Auteur Topic: Grrrr..... Weer uitlijnen?  (gelezen 1008 keer)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Gepost op: di, 20 jul 2010, 18:49:00 »
Grrrr -blabla-, nou heb ik net m'n veerpoten vervangen i.v.m. een jankend wiellager en nu staat m'n stuur (weer eens) scheef.... Dezelfde veerpoten, dus k zag er geen probleem in.

Dacht eerst dat het m in de stabilisatorbevestiging zat, maar die heb ik op alle manieren al los en vast gedraaid. Verder zijn alle dingen die los geweest zijn ook weer op de juiste manier vastgezet etc, etc. Zo moeilijk ist niet....

Dus: Gewoon maar weer een afspraak maken bij de uitlijnert? -boehoe-

Of eerst die Deutsche Wellemsstabi's bestellen, m'n olle banden in de tussentijd scheef af laten slijten en dan uitlijnen...?


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #1 Gepost op: di, 20 jul 2010, 19:11:49 »
bij het vervangen van veerpoot, zelfs van enkel de veren, kan het idd mogelijk zijn dat de uitlijning moet worden aangepast. Tis helaas nogal prijzig dat uitlijnen, en bij een polo krijg je het alleen goed met noodgrepen als je m verlaagd hebt.
Maarja met enkel je veerpoot vervangen heb je straks weer een joelend wiellager.
Zelfs al had je alleen de lager vervangen en de poot teruggeplaatst, had het best zo kunnen zijn dat je weer zou moeten uitlijnen.

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #2 Gepost op: di, 20 jul 2010, 19:20:41 »

bij het vervangen van veerpoot, zelfs van enkel de veren, kan het idd mogelijk zijn dat de uitlijning moet worden aangepast. Tis helaas nogal prijzig dat uitlijnen, en bij een polo krijg je het alleen goed met noodgrepen als je m verlaagd hebt.
Maarja met enkel je veerpoot vervangen heb je straks weer een joelend wiellager.
Zelfs al had je alleen de lager vervangen en de poot teruggeplaatst, had het best zo kunnen zijn dat je weer zou moeten uitlijnen.

Ach, echt superprijzig vind ik t persoonlijk niet echt (€30,- voorzijde) en t vervangen van de poten deed ik omdat ik de originele poten met goed lagers nog had liggen. Daarbij idd risico lopend omdat ze niet nieuw zijn, maar nwe zijn ook niet goedkoop volgens H-base. Maar daar ging t niet om....

Naja, stuur scheef = uitlijnen lijkt me. -boehoe-


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #3 Gepost op: di, 20 jul 2010, 19:23:18 »
Abonnementje regelen met de uitlijner?  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #4 Gepost op: di, 20 jul 2010, 19:28:50 »

Abonnementje regelen met de uitlijner?  -naughty-

Prijsafspraak heb ik al.... normaal €45,- :)


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #5 Gepost op: di, 20 jul 2010, 20:47:04 »
valt nog te doen die prijs. Maarre, ebay wiellagertjes ;) schijnen best goed te zijn, mits goed erin geperst.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #6 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 00:24:01 »
valt nog te doen die prijs. Maarre, ebay wiellagertjes ;) schijnen best goed te zijn, mits goed erin geperst.

Als je een duur wiellager er slecht inperst houd het net zo snel op..  -nana-

Offline douwegt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #7 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 00:26:39 »
uitlijnen is in princiepe altijd nodig elke keer als je de ophanging los hebt gehad, het verhaaltje op de zelfde plek terug zetten gaat helaas niet echt op. heb het zelf namelijk eens geprobeerd dus van te voren opmeten, loshalen en weer vast zetten daarna weer opmeten en stond toch weer anders. maargoed ik heb dan het geluk dat ik gratis kan uitlijnen  -nana-

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #8 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 23:00:22 »
Ik had over de Wellemsblokken een vraagje... Als je verlaagd zijn ze dan echt nodig?

Ik geloof dat het G40cup subframe 2 verstelmogelijkheden krijgt toch? Dan daar maar op wachten of alsnog de blokkies bestellen?
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #9 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 23:15:48 »
wellemsblokken zijn in principe niet nodig, maar komen wel je uitlijning ten goede. je kunt het namelijk nooit terug naar origineel krijgen wanneer je je auto verlaagd hebt. Wellemsblokken is 1 van de noodgrepen die je kunt nemen om het enigszins goed te stellen.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Grrrr..... Weer uitlijnen?
« Reactie #10 Gepost op: do, 22 jul 2010, 19:59:10 »
dacht dat er bij dat frame idd reeds rekening mee is gehouden met de montage waardoor de wellemsblokken niet nodig zijn.....
vw,vw,vw,mercedes en seat