Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 19:21:16

Titel: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 19:21:16
Hallo pollo fans.

Ik ben Gijs en aangezien ik nieuw ben hier zal ik me even netjes voorstellen.
Zoals mn gebruikers naam al zegt ben ik bezig met het opbouwen van een 1.5 g40 blok.
Ik heb in het verleden al 2 g40's gehad maar helaas heb ik ze alle2 verkocht.
Als daily rij ik een polo sedan uit 92 met dik 3ton op de klok. De rest van mn wagenpark bestaat ook allemaal uit vw en allemaal van voor 2000.

Nog even over mn project:
Ik ben dus bezig met een 1.5 g40.
Ik heb een compleet 1w blok waarvan de krukas inmiddels in het g40 blok zit.
Nu las ik ergends dat je beter het 1w onderblok kan pakken vanwegen de zuigerbodemkoeling, iemand die dat kan bevestigen?
Ook zit ik met het probleem dat mn zuigers 3,55 mm hoger komen dus zal ik andere zuigers of kortere drijfstangen nodig hebben.
Is er hier iemand die de ombouw eerder heeft gedaan en die mij kan helpen aan wat goede informatie?

Heel verhaal alles bij elkaar en zou nog wel even door kunnen gaan als er mensen zijn die interesse hebben in mn verhaal/plannen.
Alvast bedankt en mvg van 1.5 g40

Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sander Beer op ma, 06 mrt 2017, 19:27:47
hoi , je zal andere zuigers moeten gebruiken en naargelang je boring zal je ergens tussen 1.4 en 1.5 uitkomen
http://www.slstuning.de/shop/de/Motorenteile/Pleul-Kolben-Lager-Oelpumpen/G40-PY/Schmiedekolbensatz-G40-fuer-14L-Welle.html
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Raymon op ma, 06 mrt 2017, 19:38:53
Welkom hier , gevonden zie ik  -thumbsup-
Zoek in de zoekmachine even op Frankenstein er is een heel topic over jou idee.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 19:41:23
Zoiets moet ik inderdaad hebben. Alleen meen ik dan mijn piston pen 22mm is in plaats van 20 en daar hebben ze het over een 6n 1.4 liter. De 1w motor komt niet uit de 6n toch?
Welk onderblok raad jij me aan?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Raymon op ma, 06 mrt 2017, 19:45:31
De 1w ivm zuigerbodemkoeling.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op ma, 06 mrt 2017, 20:00:18
 -welkom-
Ik ben hiermee bezig geweest maar ik ga een sleeptuimelaarkop gebruiken. Hierin zit de verbrandingsruimte, snelle berekening kwam ik uit op een compressieverhouding van 8,1:1.
Dus 1W onderblok, g40 zuigers en een HB kop. Ik weet niet of je misschien met een HH of GK kop grotere poorten en kleppen heb en of hier uberhaupt een verbrandingsruimte in zit.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 20:04:05
Dan zal je dus ook je zuigers moeten afdraaien. Een hele stomme vraag misschien maar wat is een sleeptuimelaar
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op ma, 06 mrt 2017, 20:49:16
 -welkom-
 -foto-

Hier ook een 2f sedan, waarvan de koets de 3 ton voorbij is -sturen-
Je schrijft trouwens dat je een 92'er hebt, maar de ZL85FZ is toch echt een 91'er -ja-
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op ma, 06 mrt 2017, 21:31:28
Dan zal je dus ook je zuigers moeten afdraaien. Een hele stomme vraag misschien maar wat is een sleeptuimelaar
Nee dan hoef je niks af te draaien. Mechanische kop i.p.v. hydrostoters
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 21:35:29
-welkom-
 -foto-

Hier ook een 2f sedan, waarvan de koets de 3 ton voorbij is -sturen-
Je schrijft trouwens dat je een 92'er hebt, maar de ZL85FZ is toch echt een 91'er -ja-

Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je mn kenteken weet? En is een 91er jaa. Heb er zo veel hou het allemaal niet meer bij. Wel nice dat jij ook een sedan heb. Heb er nog nooit 1 gezien op mijne na dan.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 21:38:16
Nee dan hoef je niks af te draaien. Mechanische kop i.p.v. hydrostoters

Met een 1w onderblok en 1w krukas met g40 stangen en zuigers komen je zuigers toch altijd zoon 3.5 mm boven je onderblok uit?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op ma, 06 mrt 2017, 21:57:39
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je mn kenteken weet? En is een 91er jaa. Heb er zo veel hou het allemaal niet meer bij. Wel nice dat jij ook een sedan heb. Heb er nog nooit 1 gezien op mijne na dan.
Had je al een keer gespot op FB met foto van de 2f sedan naast 2 golfjes.
Als je wat vaker in de voor jou dichtstbijzijnde stad komt tijdens kantooruren, kun je de mijne spotten :)  
Op 't forum hier zijn er nog een paar, maar inderdaad: begint onderhand een zeldzaam model te worden,
laatste keer dat ik checkte waren er nog maar 31 of 32 stuks kentekens bekend in NL  :(
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op ma, 06 mrt 2017, 21:59:08
Heb net even gekeken, g40 zuigers zijn inderdaad iets hoger. Ik heb het blok nog niet opgebouwd dus durf niet te zeggen of de zuigers er boven uit steken
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 22:33:20
Had je al een keer gespot op FB met foto van de 2f sedan naast 2 golfjes.
Als je wat vaker in de voor jou dichtstbijzijnde stad komt tijdens kantooruren, kun je de mijne spotten :) 
Op 't forum hier zijn er nog een paar, maar inderdaad: begint onderhand een zeldzaam model te worden,
laatste keer dat ik checkte waren er nog maar 31 of 32 stuks kentekens bekend in NL  :(

Mijne begint helaas ook aardig te rotten.
Heb jij ook een 1.3?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op ma, 06 mrt 2017, 22:47:03
Mijne begint helaas ook aardig te rotten.
Heb jij ook een 1.3?
Ja, voornamelijk op de bekende plekken, zou ik eigenlijk moeten aanpakken, maar voorlopig mot de daily rijden.
Af-fabriek 1.3 en nog steeds, maar dan met bladblazer -naughty-  projecttopic (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=6602.330)
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op ma, 06 mrt 2017, 22:56:15
Ja, voornamelijk op de bekende plekken, zou ik eigenlijk moeten aanpakken, maar voorlopig mot de daily rijden.
Af-fabriek 1.3 en nog steeds, maar dan met bladblazer -naughty-  projecttopic (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=6602.330)

Haha nice. Bladblazer op de standaard motor of g40 blok dr in?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op ma, 06 mrt 2017, 23:03:06
G-lader op een standaard ongeblazen motor gaat 1 ritje heel hard en daarna kun je lopend naar huis..... => G40 blok dus.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op di, 07 mrt 2017, 11:57:48
Ja, voornamelijk op de bekende plekken, zou ik eigenlijk moeten aanpakken, maar voorlopig mot de daily rijden.
Af-fabriek 1.3 en nog steeds, maar dan met bladblazer -naughty-  projecttopic (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=6602.330)

In welke stad woon je precies dan? Als je echt zo dichtbij woont had ik je toch wel  moeten zien rijden.

Is er hier iemand die mn cilinderkop kan bewerken/flowen?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op di, 07 mrt 2017, 13:14:33
Heb je even een berichtje gestuurd (mijn woonplaats staat nergens online)

Kopbewerking: Serge vragen -thumbsup-
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op di, 07 mrt 2017, 20:38:48
Heb je even een berichtje gestuurd (mijn woonplaats staat nergens online)

Kopbewerking: Serge vragen -thumbsup-

Zit serge nog wel op dit forum?
Aangezien er staat dat die sinds december 2016 niet meer actief is geweest.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Raymon op di, 07 mrt 2017, 21:02:17
Als serge er zin in heeft om het zoiets te doen reageert hij wel op je pb denk ik.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: scully op di, 07 mrt 2017, 22:22:14
Denk dat je beter eerst uit zoekt hoe dat met je zuigers op te lossen. Je zal waarschijnlijk bij SLS uit komen, of iets custom gemaakt.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op di, 07 mrt 2017, 22:53:02
Zelfs met 1w krukas moet je om aan 1.5 te willen komen naar een boring van 78mm.

Zuigers of complete ombouw kit zijn te krijgen via inderdaad SLS of anders ook Sorg Motorsport.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op di, 07 mrt 2017, 23:15:36
Boring 77mm icm 1W slag 79,1mm = 1473cc, das afgerond naar boven 1,5 ltr.
Met boring 76,5mm kom je op 1454cc, om dat 1,5 ltr te noemen is een beetje mager.
Boring 78mm lijkt me niet gezond: blijft er weinig over tussen de cilinders.

1W slag 79,1mm - PY slag 72mm = 7,1mm / 2 = 3,55mm
Das teveel om van een G40 zuiger af te draaien? -dunno-
Dan vrees ik ook dat je bij een tuningsbedrijf terecht komt voor zuigers.

Ik weet niet of je misschien met een HH of GK kop grotere poorten en kleppen heb en of hier uberhaupt een verbrandingsruimte in zit.
Doe 't nou es onthouden -nana-: laatste sleeptuimelaars 1.0 GL 40pk / 1.3 HK 55pk / 1.3 GK 75pk hebben dezelfde vlakke kop,
alleen de ouwe sleeptuimelaars t/m max 1983 hebben een holle kop.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op wo, 08 mrt 2017, 07:42:23
Met 78 boring kom je uit op 1523cc. Wellicht een 77,5 boring.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 08 mrt 2017, 08:14:11
Ik zou de boring vooral af laten hangen van de cilinders?!
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op wo, 08 mrt 2017, 08:22:12
Met 78 boring kom je uit op 1523cc. Wellicht een 77,5 boring.
Met boring 78 kom ik op 1512cc -dunno-
Hebben wij een andere berekenmethode? Ik doe gewoon oppervlakte boring x lengte slag.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op wo, 08 mrt 2017, 10:18:20
Werderom heb je gelijk. Blijkt maar weer dat een kleine telefoon en dikke vingers niet samen gaan...
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: scully op wo, 08 mrt 2017, 11:00:32
Wellicht is het mogelijk om een abu of aee ondefblok te pakken, ik meen dat deze iets hoger waren? Dan hier de 1w as met g40 drijfstangen en zuigers er in?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 08 mrt 2017, 11:25:07
Mis je weer de zuigerbodemkoeling, juist de reden waarom de 1W wordt genomen...
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op wo, 08 mrt 2017, 12:07:56
Ligt er ook een beetje aan wat je wil kwa vermogen/toekomstige plannen.

Zie de meerwaarde niet van een 1.6 onderblok niet. Want als je dat wil bouwen ga je met de glader al heel snel richting de 200+pk en dan zijn er ook weer andere mogelijkheden.

Mijn tip. Pak gewoon een 1w onderblok met 1e of 2e overmaat zuigers. Dan kun je er een heel leuk blok van maken zonder dat er al te veel reken en zoek werk bij komt kijken.
Hou er wel rekening mee dat op de 1w nog geen gaten zitten voor je laderhouder of klopsensor. Ook je carterontluchting moet je omzetten.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op wo, 08 mrt 2017, 12:34:21
Welke basis je ook pakt: als je afwijkt van de G40-krukas, kun je geen standaard zuigers van 't schap pakken.
Als er toch geboord gaat worden ivm overmaats zuigers, tsja, waarom dan niet meteen grotere zuigers:
3e overmaat houdt op bij 75,75mm en dan mot Gijs z'n nickname aanpassen naar 1.4 G40 :)
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjors op wo, 08 mrt 2017, 17:33:52
Mis je weer de zuigerbodemkoeling, juist de reden waarom de 1W wordt genomen...

aee heeft toch zuigerbodemkoeling of zit ik er naast?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 08 mrt 2017, 19:06:36
volgens mij niet, alleen de arc en avy hebben die standaart erin zitten..
Als er dan toch geboord en gehoond moet worden zijn die oliesprietsers er ook zo ingefreest!
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op wo, 08 mrt 2017, 19:12:06
Doe 't nou es onthouden -nana-: laatste sleeptuimelaars 1.0 GL 40pk / 1.3 HK 55pk / 1.3 GK 75pk hebben dezelfde vlakke kop,
alleen de ouwe sleeptuimelaars t/m max 1983 hebben een holle kop.
Nooit in verdiept :)
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 08 mrt 2017, 19:20:32
Duits 1,4L 1,5L Leesvoer  -klus-

https://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?printertopic=1&t=3145&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000


http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?printertopic=1&t=22269&postdays=0&postorder=asc&&start=0
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Raymon op za, 11 mrt 2017, 06:28:24
Naam veranderd in 1.3 g40 zie ik  :)
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op za, 11 mrt 2017, 10:15:06
Haha jaa hij is inmiddels verandert geloof ik.
Ik zal jullie hier even up to date houden.

Inderdaad is het 1.5g40 plan voorlopig even van de baan.
Vanwege 2 redenen, de eerste reden is dat mn zuigers en onderblok nog in zo een nette staat zijn dat ik het zonde vind om die niet te gebruiken.
En de 2de reden is dat het me gelijk zo veel gaat kosten als ik een 1.5 wil gaan bouwen.
Ander zuigers, Drijfstangen, en aangezien je meer inhoud hebt moet er meer lucht is dus een g60 lader.

Kortom dat doen we nog even niet.
Dus heb het py onderblok inmiddels weer in elkaar staan. Uiteraard overal nieuwe pakkingen keringen en lagers.
De cilinderkop gaat Serge voor me bewerken dus ben erg benieuwd naar het resultaat.
G-lader wordt bewerkt door Arno lader.

Over de inlaat zit in nog te twijfelen, of zelf een inlaatspuitstuk maken met een g60 klephuis of een aftermarket ding,
Of de orginele inlaat en gasklep laten bewerken.

Verder ben ik bezig met een vrij programmeerbaar motormanagement systeem. Verdeelkap en ontsteking worden dus ingewisseld voor een krukas positie sensor en dis ontsteking.
De stationair en volgas schakelaars zullen plaats moeten maken voor een gasklep positie sensor.
Inlaat temperatuur en lucht druk meter komen in 1 in het inlaatspuitstuk.
Moet nog wel even kijken welke injectoren ik wil gaan gebruiken. Denk dat de oude g60 injectoren lang niet zo netjes vernevelen als de injectoren van tegenwoordig.
Uiteraard komt er wideband lamba sensor op.
En verder nog de kleine dingetjes als verligt vliegwiel enzo en zal vast nog wel het 1 en ander vergeten zijn.

Bedoeling is om met dit alles toch wel tegen de 200 pk te gaan draaien.

Dus jullie zijn weer een up to date. Foto's komen nog wel een keer als ik achter de laptop zit.

Iedereen in iedergeval bedankt voor de hulp


Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op za, 11 mrt 2017, 10:27:00
Ook een mooi plan: goed geflowde G40 loopt ook al stukken beter.
Misschien een idee om een 3F-inlaatspruitstuk (dikkere buizen) zien te bemachtigen:
kan Serge gelijk de inlaatpoorten daarop netjes laten aansluiten -dj-

Spaghetti-uitlaatspruitstuk: mot ook goed kunnen 'poepen' he
Nokkenas: kan ie ook beter 'kauwen'

Verlicht vliegwiel zou ik bij een G40 achterwege laten: snel wisselende toerentallen is nou juist niet heel fijn voor de lader.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op za, 11 mrt 2017, 10:41:16
3f inlaat heb ik al naar zitten kijken maar kan ik nergends vinden.
Spaghetti uitlaatspruitstuk staat zoiezo ook op de planning en welke nokkenas hangt een beetje van serge af dus dat overleg ik even met hem.

Dat vliegwiel hoor ik verschillende verhalen over.
Ruud 16v g60 rijdt met ern vliegwie van 2.1 kilo ofzo. En volgend hem kan het niks geen kwaad.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op za, 11 mrt 2017, 12:51:53
Ik ben ook bezig met een mms. Alleen schiet het niet erg op maar misschien staan hier nog een paar interessante dingen op mijn projectpagina: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=15913.0
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sander Beer op za, 11 mrt 2017, 21:33:16
ik heb nog wel ergens zo'n 3f inlaat liggen volgens mij , ik zal morgen eens zoeken tussen mijn polo spullen
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op za, 11 mrt 2017, 21:48:34
Dat zou super zijn
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Audioholic op za, 11 mrt 2017, 22:48:41
vliegwiel ben ik eens met sjon, een lader houdt niet zo van snelle toerenwisselingen waardoor als gevolg de verdringer kapot kan slaan tegen de wand..

(citeren lukte niet)

en indien mogelijk, zolang mogelijk bij ori g40 injectoren blijven. kleiner dus vernevelen idd beter. en eventueel brandstofdruk omhoog schroeven is voldoende. g60 injectoren is meer voor de simpele die rijker wilt zonder al te veel gevaar op kapot lopen.. ik draai 1.4 bar met een g40 motortje met een turbo en meer aanpassingen en ik zit "pas" op 78 cycle rate van de injector, die kunnen met gemak tot 85 gaan.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op zo, 12 mrt 2017, 07:41:34
Bijna gratis voor een 3f inlaat...

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-86c-gt-g40-3f-ansaugbruecke-030-129-713-b/615543883-223-1806 (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-86c-gt-g40-3f-ansaugbruecke-030-129-713-b/615543883-223-1806)
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op zo, 12 mrt 2017, 10:46:07
Die inlaat is inderdaad niet duur.

Even over die injectoren,
Het is toch veel beter om er nieuwe in te zetten?
Bijvoorbeeld de EV14 injectoren van tegenwoordig.
Deze vernevelen al veel beter dan de orginele g40 injectoren.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Hanf op zo, 12 mrt 2017, 14:10:28
Volgens mij beginnen die injectoren vanaf 500cc ofzo. En nieuwprijs zat meen ik rond de 400 euro voor een set.

Dan kun je je afvragen welke meerwaarde die injectoren hebben als je niet 300pk wil gaan draaien. Er zijn tenslotte genoeg goedkopere alternatieven te koop vanaf de standaard injectoren tot ruim 300cc voor minder dan de helft van wat die nieuwe set ev14 kosten.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op zo, 12 mrt 2017, 14:39:30
Ze kosten 60 euro per stuk. Vanaf hoeveel cc ze beginnen weet ik niet.
Eventueel zou ik ook injectoren uit 1 van de nieuwere tfsi motoren kunnen pakken. Volgends mij worden de standaard g40 injectoren niet ondersteund door het motormanagement systeem dat ik ga gebruiken.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: nappertje op zo, 12 mrt 2017, 15:05:51
welk mms ga je gebruiken dan?
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op zo, 12 mrt 2017, 15:11:52
EFIgnition van BS auto tune
Draait op een megasquirt software
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op di, 14 mrt 2017, 12:58:26
Even een vraag voor de techneuten hierzo.
Als ik op mn g-lader een vrijloop poelie maar van een dynamo zodat mn motor nooit de G-lader kan afremmen.
Dan zou ik toch wel ander vliegwiel kunnen monteren.
Dan krijgt die niet meer de klappen als het toerental snel zakt. Enkel als je bijvoorbeeld terug schakeld krijgt die dan op zn donder maar dat krijgt die zoiezo.
Iemand die het hier wel of niet mee eens is en zo niet warom? Ps cilinderkop us inmiddels bij serge. Nokkenas is besteld 269 graden met 10mm kleplift😆
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: scully op di, 14 mrt 2017, 16:23:42
Zo dramatisch als hier wordt voorgesteld is het nou ook weer niet hoor. Ik heb altijd met een afgedraaid vliegwiel gereden. Een G40 lader is ook veel robuuster als een G60.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Sjon op di, 14 mrt 2017, 17:47:16
Vrijloop-pouly is een leuke theorie: ik zit me eigen af te vragen of de lader door de weerstand enzo dan niet alsnog 't
motortoerental blijft volgen -dunno-

Is ook maar net wat je met de auto wil/doet: puur hobby/meeting/weekendauto of wordt 't een daily?
Ga je 2000 km per jaar of 20000? Ik noem maar even wat.

Getande riem is net zoiets: klein beetje slip kan dan niet meer, krijgt de lader meer op z'n kloten, is de boel eerder versleten.
Mogelijk niet dramatisch, tis niet dat je de levensduur ineens halveert ofzo, maar wel een beetje.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: 1.3 g40 op di, 14 mrt 2017, 18:27:39
Hoe bedoel je door de weerstand?
De lader heeft natuurlijk veel weerstand dus hij zal niet heel lang blijven nadraaien.
Aan de andere kant zal de retourlucht hem misschien ook nog wel beetje op gang houden.
Het lijkt me in iedergeval wel het proberen waard en denk dat het geen kwaad kan voor de lader.
Wat getande riem betreft,
Ik denk dat ik gewoon een multieriem pak en doormiddel van een paar spanrollen er voor zorg dat de snaar over 3/4de van de poelie heen zit.
Hoop het meeste slippen er dan wel uit te kunnen halen.
Het is niet de bedoeling dat het een daily wordt, maar denk toch wel aan 5000km per jaar.
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: scully op di, 14 mrt 2017, 21:40:57
Die getande riem had ik er ook op, met een kleine poelie. De lader is toendertijd naar iemand hier op het forum gegaan, die hem na heeft laten kijken door Arno. Het komt er gewoon op neer dat je je niet als een idioot moet gedragen, en dan kan het best wel wat hebben hoor.  -thumbsup-
Titel: Re: Wie is 1.5 g40
Bericht door: Audioholic op di, 14 mrt 2017, 21:44:23
met een getande riem idd niet misdragen of "uitsloven". dan gaat er niks mis. geen toerenbegrenzers of rare fratsen  -sturen-