Auteur Topic: Rammel in aan de voorkant  (gelezen 1700 keer)

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Rammel in aan de voorkant
« Gepost op: di, 27 mrt 2012, 19:39:15 »
heren,

ik heb al enige tijd last van een irritante Rammel in aan de voorkant, als ik rem dan vibreert mijn stuur en alles wat er bij hoort.

het is begonnen na dat ik de dempers heb vervangen.

ik heb de top lagers gelijk vervangen,  en heb ook de wiel lagers vervangen.

nu heb ik al 2 keer alles los gehad en gekeken, maar ik kan niet egt vinden wat het verder nog kan kan zijn. misschien hebben anderen op dit forum ervaring hier in.

ik heb de dempers besteld in duitsland.
ik heb de toplagers de laatste keer nogmaals vervangen.
ik heb al nieuwe draagarmen er op gemonteerd.
ik heb de 2rubbers vervangen voorin bij de spoorstangen
ik heb de homokineet moeren goed aangedraait. ( er zit geen speling op het voorwiel.)
ik heb de stuur stangen ook al vervangen.
ook zijn de topmoeren goed vast en zit de moer die de demper erin houd ook goed vast, er zit veel ATF olie in en dat sijpeld er niet uit.
stuurhuis zit geen speling op.
als je hem op hoog hebt op de brug zit er ook geen speling op
remmerij zit goed vast.
remblokken en schijven zitten goed gemonteerd. deze zijn ook nieuw.
hij is goed uitgelijnd. de plaat waarmee je hem goed in zijn spoor kan zetten is ook vast.
banden zijn gebalanceerd.

mis ik wat?. een opvulring ofzo?... iets wat ik nog niet heb geprobeert??
ik heb het forum afgelezen en heb alles vervangen wat aangeraden werd.
ergens las ik dat er ringen waren voor boven op de dempers? de plaats waar de suigerstang er uit komt?.... er werd verder niet op ingegaan.. zou dit een oorzaak kunnen zijn?. ik heb het plaatje gezien van alles op onderdeel nummers, maar daar stond het ook niet in.

bedankt



Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #1 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 22:09:19 »
Klinkt als...Kromme remschijven......

Vuil tussen de pasvlakken gekomen (naaf / schijf).
Of slechte kwaliteit schijven?
« Laatst bewerkt op: di, 27 mrt 2012, 22:12:04 door Zoeff »
-Binnendoor is nooit om-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #2 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 22:11:17 »
Zitten de dempers wel goed opgesloten in de veerpoot? Moer kan wel vast zitten maar is de demper nog los?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #3 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 22:12:14 »
euh....

@ zoeff.... en dat verklaart de rammel ook?  -dunno-

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #4 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 22:36:27 »
Als de boel begint te trillen en te schudden, dan rammelt er ook vast wel wat....
Mocht er vuil/roest tussen zitten, dat wil ook zeggen dat delen niet 100% vast zitten..

Het inschatten via een bericht blijft natuurlijk moeilijk..
-Binnendoor is nooit om-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #5 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 22:38:31 »
Daarom zeg ik  -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #6 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 20:58:32 »
het is niet dat hij rammelt.... in de zin van los onderdeel, maar .... ja... hoe kan je dat nou eens beschrijven...

stel je voor, je rijdt op een snelweg, stoplichten op rood, actie, remmen? als ik dan rem, is er tot aan de 50k/u ( ondernabij/plusminus ) niks aan de hand, en dan daar onder zie je dat het stuur heen en weer begint te slaan, en alles begint langzaam te fibreren... als je dan bijvoorbeeld keihard remt dan is hij stil... ( geen fibratie ) dan geen fibratie of trilling in stuur.
als je met 100 km/u remt, dan voel je kromme remschijven ook toch?  ik voel het verder niet in het rempendaal..

@Steilheck
ik heb met een mega pijp-sleutel de moer, die dus de demper vast houdt vast gezet.. hoe ver kan ik gaan dat ik zeker weet dat hij vast zit?. er zit wel speling een ruimte tussen mijn demper en de schacht/pij/buis ( als ik het zoo mag noemen ) de ATF olie zorgt er toch voor dat hij niet trilt?.
als ik hem controleer in de bankschroef, dan zit hij vast, als ik hem onder de auto controleer, dan zit hij ook vast.... maar... zou het ook nog op een andere manier te controleren zijn?

@Zoef,
alles is zoo ongeveer vervangen binnen 6 maand, roest heb ik nog niet gezien, zelfs niet op de moeren;).


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #7 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 21:09:45 »
Dan zeg ik toch kromme schijven.............
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Rammel in aan de voorkant
« Reactie #8 Gepost op: vr, 30 mrt 2012, 15:56:15 »
Je hebt alleen problemen bij het remmen?

- nieuwe schijven kunnen ook krom zijn.
- naaf kan krom zijn
- schijf kan niet helemaal zuiver op de naaf liggen (vuil/roest)
- (nieuw) lager kan ook kapot zijn door produktiefout of verkeerd inpersen.
- etc. etc.

Kromme schijven zijn gewoon door meten te constateren.
Wiel er af, schijn met wielbouten vast zetten en meten of de schijf slingert.
Bij slingering kan het ook nog zijn dat een kromme naaf de schijf laat slingeren, en de schijf zelf niet krom is.

U ziet: het kan van alles zijn, maar het is zeker op te lossen.