Auteur Topic: Boodschappenlijstje beurt  (gelezen 669 keer)

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Boodschappenlijstje beurt
« Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 14:37:59 »
Ik wilde de Coupé & Sedan binnenkort eens "verwennen" met een grote beurt & ben daarvoor opzoek naar wat ik nodig heb. Ik heb al aardig rond zitten zoeken hier (En ook info gevonden), maar niet echt duidelijk wat ik nou nodig heb, qua onderdeel-/artikelnummers.
Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen :)

Het betreft in beide gevallen een 1.3 NZ motor met AKY versnellingsbak.

Gezocht:
Bougies: Bosch W7DTC, Bosch W7DTO, Champion N7BYC, Champion N7YCX, NGK BP6ET of NGK BP6ESZ
Luchtfilter:
Benzinefilter:
Oliefilter:
Olie: 15W40, ca. 3,5l
KVS: 5.6l
Distributieriem:
Waterpomp:
Remblokken (v):
Remblokken (a):

Is de V-snaar/multiriem vervangen ook nodig? Of als ik toch bezig ben, gewoon meepakken..? -dunno-
Hetzelfde geldt voor het eventueel vervangen van de versnellingsbakolie (75W90, ca. 2,5l). Die zou "levenslang" mee moeten gaan, maar goed. Beide Polo's zijn 20+ jaar oud & vooral de Coupé schakelt stroef.
Mocht dit allemaal al her & der verspreid staan, dan zou een linkje naar die post niet verkeerd zijn ;)
Oh, en als ik wat vergeten ben, geef dit aan -ja-
Alvast bedankt mannen! -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 31 mrt 2013, 22:26:33 door DanteG »
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Boodschappenlijstje beurt
« Reactie #1 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 22:14:40 »
als ik jou was zou ik gewoon naar een automaterialen zaak gaan en gewoon kenteken opgeven en die kunnen je zo alles mee geven. En anders moet je op winparts.nl even kijken met je kenteken, die geven de nummers er namelijk ook bij. En mijn autodata komt met 15w40 olie voor een nz motor bij gematigd klimaat. En voor een 5 bak 3.1 liter 75w90 synthetisch en voor een 4bak 2.2l.
Koel systeem zou 5.6l in gaan en het remsysteem 2.0 liter
Bougies: bosch w7dtc, bosch w7dto, champion n7byc, champion n7ycx, ngk bp6et of ngk bp6ESZ. En bij allemaa tussen de 0.7 en 0.8mm punt afstand.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Boodschappenlijstje beurt
« Reactie #2 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 22:27:54 »
Bedankt voor de info. Bougies had ik hier ook al ergens gevonden -thumbsup-
Het viel mij op dat ik verschillende filters per kenteken vond. Dus meerdere verschillende maten & soorten. En dan snap ik het niet meer -uitlachen-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Boodschappenlijstje beurt
« Reactie #3 Gepost op: ma, 01 apr 2013, 13:05:16 »
Action heeft 4 liter 10w40 semi syntheet voor 9,98 (of 15w40 mineraal voor nog minder) in de schappen staan en koelvloeistof voor ook appel en ei prijsjes ook staan. Just sayin'  -naughty-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Boodschappenlijstje beurt
« Reactie #4 Gepost op: ma, 01 apr 2013, 23:52:01 »
Ik weet het, maar met verwennen bedoel ik dit keer eens goed spul gebruiken ;)
Dan maar wat duurder spul erin, zeker als ik toch al flink wat geld uitgeef om de rest ook te vervangen, toch -thumbsup-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Boodschappenlijstje beurt
« Reactie #5 Gepost op: di, 02 apr 2013, 18:33:50 »
Koelvloeistof haal ik normaal wel bij de action omdat daar niet enorm veel verschil in zit kwa kwaliteit. En bij veel van mijn auto's blijft het nog geen jaar er in zitten dus vind ik het zonde om er heel duur spul in te gooien. Maar als ik kroon koelvloeistof haal met korting ben ik eigenlijk niks duurder meer uit met die nieuwe prijzen bij de action. Alleen zit ik dan wel met dat ik 10 liter moet kopen als ik 6 liter ofzo moet hebben.
En kwa olie gaat bij mij nu eigenlijk overal alleen nog maar castrol in, kost met 12 euro de liter maar liever dan een kapotte motor.