Auteur Topic: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -  (gelezen 1518 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #15 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:15:36 »
Conclusie; dan is je hendel in orde. Parkeerlichten die werken, duiden op een goed functionerende knipperlicht hendel.

Contactblokje zit ACHTER je contactslot. Er zit een zwarte multistekker opgeklikt.

Het contactslot moet van de stuurkolom af, dan pas kan je het ienieminie schroefje loskrijgen dat het contactblokje aan het slot vastzet. Je bent op de goede weg, maar moet dus nog even verder knutselen. -thumbsup- -klus-
De vulbus waar de naaf van je stuur op gemonteerd is moet dan ook van je stuurkolom af, dat vergt soms enig geduld (gaat moeilijk los).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #16 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:21:30 »
Parkeerlichten lopen via een ander contact van de contactschakelaar.
Contactschakelaar zit achter in het contactslot. Dus aan de achterkant van waar je de sleutel in steekt zit een stekker. Deze stekker zit op de schakelaar die je eventueel moet vervangen.
Haal eerste de stekker eens van de oude schakelaar en druk hem op de nieuwe schakelaar. De kun je dan met een schroevendraaier omdraaien.
In stand 1 zou de verlichting het moeten doen. Pas op: je kunt zo ook gewoon de motor starten :P

Werkt het nu, dan kun je de schakelaar vervangen zoals hierboven beschreven  -thumbsup-
Die bus op de stuurstang gaat er het beste met een poelietrekker vanaf.

Offline dbarmus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #17 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:52:40 »
@GHz Thanks voor je meedenken!

@ Dennis Thanks voor je tip -proberen voor vervangen- Dit heeft me een contactslot verwijderen bespaard.

Heb de auto gestart met de nieuwe contactschakelaar, alleen is het probleem niet verholpen  :(  De contactschakelaar is bij deze vrijgesproken.

Nog steeds alleen stadslicht en groot licht, geen knipperlicht en geen gewoon licht...

M'n broer en ik kwamen wel twee (relais?)blokken tegen die tussen de kabels inzitten. Is dit een mogelijkheid?

Toen we starten probeerde ik nog een keer mijn knipperlichten. Deze knipperde twee keer en vervolgens niet meer. Zegt dit de kenner nog iets?

Dank van een sleutelende POLOleek.

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #18 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:58:32 »
Tja dan zal het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens tussenin liggen.
Wat je dan het beste kunt doen is alle kabels en contactpunten nalopen, doormeten en vervangen/repareren.  :(

De kunst van het storingzoeken is hier dan niks anders dan mogelijkheden uitsluiten.


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #19 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:11:10 »
Doe eens een draad tussen zekering 5,6,7 of 8 en de +pool van de accu. Dan moet er zeker wat gaan branden (zonder rook  ;) )
Ik ben bang dat het toch ergens een massaprobleem is.

Offline dbarmus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #20 Gepost op: za, 17 jan 2009, 15:16:22 »
...we zijn vandaag weer begonnen.

Als ik een draad tussen de pluspool en de zekeringen doe gaat er niets branden?
M'n knipperlicht doet het onderhand wel weer, dus het enige probleem is nu nog het dimlicht.

Als we de zekeringen doormeten zijn zekering 7 en 8 rond de 11,4...

Als iemand nog een geniale ingeving heeft hoor ik het graag

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #21 Gepost op: za, 17 jan 2009, 16:06:47 »
Weet je zeker dat je lampen niet kapot zijn ofzo  -wtf-.
Of anders misschien zoals Dennis al zei, een massaprobleem.
Nu moet ik even in mijn gedachten spitten, maar ik kan me herinneren dat oudere lampenhouders vaak massa maakten op de carosserie met een lullig draadje en een oogje.
Zoals ik al zei, je kunt het beste even alle draden doorpiepen (controleren op breuk) en als het dan nog niet werkt, staat iedereen voor een raadsel denk ik.  -dunno-

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Polo Fox 40KW U9 '93 - Probleem koplampen/knipperlichten/temperatuurmeter -
« Reactie #22 Gepost op: za, 17 jan 2009, 18:02:18 »

Als we de zekeringen doormeten zijn zekering 7 en 8 rond de 11,4...

Als iemand nog een geniale ingeving heeft hoor ik het graag

Je mag geen spanning meten over een zekering als deze in orde is. Het verschil in voltage aan de 2 kanten van een zekering moet zo goed als 0V zijn.
Als ik je goed begrijp zeg jij nu dat je over je zekering ongeveer je accu spanning meet. Dit zou betekenen dat je zekering stuk is / er een open verbinding is.

Je kunt in circuit meten of waar je probleem ligt. Als je je multimeter met de + aansluiting vast zet op de + pool van je accu en met de - van je multimeter de kabel van je lampen na loopt vanaf de lamp helemaal terug naar de + pool (lampen moeten dan aanstaan) kun je zien waar er een open verbinding is (=> als er een open verbinding is meet je ± je accu spanning, is de verbinding tot de lamp goed meet je ±0V)
Met je tussen het + pool traject van je lamp alleen maar ± 0V kun je gaan meten aan de - pool van je accu naar de - pool van je lampen...
Zo kun je precies zien waar er een open connectie in het circuit zit en kun je direct het rotte deel vervangen.

Succes!
 -dj-