Auteur Topic: Oliepomp kwaliteitsverschillen voor 86c  (gelezen 1409 keer)

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Oliepomp kwaliteitsverschillen voor 86c
« Reactie #15 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:04:08 »
Dat zal wel niets meer zijn dan het monteren van een terugslagklepje zodat het er idd niet uit weg kan lopen.
Mijn Porsche 944 heeft zoiets bijvoorbeeld in het oliefilter, een terugslag klep zorgt er voor dat het filter niet leegloopt (zit diagonaal omhoog).
Zodat je bij het starten niet eerst heel die leidingen vol hoeft te pompen.  -thumbsup-

Wel bestaat er een systeem dat in een buffertank een hoeveelheid olie opslaat.
Op die tank zit dan een magneetventiel, als je de auto uitschakeld gaat deze dicht zodat de druk in het tankje blijft.
Wanneer je het contact dan weer inschakeld gaat deze open en geeft alvast een voordruk aan het smeersysteem.

Maar dat is een onnodig duur asessoire als je het mij vraagt ^^ :D

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Oliepomp kwaliteitsverschillen voor 86c
« Reactie #16 Gepost op: do, 11 mrt 2010, 09:42:28 »
daar zit wel wat in van dat filter.. tis alleen als de auto een tijdje stil heeft gestaan (halve/hele dag :)) en dan duurt het +/- 8 sec en is het over..
auto is van het weekend voor 25mm gezakt en had al het idee dat de tijd van het geluid iets korter is geworden (+/-5 sec)
nou heeft de buitentemperatuur hier ook wel invloed op, maar dit is de laatste tijd een beetje gelijk gebleven dus niet echt van toepassing..
heb er nu geen drukmeter meer aanhangen, maar wel ooit gehad, en dit was prima.

weet iemand welke filters wel of geen terugslag klep hebben?
heb vorig weekend m'n olie ververst: 10W40 semi syntheet + een Mahle filter, maar heb het idee dat het janken nou weer erger is geworden (olie is nu ook iets dikker (en nieuw:)), zat 5w40 in met een FRAM 2870A filter).

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Oliepomp kwaliteitsverschillen voor 86c
« Reactie #17 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 12:58:49 »
vandaag op het werk ff bij een golf 3 abu gelet op het gejank, maar deze heeft het niet. wel toen de olie was vervangen.. hier zat een 2870A FRAM filter op
waarom deze dat dan weer niet heeft? ander type oliepomp? misschien zakt de olie bij mijn blok door slijtage v/d pomp? gaat om een HZ (had dit ook bij m'n aav)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen