Auteur Topic: polo kenvelden ontsteking/injectie  (gelezen 1740 keer)

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
polo kenvelden ontsteking/injectie
« Gepost op: vr, 25 apr 2008, 13:46:49 »
Hallo,

Ik loop nog school, en heb binnenkort een proef op een polomotor, de informatie die ik kreeg was nogal beperkt,

de motor is een 'VOLKSWAGEN POLO III (1994-1997) 1000cc als ik me niet vergis..

meer informatie kregen we niet.

De bedoeling van de oefening zou zijn om zelf de ECU kenvelden te programmeren, dit houdt in: injectieduur, onstekingsvervroegingen, temperatuuraanpassingen, gaspedaalaanpassingen e.d.

kortom de volledige ECU programmeren.

Maar nu ben ik al een tijdje op zoek naar ontstekings/injectie karakteristieken van die motor, maar ik vind die nergens, bij de lokale volkswagengarages hier in de buurt is de informatie meestal beperkt.

Nu is mijn vraag, kan iemand van jullie me helpen? Alle hulp is welkom!!

vaste voorontsteking?
Aantal toeren op ralentie? (800 wss)
injectieduur op ralentie?

e.d.


Alvast bedankt iedereen
Didier

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #1 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 15:34:53 »
1994 t/m 1997 = Polo 6N.........je bent eigenlijk op 't verkeerde forum,
maar goed: op 't Polo Club Holland forum zijn er maar weinig die dit soort
info hebben/kennen/weten/kunnen vinden.

1.0 monopoint 45 pk of 1.0 multipoint 50 pk?

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #2 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 17:38:06 »
1994 t/m 1997 = Polo 6N.........je bent eigenlijk op 't verkeerde forum,
maar goed: op 't Polo Club Holland forum zijn er maar weinig die dit soort
info hebben/kennen/weten/kunnen vinden.

1.0 monopoint 45 pk of 1.0 multipoint 50 pk?

tis een multipoint..
maar meer info heb ik ook niet

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #3 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 17:49:53 »
Oh, dat maakt 't info verzamelen lastiger:
1.0 motorcode AER met 50pk multipoint ging pas eind 1996 in produktie.
(eerste 2 modeljaren was 't een monopoint)
Olving vraagbaak (94-96) die ik heb liggen, beschrijft enkelt de monopoints.........
En Haynes bevat niet dit soort info......

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #4 Gepost op: ma, 28 apr 2008, 16:26:53 »
ok ik heb de motorcode vandaag bekeken, en het zou deze zijn
 
AER 029362

wat ik dus zoek zijn ontstekingskarakteristieken en injectietijden,
afhankelijk van diverse factoren: temp, belasting, druk, noem maar op..
alles kan dienst doen, dus hoe meer info hoe beter :)


alvast bedankt!!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #5 Gepost op: ma, 28 apr 2008, 16:57:47 »
Ik ben bang dat je dit soort informatie niet eenvoudig zult vinden.
Ook in de documentatie bij de VW-dealer zal dit niet vermeld staan.

Wedervraag: als je de informatie wel zou hebben, weet je dan waar je deze aan moet passen?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #6 Gepost op: ma, 28 apr 2008, 17:16:02 »
Toch de AER......helaas: heb ik geen info van.
(is ook wel een blok dat lekker veel verkocht is......maar niet heus -gert-)

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #7 Gepost op: ma, 28 apr 2008, 17:47:02 »
Ik ben bang dat je dit soort informatie niet eenvoudig zult vinden.
Ook in de documentatie bij de VW-dealer zal dit niet vermeld staan.

Wedervraag: als je de informatie wel zou hebben, weet je dan waar je deze aan moet passen?



hoe bedoel je waar je deze moet aanpassen?
we hebben een programmeerbare ECU, en bijhorende software, dus alle kenvelden appart invullen is de oefening..
waarna je de ecu op de motor aansluit, en het contact omdraait, en luistert naar uw programmering of hij goed gelukt is..


Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #8 Gepost op: di, 29 apr 2008, 17:05:05 »
aha

lache z'n proef.
op welke school zit jij dan dat je dat allemaal mag gaan doen??
beetje meneer de chipper uithangen:D lol
maar ben met andere eens dat het wel eens lastig kan gaan worden om daar achter te komen.
maar mischien kan je dat door meetingen wel achter komen,
of kan je een orginele ecu ook het kenveld uitlezen met die software?
om deze te kunnen veranderen??

uit eindelijk heb ik altijd geleerd dat al die gegevens uit te rekenen zijn als je alle natuurkundige formules op los laat.
want als je weet hoeveel brandstof er ingespoten moet worden, en je weet hoeveel brandstof er per sec door de injector kan stromen. Weet je ook de inspuit lengte. hier kan je dan de inspuit tijd weer van kan achterhalen. etc
ik wens je veel succes en pleziet deze opdracht (wou dat ik hem ooit had gehad)

 
groeten maikel

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #9 Gepost op: di, 29 apr 2008, 20:14:42 »
in kortrijk..
KATHO, bachelor automechanica..

je kan dat uitrekenen ja, maar niet als je druk van brandstof niet weet, e.d.

andere groepen moesten deze oefening ook al doen, en maakten er een spelletje van.. gewoon wat nummertjes intypen en kijken wat er gebeurt.. Met als gevolg dat de motor eigenlijk nog nooit goed gedraaid heeft..

daarom wou ik eens een goeie richtlijn om te starten, zodat de motor eindelijk eens op punt staat..

de originele ecu is er niet bij, het is een programmeerbare van DMS (denk ik, naam ontglipt me steeds)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #10 Gepost op: di, 29 apr 2008, 23:12:03 »
in kortrijk..
KATHO, bachelor automechanica..

je kan dat uitrekenen ja, maar niet als je druk van brandstof niet weet, e.d.

andere groepen moesten deze oefening ook al doen, en maakten er een spelletje van.. gewoon wat nummertjes intypen en kijken wat er gebeurt.. Met als gevolg dat de motor eigenlijk nog nooit goed gedraaid heeft..

daarom wou ik eens een goeie richtlijn om te starten, zodat de motor eindelijk eens op punt staat..

de originele ecu is er niet bij, het is een programmeerbare van DMS (denk ik, naam ontglipt me steeds)

Ik heb thuis volgens mij het programma van vw liggen met daarin alle coderingen voor alle computers. Ik ben echter pas zaterdag thuis en heb het nog nooit geprobeerd omdat mijn polo uit 81 geen comp heeft.

Kan dit weekeinde dus eens voor je kijken wat het zou moeten zijn volgens volkswagen .....als het werkt.

Beter kun je het lijkt mij niet krijgen

Offline didier86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #11 Gepost op: di, 29 apr 2008, 23:19:54 »
Ik heb thuis volgens mij het programma van vw liggen met daarin alle coderingen voor alle computers. Ik ben echter pas zaterdag thuis en heb het nog nooit geprobeerd omdat mijn polo uit 81 geen comp heeft.

Kan dit weekeinde dus eens voor je kijken wat het zou moeten zijn volgens volkswagen .....als het werkt.

Beter kun je het lijkt mij niet krijgen

dat zou prachtig zijn.. anders bezorg ik je mijn emailadres ofzo..
moest dat een oplossing zijn zou het echt een enorme stap vooruit zijn...

Alvast 1000x bedankt!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #12 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 11:21:27 »
Brandstof druk is waarschijnlijk nog wel te achterhalen, evenals de opbrengst per injector.. uit mijn hoofd: Dennis  heeft ooit eens injectoren laten reinigen, en daarbij is de opbrengt in grafiek uitgezet ( of tabel )

ff zoeken naar injectoren en reinigen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: polo kenvelden ontsteking/injectie
« Reactie #13 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 11:23:47 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Mijn wagenpark Fix what ain't broken