Auteur Topic: Polo elan  (gelezen 1658 keer)

Offline Jos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Gepost op: do, 29 jan 2004, 19:02:47 »
Hey, ik ben Jos, nieuw hier en ik heb een vraagje.

Afgelopen zomer heb ik van de buurman een VW Polo Elan uit 1983 gekocht. Voor maar 75 Euro. Goede staat, ik ben 2e eigenaar, alleen een deukje aan de linkerkant, maar die ga ik nog wegwerken. Er ligt een 1049 CC motor in. 4-bak. Mooi Metalic-grijs.

Leuk dingetje en ik rijdt er ook met plezier in. Maar ik wil graag iets meer weten over het type.. Elan. Omdat dat info gedeelte op deze site nog niet werkt doe ik het maar zo. Voor zover ik weet was het een auto voor alleen de Nederlandse markt. Niet een echt luxe model. (geen rechterbuitenspiegel b.v. Komt er nog wel op trouwens). Wel lichtmetalen BBS velgen met "Elan" erop en ook op de stootstrippen staat "elan".

Wat ik dus wil weten: Was het echt voor de Nederlandse markt alleen en hoeveel zijn er gemaakt? En weet je mischien nog andere dingetjes..?

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 jan 2004, 20:26:45 »
...hoeveel zijn er gemaakt?...

iig 2, ik heb ook ooit 1 gehad... :D

Was ook een 83'er.
Zat iid nie veel op of aan, echter had de vorige eigenaar wel alvast ff een supersprint einddemper voor mij gemonteerd.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo elan
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 feb 2004, 23:57:40 »
Inderdaad.. ff terug komend op die Elan: Sprinter velgjes, maar dan 5J breed en 'afgeronde' gaten, stootstripts, zilvermetallic..

Soort nederlandse (Pon) Polo SilberPerl, maar dan kaal.

heb er ergens een folder van liggen, maar dan met de verkeerde velgen eronder. D'r was ook een Jetta Elan..

Allemaal 'Bouwjaar 1983' (J?-??-??) nummerborden, allemaal nederlands, allemaal zilvermetallic.. en waarschijnlijk ook bijna allemaal 1.0'etjes.. (heb nog geen 1.3 versie gezien in iedergeval)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #3 Gepost op: vr, 27 feb 2004, 00:56:41 »
1 liter er uit en 1.3 er in en klaar zijn we.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #4 Gepost op: vr, 27 feb 2004, 18:00:57 »
Klopt, de auto komt uit eind 1983, maar het kenteken is in 1984 aangevraagd dus mijn kenteken begint met een K.

1 liter motor, maar ik heb geen behoefte aan een 1.3L

Ik moet eerst zorgen dat ik geen water meer binnen krijg. Een tijd terug stond ik voor een stoplicht op een 80 Km/h weg en de persoon achter mij liep ergens mee te rotzooien en zag niet dat ik stil stond......Bang!!!

Hij kon nog wel ff remmen maar niet genoeg. Maarja, voor 25 Euro nieuwe onderdelen op de sloop gehaald, de achterkant iets uitgedeukt door de auto aan een lantaarnpaal vast te binden... :D

En ik kreeg 200 Euro van de verzekering... Nu alleen dat lek nog vinden.

En zorgen dat de auto een onderhoudsbeurtje krijgt, de vorige onderhoudsbeurt is volgens mij ergens in 2000 geweest, maar alles is niet zo fris meer. Carb. is best wel vies en luchtfilter dus ook. Voordeel is dat ik bij de Volkswagen Dealer werk dus ik kan mooi personeelskorting op de onderdelen krijgen. Scheelt toch al weer.

iig bedankt voor de info.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo elan
« Reactie #5 Gepost op: za, 28 feb 2004, 08:52:40 »
werkt bij de vw dealert, en rijdt in een auto die nog 4 jaar achterstallig onderhoud heeft.

oei oei oei.

Puntjes, bougies, ik wil niet weten hoe t eruit ziet :-(
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #6 Gepost op: za, 28 feb 2004, 10:58:12 »
die zijn in iedergeval lekker ingebrand.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #7 Gepost op: za, 28 feb 2004, 11:23:22 »
Of die wagen heeft gewoon 10.000km gelopen in al die tijd en er is nix mis mee? Een tante van me ruilde vorig jaar haar 86-er Civic in op een 206.
Ooit nieuw gekocht, had al bijna 45.000km gelopen...
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Polo elan
« Reactie #8 Gepost op: zo, 29 feb 2004, 18:51:01 »
Citaat
werkt bij de vw dealert, en rijdt in een auto die nog 4 jaar achterstallig onderhoud heeft.

oei oei oei.

Puntjes, bougies, ik wil niet weten hoe t eruit ziet :-(


Zijn wij anders gewend van de dealert dan?? ??

Sorry Jos, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar ik denk dat er maar weinig (lees geen) mensen op dit forum zijn met POSITIEVE ervaringen met de dealer  -dunno-

Wittebrug  -moon-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #9 Gepost op: ma, 01 mrt 2004, 18:49:45 »
lol, tja ik kan het opzich wel begrijpen, maar ik werk er nog niet zo lang dus kan ik nog niet oordelen.

Ik ben nog maar kort geleden begonnen dus daarom heb ik nog niets aan mijn auto gedaan. Elke zaterdag kan je vrij sleutelen enzo dus er komt binnenkort wel een dagje beschikbaar.

De grotere bedrijven zoek toch meer het grote geld op, dus wat duurdere auto's. Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant jammer voor degene met een oudere auto.

Binnenkort even een brandstofpompje bestellen voor de Polo, hij lekt bij het starten wat benzine. Het begint met wat zweten, maar dan begint hij toch echt te druppelen. Niet zo best, is dat een bekent Polo kwaaltje?

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Polo elan
« Reactie #10 Gepost op: ma, 01 mrt 2004, 19:49:47 »
Yep! En leg ook maar vast een kachelweerstandje klaar. En een accubak. En een stukje bedrading voor de achterruitewisser. En een verse klepdekselpakking. en, en, en, en......  -boehoe-  vullen jullie de rest even in?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo elan
« Reactie #11 Gepost op: ma, 01 mrt 2004, 20:29:58 »
Och, das nog wel te doen toch??

Voor de rest is ie onverwoestbaar ':koen:'

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo elan
« Reactie #12 Gepost op: ma, 01 mrt 2004, 20:30:59 »
Oja, normaal lekken de benzinepompen olie..

Echt waar -ja-