Auteur Topic: mat kleur  (gelezen 2494 keer)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: mat kleur
« Reactie #15 Gepost op: za, 15 jan 2011, 01:41:22 »
Hey Ramon bedankt voor je informatie joh hier heb ik wel wat aan,ik zal wel aan de spuiter naar bumperkleuren vragen dan heb ik een beetje een idee.
Het klopt inderdaad dat die pasta bij een 2k kleurenlak gemengd kan worden,hij spuit normaal
altijd watergedragen lakken maar om die pasta met de kleur te mengen moest hij wel dan de 2k lak bestellen voor mij incl matt pasta.
Ik weet ook niet als hij wel een kleuren staaltje heeft liggen van die Hemi Orange,ik hoop het wel dan zou ik dat beter kunnen bekijken dan vanaf foto's van internet...
Thanxx voor je info.
Gr.  Ferdi

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: mat kleur
« Reactie #16 Gepost op: za, 15 jan 2011, 08:27:08 »
Wat vind je van electric orange dan -dunno- en die wat matter maken




Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: mat kleur
« Reactie #17 Gepost op: za, 15 jan 2011, 09:09:19 »
Watergedragen basislak heb ik ook jaren mee gespoten. Elke basislak of dit nu aquabaseof een conventioneel systeem is wordt afgelakt met een blanke lak en in de blanke lak komt de matpasta, dus apart bestellen snap ik niet. Het mat effect kan op twee manieren, direct in een een laags systeem, dus kleur (blinkt) en die wordt dan mat gemaakt of in de blanke lak over een basislak heen.Maar waar heb je het over, een een-laags of een twee-laags met blanke lak???

Als de spuiter een colorbox heeeft dan zal hij ook vaak wel een mengbak hebben??? Zo niet dan zou ik hem toch bv een ons lak laten bestellen en hie een staal van laten spuiten, kost je dan wel een paar tientjes maar dan heb je wel geen gezeik achteraf. Bij een matpasta is het belangrijk dat je altijd de juiste hoeveelheid matteringspasta toevoegt en je vooraf weet zoveel pasta betekent bv eiglans, of helemaal mat. Ik zou voor een staal gaan. Wat ook wel misschien interessant is dat je een oranje pearl zoekt en deze dan aflakt met een matte blanke lak, onder de matte blnke zie je toch het pearl effect. Dat zie je hierboven ook wel bij die knook (ford escort).

Ik vind het trouwens wel een leuk idee, ik heb wel ven gemist om wat voor n auto het gaat......
gr ramon
« Laatst bewerkt op: za, 15 jan 2011, 09:11:13 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: mat kleur
« Reactie #18 Gepost op: za, 15 jan 2011, 09:14:31 »
Oranje en dan onderlangs afwerken met een stijlvolle zwatre bies/stiping

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: mat kleur
« Reactie #19 Gepost op: za, 15 jan 2011, 10:21:12 »



Zijn polo 1 waar ie dus nu druk mee bezig is  -thumbsup-

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: mat kleur
« Reactie #20 Gepost op: za, 15 jan 2011, 11:28:13 »
Hey ghop thanxx voor het plaatsen van de foto's, ik ben zo nog wel bij de garage en dan zal ik zo ff een paar foto's maken zoals hij er nu bij staat hij ziet er nu al heel anders uit gelukkig maar...
Hey Ramon bedankt voor je info mooi dat je zoveel informatie voor me hebt,diegene die hem voor me gaat spuiten die ken ik wel goed,en is dus vrij makkelijk om wat met hem te regelen,dat orange pearl waarover jij het hebt had ik ook al gezien op een kleur staaltje en dat was supermooi in het glans!
Net zo zoals die ford hierboven komt het er dan ongeveer uit te zien,ik heb zoiets ook al een keer eerder gezien op een lamborghini...
Die orange pearl lakken zijn wel duur volgens mij hoeveel liter lak zou ik nodig hebben voor mijn Polo voor binnen en buiten te spuiten?
Gr. Ferdi

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: mat kleur
« Reactie #21 Gepost op: za, 15 jan 2011, 11:39:36 »
ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is.
alleen wordt satijnglans enz ook onder de noemer 'mat' geschoven.

maar wat, het ziet er awsome uit, en heeft minder onderhoud nodig als een high-sjainer  -thumbsup-

mijn rat is gerold met silky-shine zwart;





zitten wel wat grijze vocht plekken in, maar niet zonder bedoeling  :)
« Laatst bewerkt op: za, 15 jan 2011, 11:45:59 door Maxxy »
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: mat kleur
« Reactie #22 Gepost op: za, 15 jan 2011, 13:04:59 »
Hey ghop thanxx voor het plaatsen van de foto's, ik ben zo nog wel bij de garage en dan zal ik zo ff een paar foto's maken zoals hij er nu bij staat hij ziet er nu al heel anders uit gelukkig maar...
Hey Ramon bedankt voor je info mooi dat je zoveel informatie voor me hebt,diegene die hem voor me gaat spuiten die ken ik wel goed,en is dus vrij makkelijk om wat met hem te regelen,dat orange pearl waarover jij het hebt had ik ook al gezien op een kleur staaltje en dat was supermooi in het glans!
Net zo zoals die ford hierboven komt het er dan ongeveer uit te zien,ik heb zoiets ook al een keer eerder gezien op een lamborghini...
Die orange pearl lakken zijn wel duur volgens mij hoeveel liter lak zou ik nodig hebben voor mijn Polo voor binnen en buiten te spuiten?
Gr. Ferdi


Met het kiezen van een oranje/ gele of andere lichte kleuren kunnen er problemen ontstaan met het afdekken van de ondergrond. Als je bv oranje spuit dan is het handig om eerst bv een witte ondergrond voor te spuiten. Als je alleen primer gebruikt en vervolgens gaat schuren dan ga je vaak op verschillende plekken er doorheen en komt er bv nog een oude laklaag of epoxylaag of een andere laag naar voren. Als je dan gaat spuiten met een lichte kleur dan kun je problemen krijgen met het dekken, de plekken schijnen dan door. Lichte kleuren zijn gewoon lastig. Soms wordt er ook wel gekozen om eerst alle delen en de sluitkanten in de kleur te spuiten en dan alle deuren en schermen erop. Dan moet je wel opletten want als je dan buitenom voor gaat spuiten met een kleur die goed dekt dan kan het zo zijn dat je straks in de sluitkant de voorgespoten kleur ziet. Beetje lastig uit te leggen.............Hoeveel verf je nodig hebt is dan ook weer moeilijk te zeggen.....kan voor iedere kleur en mengsysteem verschillen. Kijk ook uit als je bv een deur of scherm in een andere primer hebt gezet, als dit dan monteerd dan kan ook daar weer verschil zijn. Mijn persoonlijke mening is dat voor zo'n klassieke auto geoon een mooie uni-kleur moet nemen. Ik ben meer van het lichtblau, oranje, groen of zoiets en dan zonder pearl, dat hoort in mijn ogen niet. Maar dat is aan jou om dat nu natuurlijk te bepalen. Daarnaast kun je ervan uitgaan dat je inclusief het voorspuiten en de verf je wel veel komt te betalen, ook aan de spuiter meestal. Een gewone 2k ga ik zelf voor mijn eigen polo 1 ook kiezen. Er komt een lichtere versie van miami bleu op, meer naar het wit zeg maar, maar toch weer blauw.


Als je vragen hebt hoor ik het wel, maar neem vooral ook de spuiter in vertrouwen.....het is toch bijna een restauratie en dan moet je wel iemand (bv die bekende van je) hebben die er moeite voor doet want er wordt veel rommel gemaakt.

groetjes ramon
« Laatst bewerkt op: za, 15 jan 2011, 13:07:59 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: mat kleur
« Reactie #23 Gepost op: za, 15 jan 2011, 13:12:38 »
Trouwens een leuke hobby, maar heb je een topic van de polo1.....welk bouwjaar, hoe en wat ga je ermee doen. Ben momenteel ook met en met aan een polo uit '76 bezig. Deze....maar is veel werk aan...

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.