Auteur Topic: Wist je dat  (gelezen 2159 keer)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Wist je dat
« Gepost op: zo, 21 apr 2013, 17:29:45 »
VW 4 generaties G40 Laders gemaakt heeft?

« Laatst bewerkt op: zo, 21 apr 2013, 17:33:30 door Douwe »
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wist je dat
« Reactie #1 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 18:44:14 »
Nee, dat wist ik niet.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Wist je dat
« Reactie #2 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 19:51:27 »
En dit is de variant de het niet gered heeft:

Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Wist je dat
« Reactie #3 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 20:30:18 »
Prototype lader?  -hitit-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wist je dat
« Reactie #4 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 20:33:39 »
Waarom heeft ie het niet gehaald? Omdat als de magneet koppeling in komt de lader dan in eens van 0 naar weet ik het hoeveel 1000 toeren jankt?

Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Wist je dat
« Reactie #5 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 22:30:03 »
Dat deze het niet gehaald heeft is meer omdat men bij VW in '92 het G-lader project de nek om heeft gedraaid,omdat men op dat moment niets meer in kleine motoren met compressors zag. De 6N was al klaar en geschikt voor deze lader.

De grootste fout die ze daar ooit gemaakt hebben.  -naughty-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wist je dat
« Reactie #6 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 23:25:20 »
Kende er maar twee, Russel en de gewone (toch?)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wist je dat
« Reactie #7 Gepost op: ma, 22 apr 2013, 11:21:26 »
Probleem van de G-lader was niet de G-lader maar de Turbo.

Dat vertelden deze mannekes ( en vrouwke ) van de ontwikkelafdeling van Volkswagen:
 

De G-lader van het type '2f' zoals wij die kennen heet intern bij VW ' Uni - lader '.  Als in: Universeel toepasbaar. Vandaar de aansluiting voor luchttoevoer aan tweekanten: Kan op verschillende motoren in verschillende auto's geplaatst worden.

Helaas was de G-lader dan wel veel beter (volgens de mannen van VW) qua koppel en vermogen t.o.v. de turbo.. maar:
- Turbo was goedkoper
- Turbo was niet van één (auto)merk.

VW had graag de G-lader aan andere merken verkocht, maar BMW/Mercedes etc zul je niet snel zien met een VW onderdeel onder de kap. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: Wist je dat
« Reactie #8 Gepost op: ma, 22 apr 2013, 12:22:22 »
Iemand heeft mij ooit verteld dat VWM nog steeds G laders gebruikt voor de ontwikkeling van motoren. -naughty-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wist je dat
« Reactie #9 Gepost op: di, 23 apr 2013, 17:05:37 »
Russel en Uni dus maar hoe heten de andere dan?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..