Auteur Topic: NZ turbo  (gelezen 2206 keer)

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
NZ turbo
« Gepost op: vr, 12 jul 2013, 17:47:15 »
Ik ben nu bezig aan het opbouwen van een NZ motor waar de kop van bewerkt gaat worden en een andere nokkenas in gaat komen. Dit samen met motorfietscarbs, er speelt ook wel ergens een turbo ombouw in mijn hoofd.
Heeft iemand hier ervaring bij op een NZ motor of is het gewoon beter om een G40 motor om te bouwen naar Turbo??
Want het zou zonde zijn om de NZ wat volledig in orde gaat komen te verkopen.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: NZ turbo
« Reactie #1 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 18:28:44 »
G40 injectie erop en niet al te veel boost draaien moet wel te doen zijn. Of g40 zuigers erin en wat meer druk.

Bikecarbs + turbo is nogal lastig om goed lopend te krijgen, zou niet mijn keuze zijn. Wel respect als je het gaat proberen  -thumbsup-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ turbo
« Reactie #2 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 20:05:05 »
Als je bikecarb+ turbo wil moet je in ieder geval blow trough doen, dus moet je je carburateurs op druk zetten. Is op internet wel wat over te vinden, en het is wel te doen. En ik zou als ik jou was niet over de 0.5 bar boost heen gaan, liever iets lager zelfs. Maar als je het goed lopend krijgt kun je daar wel veel fun mee hebben. En verder zou ik dan denk ik maar niet een al te wilde nokkenas monteren, dat heeft namelijk niet enorm veel nut met een turbo. Ik denk dat een 3f as met turbo er bij al leuk genoeg is.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: NZ turbo
« Reactie #3 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 21:01:35 »
Als je even in het motorfiets topic kijkt,dan zie op pagina 47 dat Serge destijds ook al eens gedacht had aan turbo op carbs.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ turbo
« Reactie #4 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 22:20:37 »
Als je even in het motorfiets topic kijkt,dan zie op pagina 47 dat Serge destijds ook al eens gedacht had aan turbo op carbs.
Eigenlijk zegt die alleen maar omdat er teveel kracht op de plastic kappen boven het membraam komen is hij er niet mee door gegaan. Maar in de praktijk rijden er wel motorfietsen met turbo en blow trough carburateurs setup rond. En 1 oplossing is om een klem beugel als extra versteviging over de kap heen te maken. En nog een optie is om ook boven die kap de turbodruk te laten komen. Oftewel hele carburateurs in een druk kamer waardoor er voor de carburateurs geen andere krachten zijn dan op een normale gezogen motor. Dat zou dan wel iets meer turbolag geven, maar als je toch lpt gaat draaien met standaard compressie ga je daar niet enorm veel van merken omdat je dan de lag niet eens voelt.

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: NZ turbo
« Reactie #5 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 22:33:32 »
Sorry luitjes, heb mijn eigen verkeerd uitgelegd.
Ik bedoel namelijk een NZ motor ombouwen op turbo zonder de bike carb's maar met injectie.


Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ turbo
« Reactie #6 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 22:36:22 »
Met injectie kan ook wel, maar dan zou je wel moeten zorgen dat je mengsel goed is. Dus bijvoorbeeld een g40 injectie er op maken en daar een turbo chip in en kijken of je mengsel dan goed is met een wideband lambda. Of een vrij programeerbare ecu er op (laten) bouwen en afstellen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: NZ turbo
« Reactie #7 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 23:15:17 »
En hoe zit het dan met je compressie??
Die is bij een G40 toch ook anders?


XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ turbo
« Reactie #8 Gepost op: vr, 12 jul 2013, 23:57:39 »
En hoe zit het dan met je compressie??
Die is bij een G40 toch ook anders?
Klopt, maar daar doet je ecu verder niet heel veel mee. Maar je zou hem voor het mooie iets rijker kunnen laten lopen misschien. Maar vaak zijn die turbo chips al wel vrij rijk afgesteld en hebben ze niet enorm veel voorontsteking omdat ze met turbo vaak meer druk draaien. En hij zal dan nog helemaal boven in de map komen van zo'n turbo chip omdat je mapsensor nooit die 1.5 bar ofzo meet waar hun hem tot hebben geprogrammeerd, maar dat is niet heel erg.

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: NZ turbo
« Reactie #9 Gepost op: za, 13 jul 2013, 04:13:58 »
Is dit eigenlijk allemaal te doen met de originele computer van een nz motor?