2 van Ronald Hensiek

Spint Polo 1

Sprint polo 1
Titel: Filmpje
Bericht door: polo 3 op wo, 16 apr 2003, 23:59:00
owwwwwww gek das dus ook best mooi zo'n carburateurtje he,maar dan zuipt ie zeker flink en komt ie niet meer door de apk heen met co uitstoot?Zowel is t misschien leuker als g40 :D
Titel: Filmpje
Bericht door: patrick86c op do, 17 apr 2003, 00:51:14
dit is zekers leuker dan een g40. :D
vraag dat maar aan serge en wendy.
Titel: Filmpje
Bericht door: polo 3 op do, 17 apr 2003, 08:53:06
he serge,klopt dat dat je niet meer door de apk heen komt door teveel uitstoot,of blijft t binnen de perken als je je kat er tussen laat.jij had toch een 1600 onderblok, 1300 blok en een 1800 kop?Was dat 16 kleper of 8?Want 16 klepper is toch juist om veel toeren te maken?Ik zag ook een binzinedruk meter, kun je die voor de apk eventueel terugregelen zodat ie niet zoveel krijgt en dus rustiger is en minder uitstoot?Ik moet eerlijk zegge, ik vind g40 mooi klinken maar dit is oppervet en al die toeren :P  :P  :P
Titel: Filmpje
Bericht door: Dennis op do, 17 apr 2003, 15:37:53
Voor de kosten van dat blok van die witte polo 2 kun je al 3x een G40 blok kopen en in laten bouwen.

Zoveel toeren kun je niet zo maar maken, dan zal het hele onderblok aanpakt moeten worden.
Alles lichter maken (krukas, drijfstangen), uitbalanceren, andere zuigers.
Ook de kop kun je dit niet zomaar laten doen, ook hier een grote verbouwing. Met een hydrostoter-motor kun zoveel toeren nooit maken, maar max 8000. Daarna krijg je geheid last van valve-floating en slaan ze tegen de zuigers.
De hydrostoters kunnen dan namelijk de klepspeling niet meer op de juiste manier regelen.
Ombouwen op een oude kop met mechanische stoters (wel lawaaierig) of Tassenstössel (vast instelbare speling).

Trouwens een motorblok bestaat uit een onderblok en een kop.
Een ´blok´ is normaal gesproken het geheel van onderblok en kop.

Bovendien had deze motor een Einzeldrosselklappenssyteem (raceinjectie). Dit kun je zien als een multipoint-injectie systeem, met voor elke cylinder een gasklep (net als webers), en een vrij programmerbare computer (ECU).
Voor dit kosten van alleen zo´n systeem kun je ook makkelijk een G40 blok kopen, ongeveer 2000 euro...



Een goed afgestelde motor met webers oid komt ook prima door de apk, helemaal als ze standaard al geen kat hadden, want gelden er minder strenge eisen.
Begin dus niet met een polo 3 aan zo´n ombouw..

Serge had/heeft een 1600 onderblok (motorcode ABE) met een bewerkte mechanische 8V 1300 (GK oid, vlak) kop.
In zijn geval met afgedraaide zuiger, ivm te hoge compressie.
Hiermee is een 9000 toeren ook te doen.

Dus alsjeblieft, blijf een beetje realistisch en laat jezelf niet gekmaken door mooie filmpjes. En probeer een beetje na te denken voor je met termen gaat smijten. (´binzinedrukregelaar´ enzo...) Een benzinedrukregelaar heb je trouwens niet nodig bij webers, wel bij injectie.
Titel: Filmpje
Bericht door: Dennis op do, 17 apr 2003, 15:40:23
Voor wat prijzen en info, kijk eens op de site van KWL-Motorsport.

KWL-Motorsport
Titel: Filmpje
Bericht door: Gert op do, 17 apr 2003, 16:24:59
Hoe wel rekening met dat de prijzen vanaf zijn ..
Valt altijd een derde hoger uit als je eenmaal bezig bent !!
Titel: Filmpje
Bericht door: polo 3 op do, 17 apr 2003, 19:49:39
jaja, maar ik weet nog niet veel van die prijzen van auto onderdelen,ik twijfelde nog tussen een g40 of dit.Ik weet niet alles van motoren omdat ik pas sinds de zomer een wagen heb en daarvoor me vooral bezig hield met t opvoeren van scooters,Dus voor je me aanvalt en zegt dat ik helder moet blijven denken bedenk dan dat er ook mensen op t forum zitten die nog niet alles weten.

arno
Titel: Filmpje
Bericht door: Paul op do, 17 apr 2003, 20:31:51
JAAAAAAAAA!!! eindelijk weer eens wat PIT op dit forum  -angry-  Ik vroeg me al af: wat is het toch rustig de afgelopen maanden... Maar de teperaturen buiten stijgen gestaag, en dat wakkert het vuurtje hier ook een beetje aan!  :P

Goed zo Polo 3, laat ze niet zomaar over je heen fietsen hè! Voor het 'tunen' van je motor kun je misschien het beste
hier beginnen  ;)


...Baldrimmer, waar ben je...
Titel: Filmpje
Bericht door: Dennis op vr, 18 apr 2003, 00:43:06
jaja, maar ik weet nog niet veel van die prijzen van auto onderdelen,ik twijfelde nog tussen een g40 of dit.Ik weet niet alles van motoren omdat ik pas sinds de zomer een wagen heb en daarvoor me vooral bezig hield met t opvoeren van scooters,Dus voor je me aanvalt en zegt dat ik helder moet blijven denken bedenk dan dat er ook mensen op t forum zitten die nog niet alles weten.

arno

Dat was ook de reden waarom ik er zo´n lange posting van heb gemaakt, om alles uit te leggen, maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Ben nu trouwens bezig met een pagina over mijn 1600 ombouw (in polo type 1), zal er binnen een paar dagen op staan en elke keer bijgewerkt worden.

En inderdaad, voor een beginnner is het moeilijk, maar dat ben ik ook nog steeds, alleen al een stukkie verder.
Het beste is veel lezen, en bij anderen informeren.
Titel: Filmpje
Bericht door: polo 3 op vr, 18 apr 2003, 00:52:18
jasja snap ik ook wel. heb al een k&n filter, en kleine wielen dus alweer iets trekkracht.Motorisch doek nog niet veel, nu eerst de buitenkant supermooi en een rolkooi erin, misschien ook alle puntlassen door lassen.Stuggere veren en nog veel meer, dus nog een hoop te doen..........
Titel: Filmpje
Bericht door: Michiel op vr, 18 apr 2003, 02:34:30
Dennis: heb je meer info over dat blok in die witte polo? Kan op die site niet veel vinden....
Titel: Filmpje
Bericht door: Dennis op vr, 18 apr 2003, 11:53:50
Nee, helaas niet...  :(

Serge dacht dat het een 1.4/1.6 16V was.
Titel: Filmpje
Bericht door: patrick86c op vr, 18 apr 2003, 13:45:10
ik dacht ook dat het een 16v was.
dan zou ik het ook mis hebben net als serge.
Titel: Filmpje
Bericht door: Jaap op di, 22 apr 2003, 23:50:35
Ja 16v is t zowieso (te herkennen aan de bougies-stekkertjes midden op je kop (dus 't vlammetje tussen 4 klepjes in, ipv aan de 'zij-kant'.

Maar ehmz. wie nog meer wil kwijlen..
Zo zien race zuigers er ongeveer uit..



ennuh.. op deze site vind je onder het kopje 'mein projekt' veeeel meer over die ombouw