Auteur Topic: py co probleem/beroerd stationair  (gelezen 572 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
py co probleem/beroerd stationair
« Gepost op: zo, 23 aug 2009, 01:32:45 »
ik ken iemand die al een tijd last heeft van beroerd stationair lopen
deze persoon heeft de polo gekocht, liep toen nog mooi, moest gekeurd worden: te hoog CO.
hebben ze aan de co schroef zitten draaien en konden het niet meer goedkrijgen, proefrit gemaakt. was het over..
sinds dien loopt de polo beroerd stationair (vooral na de koudstart/verrijking), of je draait het co wat uit maar dan is dit weer te hoog(volgens keurmeester/zelf nog niet gecontroleerd)..
kan het nou zijn dat de co meting niet goed is gegaan (te lang aan het veranderen/meten geweest(aangezien het na proefrit wel weer in orde was))
of klinkt dit probleem onder ervaren "PYers" bekend en is hier meer aan de hand?
persoon denkt zelf: laat ze het maar bij de volgende apk uitzoeken..
maar dat is niet voldoende voor mij :) ik wil weten hoe en waarom...

ps, enigste wat er verder motorisch aan is gebeurd is een openluchtfilter, is zo'n 30000km geleden er schoon opgezet(ik dacht nog voor het probleem, zal het voor de zekerheid navragen.. wel tussen apk vorige eigenaar en apk deze eigenaar met co probleem), filter lijkt in orde, of heeft dit er soms mee te maken?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 07:11:04 »
1. Alle lucht- en vacuüm slangen op lekkage controleren.

2. Werking van de extra luchtschuif controleren.

3. Gasklephuis reinigen.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 12:29:27 »
kun je punt 2 iets uitgebreider uitleggen? weet zo niet wat je er mee bedoeld.. of een foto ofzo, zit deze in de gasklep?
zat zelf ook aan punt 3 te denken, wel eens gehoord dat bij 'n golfje (nz dacht ik) zo'n klein schroefje/gaatje van stationair omlooplucht ofzo dicht ging zitten
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 14:29:45 »
In Techniek even zoeken naar "extra luchtschuif". Was eerder dit jaar een topic over. (heb gepoogd het voor je op te zoeken, naar internettend via mijn Nokia 6300 lukte of dat niet)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 18:34:33 »
Staan de ontsteking en distributie wel goed?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #5 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 18:52:09 »
wel blauwe tempsensor los gehad en 3x gas tot 3000rpm gedaan ?na iedere keer proberen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #6 Gepost op: zo, 23 aug 2009, 20:54:00 »
een ander heeft de auto gekeurd (garage) dus dit weet ik zo niet, v/d blauwe temp sensor ga ik uit van niet: universele garage, maar weet de monteurs ervaring ook niet. motor loopt/trekt prima alleen stationair.. zal eens gaan zoeken naar die extra schuif..

ow wat ik was vergeten te melden, bij stationair gas geven "verslikt" de motor zich een beetje voor deze op toeren komt

gevonden.. had de slangen naar dit ding al wel ff goed bekeken. Deze zorgt toch voor de stationair regeling, steeds iets meer/minder lucht doorlaten?



is bij het verwijderen v/d inlaatbuis op gasklep al te zien of deze vervuild is(gasklep)? of moet het zowiezo uit elkaar (is meestal zo om het goed te doen)
« Laatst bewerkt op: zo, 23 aug 2009, 21:07:34 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: py co probleem/beroerd stationair
« Reactie #7 Gepost op: ma, 24 aug 2009, 12:34:48 »
Extra-lucht schuif zou alleen van invloed moeten zijn in de opwarmfase. Is niks anders dan een schuif die langszaam dichtloopt door opwarmen van koelwater en door verwarmingselement in luchtschuif.
Dus bij warme motor zou dichtknijpen van de slang die vanaf inlaatbuis komt geen invloed moeten hebben. De schuif zou dan namelijk helemaal dicht moeten zijn.
Dus deze regelt NIET het stationair, geeft alleen extra lucht bij koude motor.

Ik zou complete gasklephuis er even af halen. Maak vooral ook het stationair-kanaaltje schoon, eventueel hierbij stationair-schroef verwijderen.