Het Polo86c Register

Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: jeffvr6je op vr, 14 aug 2015, 22:29:58

Titel: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op vr, 14 aug 2015, 22:29:58
Hallo beste leden ik zoek een handleiding voor het vervangen van een koppaking van een polo g40 heb de stale koppakking van maxrpm nu
Wil ik dus nog een uitleg daar voor
Weet iemand waar die uitleg staat ?
Gr jeffrey
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Raymon op za, 15 aug 2015, 00:28:09
Heb geen idee of er een howto voor is , heb ook geen in om de zoekfunctie te raadplegen daarvoor.
Vermoed dat je dat zelf ook kunt  :)
Heb je ook nieuwe kopbouten besteld deze zijn wel noodzakelijk namelijk.
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Raymon op za, 15 aug 2015, 00:28:36
En nieuwe in en uitlaat pakkingen.
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Sjon op za, 15 aug 2015, 07:33:58
 -welkom-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op za, 15 aug 2015, 12:30:03
Haha ja zoek functie heb ik al helemaal door gespit maar niks voor g40 kopbouten zijn rekbouten dient te alle tijden vervangen te worden
Onderdelen weet ik wat nodig zijn maar het werk weet ik niks van

Gr jeff

Bedankt sjon  -thumbsup-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op zo, 16 aug 2015, 15:08:34
Ook niemand die een pdf handleiding heeft liefs nederlands
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Puppy*Power op zo, 16 aug 2015, 15:25:41
 -welkom-

Misschien eerst even netjes voorstellen en dan pas vragen stellen.

Helpt misschien beter  -nana-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op zo, 16 aug 2015, 16:20:21
Bij voorstellen horen foto's maar ben op vakantie dus die foto's gaan niet lukken hahahahaha

Heb me voorgesteld  -nana-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 09:22:56
Waarom een stalen pakking? Die van maxrpm zijn meestal dunner als de orginele en dus andere verdichtung!!
Beter de orginele monteren  -klus-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hanf op ma, 17 aug 2015, 10:13:08
Dat wou ik ook melden. Ik heb bij een van mijn g40's ook een stalen pakking gemonteerd en icm destijds vlakken van de kop was de compressie hoger geworden waardoor ie weer stuk gelopen is uiteindelijk.....
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 12:19:24
Waarom ik een stale neem omdat die sterker zijn dan papiere pakking en het is mijn eerste koppaking die kapot is gegaan
En heb geen zin om het straks nog eens te gaan doen
Jullie zijn mij laatste red middel anders gaat hij de verkoop in compleet of in onderdelen ding kost nu alleen maar geld en staat 3 maanden stil
Lader is bewerkt en geeft 0.8 op de meter alle info is gewaardeerd
Optie 2 stale pakkingen ?
Of vloeibare pakking op het onderblok en op de kop en dan dicht schroeven ?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Sjon op ma, 17 aug 2015, 12:46:54
Schijnbaar heeft niemand nog de moeite genomen om howto voor zoiets te maken,
ook geen wonder: das nogal veel tikwerk...
Hier heb je een howto (http://www.marktplaats.nl/a/boeken/auto-s-boeken/m946082041-vraagbaak-vw-polo-benzine-en-dieselmodellen-1987-1990.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
(NL-vraagbaak voor Polo 2f 1990-1994 bestaat er niet => late Polo 2 heeft technisch gezien de meeste overeenkomsten,
motor met hydrostoters & injectie enz.)
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 13:09:01
Waarom ik een stale neem omdat die sterker zijn dan papiere pakking en het is mijn eerste koppaking die kapot is gegaan
En heb geen zin om het straks nog eens te gaan doen
Jullie zijn mij laatste red middel anders gaat hij de verkoop in compleet of in onderdelen ding kost nu alleen maar geld en staat 3 maanden stil
Lader is bewerkt en geeft 0.8 op de meter alle info is gewaardeerd
Optie 2 stale pakkingen ?
Of vloeibare pakking op het onderblok en op de kop en dan dicht schroeven ?


Meen je dit nou allemaal?  gewoon lekker orgineel{is geen papier!!} erop en de polo eerst goed warm laten worden alvorens men het gaspedaal helemaal intrapt met koude motor!

Staal kan roesten, oxideren, scheuren, dus ook dat kan kapot, moet dus geen reden zijn om zo,n stalen te nemen..

Op www.polotreff.de staan zat how to,s... is wel duits he ;)

Gr
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 13:19:29
Haha het is dat je mij niet kent maar ik rijdt altijd goed warm
Geef nooit gas met een koude motor
Koud nooit boven de 2000 toeren uit dus daar ligt het niet aan
Maar de stale pakking moet ik maar weg gooien dan ?
Dan ga ik er nog eens goed over naar denken of ik wel door ga met de auto
Alvast bedankt
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 13:27:55
Ik geef alleen tips :) wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten  -thumbsup-

Pakking kan al versleten zijn geweest en dus met die bewerkte lader doorgeklapt..
Staal kan wel maar dan moet je wel dezelfde dikte gebruiken en toevallig weet ik dat die van maxrpm niet dezelfde dikte hebben!
Andere kompressie-verhouding is helemaal niet verkeerd maar dan zul je dus wel de juiste afstelling moeten hebben/krijgen...


Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hofstay op ma, 17 aug 2015, 13:29:50
Ik heb ook een stalen pakking, nog niet veel mee kunnen rijden, maar als het niet zou werken zouden ze het niet verkopen denk ik dan.

Oké, als ze dunner zijn zal je misschien iets sneller last hebben van detonatie wat zuigers smelt en dat soort dure ongein. Lijkt hier een beetje op bangpraterij?
Als je toch al die metalen pakking hebt liggen zou ik die er gewoon tussen gooien.
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 13:35:19
Maar rijdt jij G40, dacht ergens gezien te hebben turbo....

Dat ze het verkopen heeft toch niks te maken met dat het moet werken, is gemaakt voor andere doeleinde.... Niet om zomaar effe op een G40 motor te bouwen!

Dichtung für alle Polo Motoren auch für Polo G40 in verschiedenen Ausführungen:

1) 0,7mm für mehr Verdichtung! Bohrung 77,50mm aus Zwei Lagen Metall.

2) 1,70mm Stärke mit Bohrmass 77,80mm aus Weichstoff mit Metalleinlagen um den Brennraum. Besonders für Motoren mit größeren Kolben geeignet.

3) 1,80mm Stärke mit Bohrmass 76,50mm aus Weichstoff mit Metalleinlage um den Brennraum.

Es sollten auf jeden Fall neue Kopfschrauben oder direkt ARP Stehbolzen verwendet werden. ARP Stehbolzen können wieder verwendet werden.

Anzugsmomente: 40Nm + 60Nm + 90° + 90°

Made in Germany!

Ennuh Bangmakerij???
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 17 aug 2015, 13:37:03
Bangmakerij?
Neuh, maar maak wel bewuste keuzes. Niet een stalen pakking omdat staal sterker zou zijn dan papier/kurk/composiet, zonder ook te letten op andere aspecten (compressie, vooral ook icm vlakken van de kop). That's all... En het zijn slechts adviezen, ieder doet wat hij best acht?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 13:41:56
Ja ik ben ook super blij met de tips al komt het niet zo over
Maar dat ben ik dus echt wel alleen ik zie door de bomen het bos niet meer de een zegt staal de ander weer niet en die zegt van dat is niet zelf te doen de andere wilt me helpen en je hoort er niets meer van
Heb al zo veel geld er in gestopt dat het bijna niet meer te doen is
Heb de pakking niet bij me maar staat de dikte er op of moet dat op gemeten worden ? Hij is van elring
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 13:45:42
Kun je zo opmeten{ik denk 0,5mm}  -klus-  Waar kom je vandaan? Wil je wel uit de brand helpen maar zit zelf in Eindhoven!
Koppakking G40 kan ik ondertussen wel met m,n ogen dicht vervangen :)

https://www.youtube.com/watch?v=UXSKdN6-KbQ  ;)
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 13:53:47
Lewis-coupe het is een g40 geen turbo
Maar ben bang dat het de 0.7 pakking is
Motor heeft 272.000 gelopen zo ver ik weet en liep nog super
Heeft mulitie riem ombouw op de lader 68 poelie
Chip licht bewerkte lader ook de chip voor de druk op de ecu
Kpu ding is dat geloof ik k&n inleg filter originele bougies
Vdo druk meter
Zal nog wel meer op zitten maar dit weet ik zeker

Ik zelf kom uit brunssum
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 17 aug 2015, 14:04:34
1,75mm is orgineel.. {dacht ik -dunno-} 
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 14:09:17
Dat is wat veel haha komt dan nog 2a3 keer mischien bij dat hij gevlakt is als ik hem uit elkaar haal laat vlakken en iemand hem in elkaar wilt zetten kan hem dan evt op een aanhanger zetten ben nu zelf op vakantie
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op ma, 17 aug 2015, 14:37:30
Kan ook lewis - coupe het liever heeft maar dan moet ik hem in een loods zetten dat die tegen betaling demonteerd en na het vlakken weer monteerd
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op di, 18 aug 2015, 17:08:00
Welke pakking merk soort ect ect raden jullie aan
?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: EMP op wo, 19 aug 2015, 07:32:36
elring, victor reinz
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op wo, 19 aug 2015, 12:12:22
 -thumbsup- zal ik daar eens voor kijken
Bolku al gemailt of hun een dikkere stale kunnen leveren
Evt als jullie nog meer tips hebben graag
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hanf op wo, 19 aug 2015, 12:45:37
Je kunt ook 2 stalen pakken met een decompressie plaat ertussen. Is wel wat duurder maar dan heb je t origineel.

Pak je gewoon die dunne stalen is het aan te raden om em dan door iemand te laten afstellen die er verstand van heeft  -thumbsup-
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op wo, 19 aug 2015, 13:53:16
Afstellen ?
Hoop zelf dat bolku een dikkere kan leveren 1.5 standaard is dacht ik 1.71 dat beetje is nog te doen lijkt mij
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op wo, 19 aug 2015, 23:27:40
Denk dat ik hem naar een motor revisie bedrijf ga brengen
Die heeft nu nog vakantie dus hoop dat hun hem even tussendoor maken als jullie nog iets meer info hebben (koppakking) graag
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hanf op do, 20 aug 2015, 08:15:09
Waarom bestel je geen originele koppakking bij heuts, brezan of wealer?

Gezien de km stand zou het namelijk wel eens mogelijk kunnen zijn dat die kop ooit al eens gevlakt is. Nu word die dan weer gevlakt. Dat i.c.m. bv een stuk dunnere dan origneel zijnde koppakking zorgt ervoor dat je compressie een stuk hoger word dan origineel.

"Compressie verhouding:
Hoe hoger de compressie in een motor, (dus einddruk net vóór de ontsteking) hoe heftiger de
verbranding en hoe hoger het rendement & vermogen, maar… zoals altijd in de techniek, krijg je
niets voor niets. Hoe hoger de compressie einddruk des te hoger de temperatuur aan het einde
van de compressie slag. Door deze hoge eindtemperatuur kan het mengsel spontaan gaan
ontbranden, dus gelijk of net voor dat de bougie vonkt. Dit noemen we Pingelen.
Pingelen is zeer ongewenst. Het geluid is een metaalachtig geknokkel. Het is moeilijk voor te
stellen, maar dit zijn botsende vlamfronten die tegen elkaar knallen. Er ontstaan plaatselijk zeer
hete & hoge drukgolven die de cilinderkop en zuiger beschadigen. De piekbelasting veroorzaakt
zelfs lagerschade.
Als de sproeier mengsel samenstelling (= sproeier bezetting/ ECU mapping) in het hele
werkgebied van de motor in orde is en een motor pingelt toch, wat dan?
Allereerst moet dan een hoger octaan brandstof toegepast worden, 98 in plaats van 95 met
mogelijk een extra octaanbooster (of je gaat over op dure race brandstof, deze is tot 116 octaan te
koop).
Is dat nog niet gewenst of afdoende, dan moet het ontstekingstijdstip later gezet worden. Dat
betekend echter wel een afname van het vermogen, dus is kiezen voor een lagere
compressieverhouding, een betere oplossing."
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op do, 20 aug 2015, 16:33:20
Oke dat is helemaal duidelijk maar als ik bijvoorbeeld een stale dikke
Pakking kan krijgen dus een 1.7 mm zelfde als origineel
Zou het ook goed moeten zijn of niet ?
Als ik maar die dikte heb of iets dikker ?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op do, 20 aug 2015, 16:36:15
Welk merk kop bouten zijn goed genoeg
Arp zijn natuurlijk de allerbeste maar
Maar welke nog meer ?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hanf op do, 20 aug 2015, 16:53:16
Rekbouten zijn rekbouten. Die van victor reinz zijn ook prima. Gewoon naar de automaterialen zaak in de buurt een koppakking set halen. Zit alles in. Waarom wil je per se staal hebben eigenlijk?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op do, 20 aug 2015, 21:23:05
Staal is altijd sterker als papier dus dan denk je snel dat het in dit geval ook zo is staal mag bijvoorbeeld ook tijdje liggen droogt niet uit
De originele pakking kan dan weer een tijd in het rek liggen voor dat hij verkocht word en dan is de levends duur weer korter
En rekbouten zijn allemaal goed maar je hebt ook Chinees ijzer en dat is gewoon een heel stuk minder kwaliteit
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: Hanf op do, 20 aug 2015, 21:48:21
Bestel dan gewoon een originele pakking set van vw zelf. Kost wat meer maar dan heb je alles goede kwaliteit. Als je interesse hebt wil ik je evt wel nog korting regelen.

Staal is zeker sterker maar die pakking is niet voor niks zachter dan de rest. Pakking kost niet veel naar verhouding. Pak je staal dan kunnen opeens andere dingen kapot gaan ipv die pakking die stuk duurder zijn.
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op do, 20 aug 2015, 23:56:18
Oke ja ga eerst kijken wie het gaat maken want een bedrijf gaat geen onderdelen monteren wat niet van hun zijn
Gaat ook een nieuwe distributie set gemonteerd worden
Skf setje moet nog even wachten tot de eigenaar terug van vakantie is van het bedrijf want ik kan dat echt zelf niet maken komen voor mij te veel  dingen bij kijken optijd zetten rekbouten op moment aan trekken riemspanning ect ect
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op zo, 23 aug 2015, 00:30:28
De pakking voor de g40
Van elring 422-190 ?
Titel: Re: how to koppaking polo g40 ?
Bericht door: jeffvr6je op do, 27 aug 2015, 17:01:55
Bedankt voor de info heren de rest zoek ik wel uit  -thumbsup-