Auteur Topic: G40 remmen  (gelezen 3733 keer)

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
G40 remmen
« Gepost op: di, 24 okt 2017, 12:19:55 »
Hoe komt het dat g40 remmen beter remmen dan standaard 86c remmen,diameter van de remzuiger van vwI en vwII  klauwen zijn gelijk en de hoofdrem cilinder ook .Komt het dan enkel van de remdrukverdeler en de dikkere rempompjes achteraan.  -dunno-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: G40 remmen
« Reactie #1 Gepost op: di, 24 okt 2017, 12:46:30 »
Remmen  van een g40 zijn geventileerd en hebben daardoor een betere koeling.
en volgens mijn heeft een g40 een grotere hoofdremcilinder.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 remmen
« Reactie #2 Gepost op: di, 24 okt 2017, 14:02:56 »
Geventileerd is eigenlijk het enige verschil: koelt beter, dus langer remmen mogelijk.
(75pk heeft ook al een lastafhankelijke remdrukverdeler)
en volgens mijn heeft een g40 een grotere hoofdremcilinder.
Nope.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 remmen
« Reactie #3 Gepost op: di, 24 okt 2017, 14:03:43 »
Hrc zijn allemaal 20mm naar mijn weten. Ook de normale 1.3 en 1.0 dacht ik.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 remmen
« Reactie #4 Gepost op: di, 24 okt 2017, 14:49:30 »
De zuigers in de trommeltjes achter zijn dus 19mm ipv 17 ( of zelfs nog kleiner )
De klauwen zijn in principe gelijk, maar de rembekrachtiger en ook het rempedaal is (licht) anders. Andere hefboom, waardoor de krachtoverbrenging anders is(?)

Ah, remcilinders achteras:
14.29mm voor auto's zonder regelaar
15.87mm voor auto's zonder regelaar
17.46mm voor auto's met regelaar
19.05mm voor auto's met regelaar
« Laatst bewerkt op: di, 24 okt 2017, 15:15:53 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: G40 remmen
« Reactie #5 Gepost op: di, 24 okt 2017, 18:29:21 »
Dus g40 remt niet agressiever maar bij sportief gebruik betrouwbaarder doordat de schijven beter koelen.
En bv een hoofdremcilinder van een golf 3 monteren met een diameter van 22,2 mm -naughty-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 remmen
« Reactie #6 Gepost op: di, 24 okt 2017, 20:50:52 »
Van golf 3 past geloof ik niet. Een 22mm hrc van een scirocco 16v past wel.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: G40 remmen
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 okt 2017, 20:55:15 »
investeer in remblokken, ook met massieve schijven rem je "standaard" 256 spul er uit.

verder vind ik g40 remmen niet veel beter als t gaat om remfading..

Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 remmen
« Reactie #8 Gepost op: di, 24 okt 2017, 22:06:26 »
Nou als je al eens de overstap maakt van standaard g40 remmerij naar bv een paar geboorde en gegroefde geventileerde sandtler schijven icm een paar ferodo ds2500 blokken heb je al een heeeele goede remmerij hoor.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 remmen
« Reactie #9 Gepost op: di, 24 okt 2017, 22:13:21 »
, maar de rembekrachtiger en ook het rempedaal is (licht) anders. Andere hefboom, waardoor de krachtoverbrenging anders is(?)
Damn, bij MN/1W/PY/3F heeft de bekrachtiger 867612107A inderdaad een ander onderdeelnr. tov de gewone 867612107.
En 't rempedaal van de diesel en PY heeft een ander onderdeelnr. 867721139D, klinkt logisch, maar waar is de 3F?
De 3F heeft dan schijnbaar een 'gewoon' rempedaal 867721139E -dunno-

Doet me weer terugdenken aan 't puzzeltje in m'n classic: geupgrade naar 1986+, onderdelen uit verschillende Polo's
(waarschijnlijk o.a. ook 3F), uiteindelijk paste 't net niet en heb ik 't rempedaal omgelast.

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: G40 remmen
« Reactie #10 Gepost op: wo, 25 okt 2017, 15:13:38 »
Sta nu op het punt om g40 remmen te monteren ,alles licht klaar enkel een remdrukverdeler heb ik niet.Is het de moeite om daar in te investeren.
Ferodo blokken lijkt mij wel een goede keuze,wil toch een beetje veilig stoppen met de 1.6

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: G40 remmen
« Reactie #11 Gepost op: wo, 25 okt 2017, 16:26:32 »
investeer in remblokken, ook met massieve schijven rem je "standaard" 256 spul er uit.

verder vind ik g40 remmen niet veel beter als t gaat om remfading..



Massieve schijven trekken in mijn ervaring wel krom op t circuit, met mn upgrade naar g40 remklauwen geen last meer van gehad
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 remmen
« Reactie #12 Gepost op: wo, 25 okt 2017, 18:02:38 »
Is ook zo, denk dat Jon puur en alleen de vergelijking maakte om aan te geven hoeveel verbetering een setje goeie remblokken kan geven.
Kan ik alleen maar beamen: zelf gebruik ik peperdure Carbone Lorraine (CL-brakes) blokken => oh, wat een verschil -love-
Sinds de 256mm upgrade + 22mm hrc + blauwe remolie (beter tegen hitte) heb ik eindelijk wat vertrouwen opgebouwd in de remmerij op 't circuit.
Circuit zeg ik expres bij, want op straat is dit een beetje overkill (+ deze piepende remblokken trekken soms de aandacht....)

Wel of geen lastafhankelijke remdrukverdeler bij de achteras: bij een stug verlaagde Polo
moet je die icm 19mm remcilindertjes sowieso al 'terugstellen', anders blokkeert de boel achter geheid bij een stevige remactie.
Aangezien er weinig veerweg over is, zal de functie deze remdrukverdeler deels komen te vervallen.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: G40 remmen
« Reactie #13 Gepost op: wo, 25 okt 2017, 21:07:39 »
Massieve schijven trekken in mijn ervaring wel krom op t circuit, met mn upgrade naar g40 remklauwen geen last meer van gehad

massieve schijven trekken nog krom met standaard blokjes en een jon achter het stuur  -naughty- -sturen-

had t idd over het vergelijk dat blokken meer doen dan simpelweg grotere remmerij.

rij zelf met 256 schijven met opel klauwen,het faded minder snel, iets meer gecontrolleerd maar remt niet beter. wist ze op zandvoort nog over de zeik te jagen -dunno-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip