G40 heeft lagere compressieverhouding dmv andere zuigers.
Bevestiging motorsteun/G-ladersteun op onderblok is inderdaad anders.
Cilinderkop is in principe dezelfde als motorcode 3F, alleen dan met natrium gevulde kleppen, maar ook weer niet alle G40's begreep ik.
Uiteraard is de nokkenas anders: die van een G40 is a-symetrisch.
Toevoer oliesmering tbv G-lader komt gewoon via oliedruksensorkanaaltje.
Afvoer oliesmering tbv G-lader zit dan weer wel op 't onderblok, maar dat zou je simpel ook in 't carter kunnen doen.
Achteras met torsiestaaf is al vanaf 75pk (vanaf 60pk eigenlijk, maar inmiddels kun je die hele vroege Polo 2 GT's op 1 vinger tellen in NL....)
Vanaf 75pk is de achteras uitgevoerd met lastafhankelijke remkrachtverdeler en heeft een G40 grotere remcilindertjes in de trommels achter.
G40 heeft geventileerde schijven voor (hrc en rembekrachtiger zijn niet anders)
Kabelboom/klopsensor/regelapparaat/intercoolertraject/enz enz.
Blok ombouwen naar G40 is een hoop gedoe en je moet eerst een boel specifieke dingen bij mekaar sprokkelen.
Donor G40 oid is simpeler.