Auteur Topic: roooood gloeiende uitlaat - ontsteking?  (gelezen 1258 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: roooood gloeiende uitlaat - ontsteking?
« Reactie #15 Gepost op: do, 17 feb 2011, 14:24:32 »
zijn idd. altijd vage dingen, die paddo's. Deze is nu nog vager?  -nana-


@Jaap; wijze les? Stug doorrijden met een kapotte paddo is toch gevaarlijker dan ik dacht iig.  -hitit- -hitit-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: roooood gloeiende uitlaat - ontsteking?
« Reactie #16 Gepost op: do, 17 feb 2011, 15:04:38 »
zijn idd. altijd vage dingen, die paddo's. Deze is nu nog vager?  -nana-

@Jaap; wijze les? Stug doorrijden met een kapotte paddo is toch gevaarlijker dan ik dacht iig.  -hitit- -hitit-

Ontsteking was niet gesteld: Dat was 't grootste probleem denk ik. Verkoper had de ontsteking eraf liggen, was nooit aan vervangen van paddo toegekomen en bij verkoop even zo 'la-la' de ontsteking er terug opgezet. Ach ja. Leer je weer van. Ben er mee van Tilburg naar huis komen kachelen. letterlijk kachelen dus :)

Nu volgende probleem:
Hickups. Sinds vandaag / vanmiddag
Ineens geen vermogen meer. Motor blijft net wel/net niet lopen, maar lijkt af te sterven bij last. In vrij kan je m hoog in toeren jagen, maar probeer je vervolgens weg te rijden, dan smoort ie.

Vaag. Wijzigingen sinds gisteren:
Motorruim met hoge druk uit gespoten. Ziet er weer fris uit, loopt niet zo fris?  Vanochtend relatief probleemloos 20 km gereden. Tussen de middag even sjoppen in de stad was afzien.
Geen toerenteller, maar aangezien de motor blijft lopen vermoed ik niet dat de hall-gever overleden is. Eerder brandstof probleem? (onder last meer, veel meer brandstof nodig dan zonder last?) Brandstoffilter nog niet vervangen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken