Verlaagd?
Doordat een polo op standaard hoogte iets een negatief camber heeft achter (bovenkant wiel staat iets naar binnen), ontstaat er automagische een licht toespoor op het moment dat je de auto verlaagd.
Remedie:
Uitlijnen waarbij verder wordt gekeken dat de spoorstang lang is ( Niet dat het probleem met uitlijnen te voorkomen is, maar bij een goede uitlijning zal het cuppen wel minder zijn dan bij een auto waarvan de achteras steef staat.
Banden kruislings wisselen met enige regelmaat, zodat beginnend cuppende banden weer 'recht' slijten. (kan alleen als de banden géén richtingsgeboden profiel hebben).
Banden spanning verhogen. Doordat de binnenkant van de band harder slijt dan de buitenkant, gaan de banden 'cuppen'. Als je de spanning verhoogd, gaat t loopvlak wat boller staan, waardoor het midden wat meer slijt
Smallere bandenmaat of meer lading mee nemen
( lichte achterkant + brede banden = het kleine beetje gewicht wat een polo heeft druk de achterwielen op het asfalt, waardoor je dus sneller op de binnenkant rijdt. )