Auteur Topic: Gordel achterin monteren  (gelezen 822 keer)

Offline kingco

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Gordel achterin monteren
« Gepost op: zo, 29 okt 2006, 22:37:30 »
Ik ben in het bezit van een Polo 1.3 (NZ) uit '89 (Steilhack). Achterin bevinden zich geen gordels. Graag zou ik een gordel achterin willen monteren. Heeft iemand een idee wat een gordel moet kosten en of dit zelf goed te doen is?

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Gordel achterin monteren
« Reactie #1 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 23:49:52 »
Ik ben in het bezit van een Polo 1.3 (NZ) uit '89 (Steilhack). Achterin bevinden zich geen gordels. Graag zou ik een gordel achterin willen monteren. Heeft iemand een idee wat een gordel moet kosten en of dit zelf goed te doen is?

2 gordels op de sloop scoren kan nooit duur zijn.
Let er wel op dat ze in gemonteerde toestand goed oprollen en niet beschadigt zijn!!!!

Monteren is ook nie moeilijk. Als het goed is, is alles al voorbereid!!!
en hoef je alleen de bout gaten te zoeken! Ook moet je je hoedenplank steunen, of het kapje eruithalen, of eruit snijden.
(Als je hem op de sloop moet demonteren, weet je ook gelijk hoe hij gemonteerd moet worden. (Tip neem ratel met dop 17 mee))

LET OP: neem de bouten van de gordel mee als je er een van de sloop neemt. Als ik het goed heb is het schroefdraad van de boutjes niet van normale standaard dus.

gr maikel.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Gordel achterin monteren
« Reactie #2 Gepost op: ma, 30 okt 2006, 10:13:01 »
Het rolsysteem achter in de kofferbak zit gemonteerd op een soort monage plaat! Deze ook meenemen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Gordel achterin monteren
« Reactie #3 Gepost op: di, 31 okt 2006, 10:53:30 »
Het rolsysteem achter in de kofferbak zit gemonteerd op een soort monage plaat! Deze ook meenemen!

Bij de mijne hoefde dat niet persé: ik heb gewoon de rollen in dezelfde stand (belangrijk!) met stevige bouten/moeren gemonteerd in de gaten die er al in zaten (vóór/boven het gat voor de achterlichten). Golf2/Passat32B rollen passen volgens mij ook. Gewoon even goed rustig rondkijken op de sloop. (regenjas niet vergeten  -wanker- )
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gordel achterin monteren
« Reactie #4 Gepost op: di, 31 okt 2006, 13:15:43 »
Het rolsysteem achter in de kofferbak zit gemonteerd op een soort monage plaat! Deze ook meenemen!

Dat van diemontage plaat geldt alleen voor de Polo 1/1f.
 
(daar zit een soort driehoekige montage plaat/versterking tussen)


Polo 2 en 2f kan je zo monteren (d'r is overigens wel sprake van een versteviging btw!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Gordel achterin monteren
« Reactie #5 Gepost op: zo, 12 nov 2006, 20:39:01 »
Ik heb laatst voor tien eur heupgordels gemonteerd, deze had ik op de sloop gehaald.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Gordel achterin monteren
« Reactie #6 Gepost op: zo, 12 nov 2006, 23:41:46 »
Ik heb laatst voor tien eur heupgordels gemonteerd, deze had ik op de sloop gehaald.

dat kan ook

gr maikel