Auteur Topic: Klak klak geluid  (gelezen 1170 keer)

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Gepost op: wo, 25 jul 2007, 22:14:06 »
Even een vraagje.
Als we de motor starten van onze polo horen we een klak klak geluid ook al is de motor koud of warm.
Bij het rijden is dat geluid er niet.
Enkel bij stilstand soms.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Is een aau blok met carbu ipv van HZ.
Verbruik is niet abnormaal hoog ofwat dan ook.
Het geluid komt van ergens aan de distributieriem en v riem.
Men broer weet zelf niet wat de oorzaak is,en de persoon waarvan we het blokje gekocht hebben,weigert ieder contact en hulp hierom,terwijl het blokje nog 1 maand garantie heeft.

Dus wie dit ook al eens heeft gehad bij koude en warme motor en klak klak hoorde,laat iets weten wat het bij jou eventueel was  -dunno-




Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #1 Gepost op: do, 26 jul 2007, 02:13:28 »
sorry voor de onduidelijk uitleg,maar kan het niet anders beschrijven.
In ieder geval het blokje brengt ons precies niet veel geluk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Klak klak geluid
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 jul 2007, 04:25:44 »
controleer je bouten van de krukas en nokkenas poulies .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 jul 2007, 09:01:16 »
controleer je bouten van de krukas en nokkenas poulies .

Wat kan daar aan zijn???

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Klak klak geluid
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 jul 2007, 09:24:57 »
kunnen (beetje) loszitten?

bij starten komt er ineens spanning op de distributieriem te staan, waardoor er rare geluiden vanonder de kap komen.

is je waterpomp gaar?? dat bij starten, vanaf stilstand dus, de waterpomp rare geluiden maakt?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 jul 2007, 12:09:02 »
kunnen (beetje) loszitten?

bij starten komt er ineens spanning op de distributieriem te staan, waardoor er rare geluiden vanonder de kap komen.

is je waterpomp gaar?? dat bij starten, vanaf stilstand dus, de waterpomp rare geluiden maakt?

Het komt alleziens uit die buurt.Distributieriem,waterpomp v snoer.
De ene keer heeft hij het wel en de andere keer niet.
Het rare is,als de motor nu warm staat en ik hoor dat klak klak geluid en kgeef een beetje gas bij,dat hij dus meer toeren maakt in stilstaand,das hoor je die vreemde geluiden niet.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Klak klak geluid
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 jul 2007, 12:23:05 »
is waarschijnlijk alleen bij de eerste keer 'ronddraaien' van de pomp/poulie/riem etc.

Start hem eens terwijl je broer onder de kap duikt met zijn hoofd.. Kan hij goed luisteren waar het vandaan komt.

Desnoods controleer je de bouten van de krukas en nokkenas wielen goed, of ze vast genoeg zitten.

Weet zo niet hoe je een waterpomp kan testen, denk dat daar de DB riem voor los moet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #7 Gepost op: do, 26 jul 2007, 14:06:14 »
is waarschijnlijk alleen bij de eerste keer 'ronddraaien' van de pomp/poulie/riem etc.

Start hem eens terwijl je broer onder de kap duikt met zijn hoofd.. Kan hij goed luisteren waar het vandaan komt.

Desnoods controleer je de bouten van de krukas en nokkenas wielen goed, of ze vast genoeg zitten.

Weet zo niet hoe je een waterpomp kan testen, denk dat daar de DB riem voor los moet.

Het klak klak geuid heeft hij soms constant bij stiltaand,en den andere keer maar een paar keer.
Als ik van de week onderhoud er had aangedaan,en ik starten den auto had hij het bijv niet.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Klak klak geluid
« Reactie #8 Gepost op: do, 26 jul 2007, 18:45:18 »
is waarschijnlijk alleen bij de eerste keer 'ronddraaien' van de pomp/poulie/riem etc.

Start hem eens terwijl je broer onder de kap duikt met zijn hoofd.. Kan hij goed luisteren waar het vandaan komt.

Desnoods controleer je de bouten van de krukas en nokkenas wielen goed, of ze vast genoeg zitten.

Weet zo niet hoe je een waterpomp kan testen, denk dat daar de DB riem voor los moet.

Het klak klak geuid heeft hij soms constant bij stiltaand,en den andere keer maar een paar keer.
Als ik van de week onderhoud er had aangedaan,en ik starten den auto had hij het bijv niet.

goed ik typ beroerd ,maar dis een beetje onduidelijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Klak klak geluid
« Reactie #9 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:14:24 »
Flashback:


:D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Klak klak geluid
« Reactie #10 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:25:13 »
Wa zeggie?? :)

Is het geluid toerental-afhankelijk?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Klak klak geluid
« Reactie #11 Gepost op: do, 26 jul 2007, 23:31:51 »
Heb een keer bij een volvo 345 een soort "steen in de centrifuge" geluid gehad.
Dat bleek een verrot lager te zijn van de dynamo, die ook aan dezelfde riem zit als de waterpomp. Soms bleef het geluid aanhouden, soms was het zo weer weg.

Maar als ik het goed begrijp:

Het is niet toerental afhankelijk (soms hoor je het alleen bij starten, soms ook niet)

Soms houdt het geluid langer aan, (bij stationair loop)

Bij hogere toerentallen is het niet te horen (misschien door de herrie die de motor zelf maakt, of is het geluid verdwenen?)

Heb je al iets geprobeerd?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 08:20:40 »
Als vriendin alle dagen werken is om 6u,en ze heeft de auto mee kan je weinig doen he.
En heb nu echt geen zin om mee om 6u uit men bed te komen in men vakantie,zoadat ik de auto bijmij heb.

Wat betreft het geluid,bij een hogere toerental is het idd weg.
Bij het starten van de auto bij koude motor choor je het de ene keer wel onmiddelijk,en de andere keer niet.
Rij weg met de wagen,en bij eerst volgende stop die we dan maken kan het zijn dat we al klak klak horen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Klak klak geluid
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 08:40:49 »
Als vriendin alle dagen werken is om 6u,en ze heeft de auto mee kan je weinig doen he.
En heb nu echt geen zin om mee om 6u uit men bed te komen in men vakantie,zoadat ik de auto bijmij heb.

is ze zeker wel al om 15:00 uur weer terug?  :)

Ik was puur nieuwsgierig of je al iets gevonden had (losse bouten/ slechte lagers of iets dergelijks).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Klak klak geluid
« Reactie #14 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 11:23:13 »
Als vriendin alle dagen werken is om 6u,en ze heeft de auto mee kan je weinig doen he.
En heb nu echt geen zin om mee om 6u uit men bed te komen in men vakantie,zoadat ik de auto bijmij heb.

is ze zeker wel al om 15:00 uur weer terug?  :)

Ik was puur nieuwsgierig of je al iets gevonden had (losse bouten/ slechte lagers of iets dergelijks).

Nee het is maandafsluiting bij hun op het werk van de boekhouding maand juli,en dan moeten ze blijven tot dit volledig gedaan is  -boehoe- en daarna gaat ze nog een extra bijverdienen dus...
En het hangt ook een beetje af wanneer men broer tijd heeft om naar de wagen te zien,want ik zelf ben er niet zo handig in.
Ben al blij dat ik er een beetje onderhoud kan aandoen   -thumbsup-