Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Pope op ma, 05 jul 2010, 22:23:17
-
Sinds enige tijd heb ik wat ruzie met mijn polootje, als ik afrem (met name bij wat harder remmen en vanaf hoge snelheden) valt hij soms uit zodra je hem stationair laat draaien. Ik heb ooit de hoofdremcilinder vervangen en voor zo ver ik weet alles aangesloten. Er staat mij iets van bij dat er dan een slangetje tussen de rembekrachtiger los kan zitten, maar dat heb ik gecontroleerd en dat lijkt allemaal vast te zitten. Verder loopt hij bij een warme motor ook niet zo heel goed. Ik heb wel recent de bobine, verdelerkap en bougiekabels vervangen. Iemand nog tips/ dingen die ik kan controleren of vervangen?
-
Motorcode?
Sinds wanneer zijn de problemen daar? Sinds je bobine, verdelerkap en bougies hebt vervangen, of heb de de problemen al langer, en heb je die onderdelen al vervangen in de hoop de storing op te lossen?
Ontstekingstijdstip en (indien voorzien van) contactpuntjes controleren,. ook de vacuumverstelling (paddo paddestoel) op de ontsteking controleren op werking: Zuigen tot je een ons weegt of daadwerkelijk weerstand?
-
Lijkt op valse lucht.
Kan ook tussen hoofdremcylinder en bekrachtiger lekken, zit de rubberen rubberen ring daartussen wel goed?
-
k heb nu eea gecontroleerd, de rubber ring zat goed, toen ik de hoofdremcylinder los haalde hoorde ik hem duidelijk sissen, dus dat lijkt me goed. De de vacuum versteller geeft duidelijk weerstand als ik er aan zuig. De bobine is vervangen omdat hij bij een aanrijding was gebroken, toen gelijk maar de verdeler kap en rotor vervangen. Blijft een raar verhaal.
-
Maarre: wat is nu de motorcode?
Voor de aanrijding liep ie goed?
-
De motorcode van het bakkie is HZ, moest even goed zoeken bleek het achterin op een sticker te staan, haha. Alle vacuumleidingen lijken het ook ngo goed te doen/niet verstopt of lekkend...Nog meer suggesties?
-
sist hij als je je rem intrapt? Andere optie is alle vacuum leidingen van af de carburateur tijdelijk af te sluiten, loopt hij dan goed dan zit het ergens in je vacuum, anders niet. Misschien zit het in je carburateur, bv lekke voetpakking.