Auteur Topic: Remmen reviseren?  (gelezen 1680 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Remmen reviseren?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 12:50:41 »
Maar staat er wel VWII op de zadels?
Volgens vagcat zijn er inderdaad VWII zadels icm met massieve 12mm schijven. Dan zou je die kunnen vervangen voor geventileerde schijven -thumbsup-

yep. dat ken, ik heb ze veelvuldig op de sloop gezien.
Maar, zo ver ik mij kan herinneren stond dit ook in het 'groot remmerij-topic', moet je dan wel de dunnere blokjes van een g40 gebruiken. De geventileerde schijven zijn namelijk dikker en anders past het niet.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Remmen reviseren?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:11:03 »
 withstupid

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Remmen reviseren?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 23:10:12 »
ja, zijn VWII's en massief! -thumbsup-

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Remmen reviseren?
« Reactie #18 Gepost op: di, 14 okt 2008, 17:24:59 »
Ik neem aan dat het verwijderen van de zuiger met een compressor link ivm het vallen van de zuiger en dat er dan beschadiggingen komen aan de zuiger??

Dan heb ik nog een vraag.. Dat vet wat je aan de zuiger moet doen voordat je hem er weer in perst moet dat perse zuigervet zijn of zijn hier ook andere zuur vrije vetten voor te gebruiken??

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Remmen reviseren?
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 okt 2008, 18:26:26 »
Ik neem aan dat het verwijderen van de zuiger met een compressor link ivm het vallen van de zuiger en dat er dan beschadiggingen komen aan de zuiger??

Dan heb ik nog een vraag.. Dat vet wat je aan de zuiger moet doen voordat je hem er weer in perst moet dat perse zuigervet zijn of zijn hier ook andere zuur vrije vetten voor te gebruiken??

Met de compressor is opzich wel spannend (knal, remvloeistof spettert wat), maar als je zoals Sjon zegt een blokje hout tussen de zuiger en het zadel legt, kun je 'm het laatste stukje wat gecontroleerder verwijderen.

Voor de zuigers kun je speciale ATE pasta kopen, ik zou niet met wat anders beginnen, aangezien het zowel hittebestendig moet zijn als tegen remvloeistof moet kunnen.