Auteur Topic: Turbodrukmeter g40  (gelezen 997 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Turbodrukmeter g40
« Gepost op: za, 29 aug 2015, 15:03:57 »
Beste mensen, op welke vacuumslan sluiten jullie je turbodruk meter op aan bij de g40. Op de slang naar de computer of toch ergens anders? Geen idee wat de beste of dé plek is namelijk...

Heb mn metertje vandaag eens proberen aan te sluiten maar stationair loopt die mooi op halve bar onderdruk maar bij gas geven veranderd er weinig.

Verder de vraag hoelang de vacuum slang naar de computer moet zijn. Lees her en der wel eens verhalen dat die precies op lengte moet zijn maar geen idee of dat waar is???

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Turbodrukmeter g40
« Reactie #1 Gepost op: za, 29 aug 2015, 16:48:36 »
ergens geloof ik niet dat het slangetje heel precies die lengte moet zijn aangezien de druk door de hele slang gelijk zou moeten zijn. Ik zie er meer in de je zorgt dat er geen knikken en dat soort dingen in je slang zitten en dat je een goede slang pakt en dus niet zo'n week ding wat onder vacuum plat trekt. En heel veel zetten de meter tussen de slang naar de computer

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Turbodrukmeter g40
« Reactie #2 Gepost op: za, 29 aug 2015, 17:01:30 »
Ik heb de blauwe siliconen slangen erop. Kan het zijn dat de meter pas overdruk aangeeft onder het rijden en niet als je stilstaand gas geeft?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Turbodrukmeter g40
« Reactie #3 Gepost op: za, 29 aug 2015, 21:15:07 »
Niet aftakken van je MAP sensor en niet van je brandstof druk regelaar, voor de rest maakt het niet zo gek veel uit waar je het wegpakt.
Heb bij die van mij een buisje gemaakt met 3 vacuum aansluitingen tussen de rembekrachtiger slang. Volgensmij zitten er origineel 2?

Hoort wel overdruk te meten als je meer dan 70%~ gas geeft in z'n neutraal. (dat het retour klepje helemaal dicht zit zegmaar)