Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Gerard op wo, 15 apr 2009, 09:58:34

Titel: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Gerard op wo, 15 apr 2009, 09:58:34
Bij deze maar even een projecttopic geopend.
Dit hoofdzakelijk om niet steeds een nieuw topic te hoeven open en men voorsteltopic vol te gooien

Zal hier alle updates van het hok plaatsen  -klus-

Gelijk even een vraagje.

Ik heb hier 2 computers:
030906021A (daily '89)
030906021A2 (sloper '90)

Zijn die direct uitwisselbaar?
Waarom wil ik dat weten? Moter van de sloper liep veel rustiger en hing lekkerder aan het gas.
En wil nu achterhalen wat daar de oorzaak van is.

Edit: Of je dat hok niet genoeg ziet :D

(http://gerardknol.nl/auto/polo/forum_voor.jpg)
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: vw-edje op wo, 15 apr 2009, 22:33:58
fotooooos  :P
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Gerard op za, 23 mei 2009, 15:38:42
Heb een vervelend probleem: Dynamo geeft maar 13v...
Nu zou je normaal zeggen: spanningsregelaar, anders hele ding vervangen.
Beide gedaan en de dynamo die er nu op zit is getest (voor mijn ogen) en gaf netjes iets van 14,1 volt.
Alleen in men auto niet?!  -wtf2-
Of ik de v-snaar nou strak zet of wat losser, maakt geen verschil

Wat kan dit zijn, ik wordt er gek van  -gert- (1x in de week accu leeg..)

Dus: 3 spanningsregelaars en 2 dynamo's = niks hoger dan 13 tot 13,4 volt. (met alle stroomverbruikers uit!)
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: rekordc op za, 23 mei 2009, 16:11:21
ergens een lekstroom.
Alle zekering er uit en dan een voor een er in en meten. Zo moet je de boosdoener tegenkomen.

Rekordc
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Gerard op za, 23 mei 2009, 17:16:05
ergens een lekstroom.
Alle zekering er uit en dan een voor een er in en meten. Zo moet je de boosdoener tegenkomen.

Rekordc

Thanks voor de tip, net geprobeerd: 0.15 verschil met alle zekeringen eruit (op 1 na: benzinepomp en lambda)
Alles wat direct op de accu hangt (versterker e.d.) er ook af = geen verschil
oftwel nog steeds waardeloos :(

Edit: als ik de lambda + benzinepomp zekering eruit jas, gaat ie wel ff meer volt geven tot ie uitvalt?
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Dennis op za, 23 mei 2009, 19:13:33
Bekabeling dynamo<-> accu (via startmotor) nakijken.
Zitten verder geen zekeringen tussen, dus die hebben er niks mee te maken.
Ook massakabels accu<->carosserie en carosserie<->motorsteun nakijken.
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Serge op za, 23 mei 2009, 20:27:53
en die 13 volt meet je op de accu polen ?
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Gerard op za, 23 mei 2009, 22:39:40
@Dennis,
Ga k morge ff checken

@Serge
Yes?
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 24 mei 2009, 17:50:02
Voor een goede meting moet je overigens juist een aantal grote stroomverbruikers aan zetten...
Maareh, na al die testen en revisies blijf je nog steeds aan je dynamo denken? Zou inderdaad aan je bekabeling denken (voornamelijk die naar de startmotor, en de massakabels), maar ik denk dat ik inmiddels de accu zelf ook wel in het rijtje verdachten zou hebben gezet?!
Titel: Re: Project [ XN-41-HL ] Polo 2 CL Coupe '89
Bericht door: Serge op zo, 24 mei 2009, 21:34:49
de bekende v meting