Auteur Topic: remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?  (gelezen 1236 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?
« Gepost op: do, 15 jul 2010, 11:04:47 »
mijn remleiding aan de bestuurderszijde voor is beschadigd. Ik kan daardoor de remslang niet vervangen omdat ik daarmee de leiding beschadig.
Nu wil ik eigenlijk de remleiding meteen vervangen en dan ook de rechtsvoor om een rembekrachtiger te plaatsen.
(ik heb ooit eens begrepen dat de remleidingen achter dan niet vervangen hoeven te worden)

Nu kan ik dat niet zelf en met zaken als remmen wil ik het ook niet alleen leren.

Is er iemand die dit kan, het eventueel zelfs leuk vindt en het zou willen doen?
Uiteraard tegen vergoeding. Maar als iemand het gratis wil doen sla ik het natuurlijk niet af  :)

De garage doet het hier niet.  -gert-
Zij doen alleen maar kopieren en aangezien er een rembekrachtiger op komt zal men de remleiding toch moeten aanpassen...

Naar mijn mening een antwoord als: we hebben er eigenlijk geen zin in. Maar goed.

wie weet wil iemand hier het wel doen en als ik dan toch geld uitgeef liever aan iemand die het echt wil hebben......

Klus heeft geen haast. De remmen doen het tenslotte gewoon.


Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?
« Reactie #1 Gepost op: do, 15 jul 2010, 12:14:54 »
Bij de Polo 2 is alleen een voor remleidingen te kort. De rest past maar echt lekker zit het niet. Onze witte Polo heeft alleen een verleng stukje voor de te korte leiding, deze had al een binnen schakelaar voor het remlicht.
Bij mijne heb ik 2 T-stukken gebruikt. (Deze wil ik op het schutbord plaatsen als ik de remleidingen vervang) Moest T-stuk gebruiken omdat anders geen remlicht heb, heb een HRC (hoofdremcilinder) van een Polo 6n/ golf3 deze heeft 4 uitgangen. Nu heb ik een voor + achterrem via een T-stuk naar de HRC, andere kant de schakelaar voor de remlichten. Andere remcircuit het zelfde alleen de heb ik die schakelaar niet aangesloten, had toevallig nog een schakelaar anders zou ik hem gewoon afdoppen.

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?
« Reactie #2 Gepost op: do, 15 jul 2010, 12:40:04 »
mijn HRC heeft ook vier uitgangen  (teminste zo ver ik weet) -dunno-
Zal er eens naar kijken. Zo ver ik weet nergens t-stukken.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?
« Reactie #3 Gepost op: do, 15 jul 2010, 12:50:39 »
Waar heb je dan de remlichten op aan gesloten zitten? Oude modellen hebben 5 aansluitingen, waarvan een voor de remlichten is. Nieuwere hebben de schakelaar binnen zitten op het pedaal.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: remleidingen vervangen. wie kan mij helpen?
« Reactie #4 Gepost op: do, 15 jul 2010, 12:54:40 »
Waar heb je dan de remlichten op aan gesloten zitten? Oude modellen hebben 5 aansluitingen, waarvan een voor de remlichten is. Nieuwere hebben de schakelaar binnen zitten op het pedaal.

Tja. als je zo telt. het remlicht zit zo ver ik weet idd op de HRC dus dan zullen het er 5 zijn  :)
Dacht dat je bedoelde dat je maar 2 leidingen had die later splitsten naar 4