Auteur Topic: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto  (gelezen 659 keer)

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Gepost op: zo, 23 mei 2010, 21:18:40 »
vandaag eens naar de bergcup trainingsessie in Wolsfelder gaan kijken en daar iets raars gezien in een audi 50
de cilinderkop was in 2 delen







iemand een idee waarvoor dit gedaan is ?

links van de foto's in het groot
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JHLECTD4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XYWCK6LH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TUTAOTWZ.jpg

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 21:57:45 »
weet niet waarom maar waarschijnlijk het goede van beide werelden -dunno-

bij bv een kever type 4 blok hebben ze bij Ahnendorp een 6 cylinderkop van een Porsche in zessen gemaakt om daar vervolgens de buitenste 4 delen tot 1 kop te maken zodat een bovenliggende nokkenas mogelijk word.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 23:45:27 »
Ik zie een hydrokop met een sleeptuimelaar nokkenastandwiel...
« Laatst bewerkt op: zo, 23 mei 2010, 23:55:36 door Jaap van der Vegte »
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 23:49:15 »
met een sleeptuimelaar nokkenastandwiel...
Hoe zie je dat?
(low-torque is geleverd t/m hydrostoter)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 mei 2010, 23:53:22 »
Oeps, mijn  fout doh

Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
« Reactie #5 Gepost op: ma, 24 mei 2010, 00:39:07 »
Zal wel zo`n soort vies snel frankenstein verhaal zijn net zoals een 1.3 met motorfietskop van sorg was dat toch?
Oo=o=oO