Auteur Topic: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R  (gelezen 632 keer)

Offline Leonneke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 77
  • Geslacht: Man
  • Leon van Meijel
Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Gepost op: vr, 16 jan 2009, 01:40:15 »
Hallo;

Nieuwe velgen zijn al gekocht via dit forum. Yoehoe !!!!
Volgens stap is optisch verlagen.
Ik ga NIET verder dan 40 mm.

Ik heb alle topics doorgelezen. Eibach of H&R zal het gaan worden.
Ik zie dat de Eibach veren een klein beetje verschil maken tussen voor- en achter.
Voor iets dieper dan achter. Of H&R dat verschil in diepte heeft, is me dus niet duidelijk.

Twee vragen die ik niet kan terugvinden.

Is de verlaging bij H&R ook "ietsjes" verdeeld over voor en achter.

Is er verschil in gevoel, beleging, stugheid tussen deze twee merken.
P.S. Uitsluitend veren dus geen poten .............
Prijsverschil is gemiddeld 10 Euro, dus dat mag het besluit niet beinvloeden.

Alvast dank voor jullie reacties ..........
Greetz Leonneke

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 09:39:52 »
volgens mij rijden de meesten hier met weitec,daar heb ik best goede ervaring mee.
normaal reed ik met een kw schroefset.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #2 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 10:32:26 »
Schroefset of alleen veren : het is nogal een verschil Patrick  -ja-

Offline paarsegenesis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #3 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 14:36:21 »
Het is wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag.. Maar ik heb een H&R Cupkit (60/40 verlaging), dus schokdempers+ veren.
Ik vind het een heerlijke set. Goed stug maar niet irritant stug! En vooral op snelwegen nog eigenlijk comfortabel te nomen.
Misschien heb je er wat aan, anders sorry  -nana-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 14:51:34 »
Eibach of H&R veren icm originele dempers (in goede staat!) vormt een prima onderstel voor dagelijks gebruik.
Stukken betere wegligging, maar zeker niet te stug. Ook qua rijhoogte kun je met 40/40 vrijwel overal zonder schrapen komen.

Die Eibach-veren zijn dus 40/30 (voor/achter) of iets dergelijks?

De uitsnedes van de wielkasten zijn bij een Polo voor en achter niet even hoog. Voor is deze hoger.
Daardoor kan het bij een gelijke verlaging voor en achter lijken dat de auto achterover hangt. De dorpel staat echter voor en achter op gelijke afstand van het asfalt.
Met een iets grotere verlaging aan de voorkant hef je dit optische bedrog weer wat op.
Auto hangt dan eigenlijk wat voorover. Je hebt het over een zogenaamd "keilform Fahrwerk".

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 15:23:11 »
En ter aanvulling : wat voor de een slap is is voor de ander hard .
Zelf ooit drie schroefsets van Supersport gehad : slapper qua uitveren dan dat kan je het niet hebben .
En sommigen vinden het keihard .
Tis wat moeilijk om het zelf uit te proberen maar dat zou wel het beste zijn

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #6 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 18:28:22 »
 -hitit-

ja, ik zou al niet meer aan standaard ofzo kunnen wennen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Leonneke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 77
  • Geslacht: Man
  • Leon van Meijel
Re: Verschil in GEVOEL Eibach en/of H&R
« Reactie #7 Gepost op: za, 17 jan 2009, 01:02:10 »
Eibach of H&R veren icm originele dempers (in goede staat!) vormt een prima onderstel voor dagelijks gebruik.Stukken betere wegligging, maar zeker niet te stug. Ook qua rijhoogte kun je met 40/40 vrijwel overal zonder schrapen komen.
Die Eibach-veren zijn dus 40/30 (voor/achter) of iets dergelijks?De uitsnedes van de wielkasten zijn bij een Polo voor en achter niet even hoog. Voor is deze hoger.
Daardoor kan het bij een gelijke verlaging voor en achter lijken dat de auto achterover hangt. De dorpel staat echter voor en achter op gelijke afstand van het asfalt.Met een iets grotere verlaging aan de voorkant hef je dit optische bedrog weer wat op.Auto hangt dan eigenlijk wat voorover. Je hebt het over een zogenaamd "keilform Fahrwerk".

Alle forumleden die antwoord hebben gegeven alvast bedankt.
@ Dennis. Voor zover ik tot nu toe kan nagaan zijn de originele veren nog in goede staat. Je toelichting omtrent het "in de bips" hangen is ook helder. Lijkt me dus dat die Eibach veren dan de voorkeur mogen genieten, in ieder geval qua optiek.
( Kan in ieder geval slechts ontdekken dat H&R gelijke hoogte heeft ).

Weitech had ik nog niet bekeken, doe ik nu gelijk eventjes.
Mochten uiteindelijk de schokdempers "slecht" zijn dan kan ik die later altijd nog gaan vervangen. Dus allen bedankt voor jullie heldere toelichtingen.
Greetz Leonneke