probleem opgelost.
vanochtend wilde ik wegrijden en toch even de uitenwisser aan (op maximaal)
huh? doet het ook niet.....
ik ben een fel aanhanger van het 'oorzaak - gevolg' principe
dus:
1. ik heb alleen voren onder de parafan gewerkt
2. bij het verijwderen van het relais kwam de houder los
zoeken.
achter de houder zit een kort kabelboompje. die gaat naar de motor.
kabel volgen..... kabel los....
hm.. plug in.... tada: ruitenwissers werken weer
![lachen :)](https://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/biggrin2.gif)
probleem oplossend vermogen: een zesje
uitvoering: een twee
(zonde van de tijd, de energie en vooral de ruimte op het forum)
geleerd:
1. de kabelboom naar de ruitenwisser is niet lang.
2. het is idd een fasenprincipe. 4 kabels naar de motor
3. De relais werken allemaal toch net anders. als de code verschilt waarschijnlijk ook de werking....
![dunno -dunno-](https://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/dunno.gif)
niet storend maar
de een maakte bijv bij het ruitensproeien drie slagen af om alles goed schoon te maken. De nieuwe stopt meteen bij loslaten en maakt dan alleen de laatste slag af.
de een stopte bij interval zo snel als je de hendel om laag doet. De nieuwe doet als je dit tijdens de pauze doet nog één hele slag om het af te sluiten
![dunno -dunno-](https://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/dunno.gif)
Ben er alweer aan gewend maar viel me wel op
![lachen :)](https://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/biggrin2.gif)