Auteur Topic: kleppen  (gelezen 1295 keer)

Offline shellshock83

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
  • Banned by the USE
kleppen
« Gepost op: ma, 25 sep 2006, 20:43:55 »
hoi

ik heb een polo 2f aangeschaafd 1.0 aau
voor 125 euro

nu moest hij vrijdag voor de keuring en was alleen advies op een gordel die was raffelig heb ik nieuwe ingezet en klaar

maar nu!

heb ik last van erg tikkende kleppen gaat naar verloop van tijd wel over maar duurt erg lang
ik heb de olie al verferst zijn er nog tips en tricks

groetjes martijn

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
kleppen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 25 sep 2006, 21:51:29 »
Heb ik ook gehad

dan moet je ff langs brezam ofzo gaan en dan vragen naar een blikje vloeistof.(Ik ben vergeten hoe het heet)

je laat je olie ff eruitlopen en laat je motor ff op dat vloeistof in dat blikje lopen.(die vloeistof zorgt ervoor dat het een beetje schooner word)

als je je motor even heb laten lopen (d8t iets van 5 min) dan maak je m weer leeg,En dan vul je hem weer met normale Olie.


Dan moet het een beetje verholpen zijn.

Indd als hij lekker warm is loopt hij netjes
Mijnes ookzo. -klus- -wanker-  -dunno-




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
kleppen
« Reactie #2 Gepost op: di, 26 sep 2006, 11:23:05 »
Citaat
Mijnes ookzo


2 opmerkingen naar aanleiding van bovenstaande:

- Meestal moet de reiniger zo in de olie, en na 10 minuten
draaien tap je de reiniger + olie af. Enkel laten lopen op reinigingsmiddel zal echt niet helpen. Gelukkig staat er op de busjes een duidelijke handleiding. Overigens kon ik het verschil bij mijn 'vervuilde' MH goed merken en horen.

- Jouw taalgebruik is echt te triest voor woorden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
kleppen
« Reactie #3 Gepost op: di, 26 sep 2006, 15:58:15 »
Citaat
En zeker qua spelvauten in namen of anderszins moeilijker woorden doen we daar hier niet moeilijk over


Mee eensch. Een beetje moeite om het ook voor anderen leesbaar te houden is niet verkeerd.

  -prut-  -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
kleppen
« Reactie #4 Gepost op: di, 26 sep 2006, 15:59:48 »
ON TOPIC:

ik heb het ook gebruikt. Het spul werkt prima. Vaak zit er een kanaaltje verstopt, waardoor een hydrostoter gaat tikken.

Ik reed door een smalle straat met het raam open; ik schrok van het tikken van mijn motor. Toen ik het spul gebruikt had liep het blokje weer als een zonnetje.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
kleppen
« Reactie #5 Gepost op: di, 26 sep 2006, 16:24:49 »
Jups.

Meestal zijn het sterke oplosmiddeltjes die je bij de motorolie gooit. Alle gum, troep en klefheid van jaren gebruik van minerale olie wordt opgelost, of tenminste: een groot deel. De afgelaten olie stinkt ook erg naar benzine/petroleum/thinner.

Op die busjes staat meestal 'of 10 minuten laten draaien, of even een stukje rijden'. Ik ben voor 'laten draaien'. De smerende eigenschappen van de oude olie zullen met dat goedje waarschijnlijk ongeveer gelijk staan aan nul ( 0 ). Beter niet echt belasten dus, en pingelen al helemaal voorkomen.

Het hielp destijds wel, maar verwacht niet dat t wonderspul is: ook hydrostoters zijn aan slijtage onderhevig. Op een gegeven moment zijn ze gewoon op.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
kleppen
« Reactie #6 Gepost op: di, 26 sep 2006, 20:18:52 »
Citaat
Mijnes ookzo


2 opmerkingen naar aanleiding van bovenstaande:

- Meestal moet de reiniger zo in de olie, en na 10 minuten
draaien tap je de reiniger + olie af. Enkel laten lopen op reinigingsmiddel zal echt niet helpen. Gelukkig staat er op de busjes een duidelijke handleiding. Overigens kon ik het verschil bij mijn 'vervuilde' MH goed merken en horen.

- Jouw taalgebruik is echt te triest voor woorden.

haha dankje kerel, zal even wat beter Articuleren & ABN typen.




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
kleppen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 27 sep 2006, 08:29:10 »
-hug-

Het is niet zo dat we hier streng het groene boekje hanteren, maar als je iets post, moet 't wel leesbaar zijn toch?



 -klus-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
kleppen
« Reactie #8 Gepost op: wo, 27 sep 2006, 09:35:05 »
Inderdaat ik snap het wel.
 -sturen-  -up-

Hoe kan je eigenlijk merken dat je Kleppen op zijn?
Die van mij hoor ik alleen als ik hem net start(of bij vochtig weer)

Als hij lekker warm is,loopt hij netjes en stil.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
kleppen
« Reactie #9 Gepost op: wo, 27 sep 2006, 09:53:17 »
het zijn vaak niet je kleppen die 'op' zijn. De omliggende delen zijn eerder aan slijtage onderhevig.
Zoals jij omschrijft lijkt mij het volgende aan de hand te zijn:

bij starten van de motor is de olie uit de hydrostoters gelopen. Na starten heeft de motor even tijd nodig om olie in de stoters te pompen. Dit is op zich geen ramp.

Ik zou de olie/oliefilter van de auto vervangen en de motor afvullen met nieuwe olie (van het juiste type). Ik denk dat de motor dan al minder herrie maakt bij het starten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983