NOu, gelijk even corrigeren: dymano's reviseren is meer dan alleen de lagers vervangen. Behalve nieuwe koolborstels (dat is nog wel te doen, alleen zijn die dingen duur!) doet een revisiebedrijf ook het afslijpen van de collector en het eventueel opnieuw balanceren van de rotor. Ook worden de wikkelingen doorgemeten en eventueel zelfs vervangen.
Je zult begrijpen dat dit niet zo eenvoudig werk is.
Meestal echter maakt de dymano eerst een boel herrie voor hij kapot gaat. Als je er op tijd bij bent hoef je alleen de lagers en de borstels maar te vervangen en de handel schoon te maken. Dan is hij niet als nieuw, maar kan hij wel weer een tijd mee. En ben je klaar voor ik dacht 50 euro. Als de borstels nog goed blijken hoef je zelfs maar minder dan 10,- uit te geven voor lagers..
Wat we buiten, op de parkeerplek kunnen doen lijkt me niet zo veel als ik eerlijk ben. Ik werk het liefst met een bankschroef om bijvoorbeel de lagers eraf te halen en de neiuwe erop te tikken. Maar goed, als iemand hier een oplossing voor weet gaan we samen beunen...