Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: noordam op di, 26 okt 2010, 14:20:19
-
Weet iemend hoe je bij een AAV motor de poelie van de v-snaar los haalt? Het gaat om de onderste poelie die op de krukas zit.
Boutje los geen probleem, alleen heb je geen ruimte tussen krukas en wielkast. Moet de motorsteun daarvoor los?
-
volgens mij heb je daar bij de aav wel ruimte genoeg voor....bij de G40 in ieder geval niet. beide motorsteunen de bout uit halen en het blok wat opzij drukken :) moet dan net kunnen.
-
Check: Motorsteun(en) lossen, blok 'omduwen' en zorgen dat ie niet naar beneden lazert. Ruimte is beperkt maar afdoende. Volgens mij zelfs bij G40, maar daar heb ik nog geen praktijk ervaring mee.
-
ik heb hetzelfde met de g40 gehad, die heeft zelfs een dubbele poulie. blok heeft maar een paar mm opzij.
-
Wat is de reden dat de krukaspouly eraf moet eigenlijk?
Dis.riem vervangen toevallig? => dan is er nog een methode:
krukastandwiel ook loshalen......dis.riem gaat er dan toch af.
(als ie tenminste enigsinds gemakkelijk los wil, want dat valt soms nog welles tegen)
-
Wat is de reden dat de krukaspouly eraf moet eigenlijk?
Dis.riem vervangen toevallig? => dan is er nog een methode:
krukastandwiel ook loshalen......dis.riem gaat er dan toch af.
(als ie tenminste enigsinds gemakkelijk los wil, want dat valt soms nog welles tegen)
Moet ik voor iemand vervangen omdat de poelie krom is. Hoe dat komt geen idee.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
-
Ruimte is per Polo verschillend
-
ik haal meestal de steun (alleen het rubber) RV er tussenuit, en dan de steun op de carrosserie laten zakken, heb je genoeg ruimte om erbij te komen + de-/monteren. (tevens kun je dan wel goed bij de waterpompboutjes. nog voor het laten zakken op carrosserie, maar is nu niet van toepassing)
btw sjon, waarom krukasbout loshalen als je die nooit hoeft te lossen(tenzij je dat tandwiel wil vervangen)? of is dat bij g40/diesel anders?
-
btw sjon, waarom krukasbout loshalen als je die nooit hoeft te lossen(tenzij je dat tandwiel wil vervangen)? of is dat bij g40/diesel anders?
Tandwiel in de werkbank werkt makkelijker als je bijv. die boutjes van de pouly mot uitboren.
Normaal een klus teveel idd, maar niet als je de distriebutie toch gaat vervangen