Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Polo2 op wo, 24 nov 2010, 20:19:58
-
Ik heb een Polo 2 coupe.
Die is 60/40 verlaagd.
Daar komen 14 inch velgen onder.
De ET van die velgen is 30 en ze zijn 6j breed.
Vraag 1: gaat deze velg met een band eromheen uiteraard onder mijn auto passen zonder aanlopen?
Vraag 2: Er moet ook banden omheen: welke maat kan hier goed omheen zonder dat het aan gaat lopen?
Het liefst zou ik zo weinig mogelijk tellerafwijking hebben.
-
antwoord op vraag 1 ja dat gaat wel lukken
antwoord op vraag twee;
google dan invoeren wielomtrek berekenen en dan komt er wel een site waar je de oude en nieuwe maat van de banden kunt invoeren ook kun je dan de procentuele afwijking aflezen
-
Ik rijdt in de zomer met 175/50 14. Wordt helaas alleen geleverd als Pirelli P6000. Je kan ook 165/55 14 er om heen doen. Met 185-ers is de kans dat het aanloopt weer een stuk groter. Als je een 165 band pakt, zou je eventueel ook een iets hogere band kunnen nemen, loopt het ook nog niet aan
-
een coupe loopt niet aan met 185 breed mits je de goede velgen hebt
-
Staat vermeldt: 6 inch breed met et30.
Volgens mij gaat dat niet zo snel aanlopen.
185 op 6 inch is dan weer niet zo spannend, denk dat 175 net ff vlotter staat
-
Ik heb een 60/60 verlaagde polo (nog wel) met rondom 6J en ET38. Voor achter is die et waarde wat te hoog (scheeld nog geen mm tussen band en veer) vooraan heb je iets meer speling. Heb zelf 165/60/14 erop en het loopt niet aan (enkel bij volledig insturen, maar dat hebben wel meer polos heb ik vernomen, had ik voor het verlagen ook al, klinkt meer alsof de velg tegen de stabistang aan schuurt) Zijn continental banden, en vrij gangbare maat is het
achter heb ik een verkeerde maat erom liggen, 175/60/14, maar dat ziet er idd dikker uit dan de 165ers, alleen heb ik dus maatje ballon daarop liggen, waardoor de ruimte dus zo beperkt is tussen band en veer.
ET30 staat verder naar buiten, maar ik denk dat dat nog wel gaat lukken, op mijn vorige zaten ET35 7J velgen. Dat pastte ook (ivm de grote wielen (16") en bandenmaat, waren bij die polo de wielranden omgerold, bij de juiste bandenmaat, heb je ruimte zat rondom je wielkasten, en zal t aanlopen eigenlijk 0 zijn)
-
Is een topic over: klikkerdeklik (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5529.0.html)
Daar kun je ook in posten wat bij jou past
-
Dank u allen voor de antwoorden! -thumbsup-
Ik zit nu te twijfelen tussen 165/55/14 of 175/55/14.
Eens rondkijken wat daar in te krijgen is.
-
zou 175/55/14 pakken, scheelt heel weinig ten opzichte van de originele bandenmaat., 165/55/14 is te klein.
-
zou 175/55/14 pakken, scheelt heel weinig ten opzichte van de originele bandenmaat., 165/55/14 is te klein.
Als ik een programmatje op internet moet geloven, dan scheelt 165/55/14 t.o.v. 165/65/13 -1,4 % en zo'n kleine afwijking moet kunnen volgens mij!
175/55/14 t.o.v. 165/65/13 is + 0,63 % = ook acceptabel
Maar ja zijn dat goede programmatjes?
Deze heb ik net gebruikt:
http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
Ik heb nog een aantal andere gebruikt, maar die geven dezelfde afwijkingen!
-
Contacteer ik even mijn banden adresje voor de bandjes.
Verteld ie mij doodleuk dat het geen gangbare maten zijn en hij die niet verkoopt!
Dus nogmaals een "wie weet een goed adresje" vraag!
In dit geval voor een goede bandenboer in de omgeving Utrecht??
-
Contacteer ik even mijn banden adresje voor de bandjes.
Verteld ie mij doodleuk dat het geen gangbare maten zijn en hij die niet verkoopt!
Dus nogmaals een "wie weet een goed adresje" vraag!
In dit geval voor een goede bandenboer in de omgeving Utrecht??
www.autobandenmarkt.nl (http://www.autobandenmarkt.nl)
-
Dan moet hij nog steeds ergens om laten leggen en balanceren. Dan vragen ze natuurlijk de hoofdprijs -gert-
-
Ook dat kun je via autobandenmarkt regelen. Je tikt je adres in en ze zoeken de dichtstbijzijnde garages uit waar je ze kan laten monteren en de prijs staat er ook bij vermeld. Wel ff een kijkje nemen en niet zo een bedrijf uitkiezen van de kaart, anders beland je straks bij een of andere ali die er niks van snapt...
-
Heb dit ook ooit gedaan, montage en balanceren was €15 per velg/band...
-
weet ik hier kost dat 20 euro voor alle 4 -thumbsup-
-
185/60R14 gaat dat passen met mijn verlaging -dunno-
-
Hangt natuurlijk ook van je ET-waarde af, maar ik heb er een hard hoofd in, aangezien ik gezien heb hoe laag je hangt...
-
ik ook daarom dan laat ik dat wintersetje lekker gaan ook al kost t verdomt weinig
-
185/60R14 gaat dat passen met mijn verlaging -dunno-
ik kan je garanderen dat niet gaat lukken, die maat had ik voorheen op mijn polo, velgbreedte van 5,5J en een ET van 38. Liep om de haverklap aan.
175/65/14 loopt ook aan, zelfs nog erger met een et van 35
mijn auto is minder laag als de jouwe, dus dat zegt genoeg denk ik :)
-
Zomerbanden: 7.5J & 8J verbreedstaal originele et...??? 38 dacht ik met 195/45/14 staan achter dus beetje getrokken waardoor ik zelf met 10mm spacers zou kunnen rijden.. maar auto veert teveel in dus dat is niet fijn.. vallen nu netjes in de kast met bovenkant wiel.
Winterwielen: 7 & 7.5J verbreedstaal, zelfde et..?? met voor 185/50/14 en achter 185/55/14 achter loop die wel soms aan als ik veel ballast achterin heb maar dat komt door die te hoge banden.. en ze staan niet getrokken
en aanlopen bedoel ik in de gerolde wielkast withstupid
-
Heeft iemand toevallig een foto van 165/55/14 op een 6J velg?
Is bij deze combinatie de band erg getrokken?
Ik heb al even zitten googelen en op tyrestretch gekeken maar kan nog even niet een duidelijke foto vinden!
-
zul je op tyrestretch ook niet tegenkomen aangezien deze band niet echt gestretched op de velg zit :)
-
Haha misschien is dat het -thumbsup-
Maar ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet?
Op google vind ik veel foto's, maar bij de ene foto is de band aardig getrokken en staan de maten eronder die ik bedoel en bij andere foto's ziet het er normaal uit!?!?
-
De werkelijke breedte van de band kan per merk verschillen. Je kunt ook naar 165/55 op 6x13 velgen kijken, daar is wel wat meer van te vinden en dat geeft ook een beeld van de 'stretch'.
-
Het hangt ook een beetje van het model band af. Sommige banden zijn al wat rond van zichzelf en zien er sneller getrokken uit. Maar sommige banden zijn vrijvierkant zodat je een maximaal loopvlak hebt, die zien er minder snel getrokken uit...
-
Ik heb inmiddels een idee gekregen en op zich wel aardig maar misschien dat ik voor iets breder ga!
175/50/14.
Nu zag ik banden in die maat van het merk Sonar??
Iemand ervaring mee?
Zegt mij helemaal niks!
-
dat zegt dan ook al weer genoeg :)
heb wel een foto van Pirelli 165-55-13 op een 7J -dunno-
-
Nu zag ik banden in die maat van het merk Sonar??
Iemand ervaring mee?
Zegt mij helemaal niks!
Iemand op Audiforum (http://www.audiforum.nl/forum/onderstel/25797-bandentest-pirelli-china.html) schrijft er dit over:
"De VAG-norm voor bandentests wordt gehanteerd, waarbij een 210 km/u band, 10 minuten 220 km/u moet aankunnen. Nou, dat zou ik afraden met de meeste chinabanden. De Sonar ontploft... sommige anderen komen met dikken bulten weg, alsof ze allergisch zijn voor mononatriumglutaminaat...
Absolute afraders..."