Om niet mijn project topic te vervuilen moet overdenkingen
(doe ik al genoeg met off-topic gezwam)
Ondertussen ligt er al behoorlijk wat metaal in de schuur van mij en de garage van mijn stiefvader.
Nu heb ik de volgende basis over het afggelopen jaar aangeschaft (of heeft mijn stiefvader in zijn bezit):
Een volledig nagelopen HK blok met 70.000 op de teller.
Daarnaast heb ik het volgende nog liggen:
1. Een compleet MH blok incl. ontsteking met 80.000 op de teller (volgens overlevering)
2. Een GK kop (moet nog wel gelast worden) inclusief pretstokje
3. Een 8P bak
4. Een GK carb
5. Een carb van een 1800 golf
6. Een HK carb
7. Een MH carb
Nu lees ik allemaal verschillende oplossingen om uit de basis HK het maximale te slepen, maar door alle discussies word ik er niet wijzer op wat nu de meest ideale oplossing is.
Ik heb dus echt gezocht, maar zie door de bomen juist het bos niet meer. Vooral omdat iedereen ook weer van een andere 'basis' uitgaat.
Zo ver ik tot nu toe begrijp het volgende:
Het verschil tussen een HK en een GK is slechts de nokkenstok en de carbs.
Dus met de GK nokkenstok en carb zou de HK dus een GK zijn?
Een carb van een 1800 golf zou nog wat extra toevoegen.
Klopt dat zo ver?
Maar nu lees ik ook dat het vervangen van een MH kop op een GK blok weer extra oplevert.
Waarom en hoe is mij dan echter niet duidelijk.
Zou dan de volgende de meest ideale oplossing zijn (zonder de aanschaffing van vele nieuwe delen)
HK blok
MH kop + onsteking
1800-er golf carb
Ik wil het proberen met de aanwezige materialen te doen.
Mijn beschikbare euri’s moet ik namelijk de aankomende tijd verdelen over twee polo’s en ik gok dat de GT met een complete spuitbeurt en het las en plamuurwerk vooraf aardig wat gaat opslokken
Ondanks speurwerk vooraf voelt het alsof ik iets vraag dat al 2000 keer is gevraagd... maar goed.
Voel me weer echt een beginner die de speelkamer kan zien, maar geen idee heeft wat het allemaal doet