Auteur Topic: Probleem G40  (gelezen 1299 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Probleem G40
« Reactie #15 Gepost op: do, 14 jan 2010, 14:14:24 »
Benzine filter is bij injectie polo'tjes wel vaker een ondergeschoven kindje. Vooral omdat ie 'relatief' moeilijk bereikbaar is, en van origine 'lang' mee dient te gaan. Lang als in: 30.000 km. Binnen het normale onderhoud ( eerste +/- 6 jaar ) van z'n leven wordt het filter waarschijnlijk netjes door de dealer vervangen, maar daarna wordt deze ( bij universele garage, eigen onderhoud of 'beun' ) makkelijk vergeten.

Echter, jouw probleem klinkt wel als 'mogelijk brandstoftoevoer-gerelateerd', maar zou ook vanzelf moeten verminderen, zonder de auto eerst uit / aan te hoeven zetten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Probleem G40
« Reactie #16 Gepost op: vr, 15 jan 2010, 23:17:35 »
wat ook goed kan is dat de ECU bij volgas in de problemen komt door welke oorzaak dan ook.
En daardoor in de noodloop gaat.
Je zou dus motor moeten laten lopen na een keer volgas en dan uitlezen.