Auteur Topic: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83  (gelezen 83942 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #465 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 14:08:50 »
gewoon bij de primera oid te halen?

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #466 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 15:12:43 »
Dat zie je zo wie er als beste uit de test komt -naughty-

Ziet er goed uit -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #467 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 17:36:57 »
En binnen  :)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #468 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 20:24:39 »
 -thumbsup-

er zou eigenlijk ook iets over het polo treffen staan. ik heb een bericht gehad dat het geplaatst werd maar het staat er helaas niet in.
Volgende maand dus waarschijnlijk.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #469 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 21:23:18 »
 -thumbsup-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #470 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 22:44:37 »
Toevallig in deze nieuwe editie van 'Auto Motor Klassiek' een Belse Polo L  -hitit-
Zo zie je maar.  -thumbsup-
Morgen maar eens langs de krantenwinkel voor beide magazines !!  -naughty-
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jan 2013, 22:51:46 door PoloSimba »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #471 Gepost op: di, 29 jan 2013, 18:19:15 »
Voor de clubleden: 6 blz Klassiek & Techniek zijn (bijna) te downloaden van de fileserver (FTP)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #472 Gepost op: wo, 09 okt 2013, 20:27:29 »
Vandaag de Gotti velgen verkocht aan een andere forumer. Ik moest er te veel voor aanpassen wat is zonde vind van de auto.
Waarschijnlijk ga ik weer voor origineel wat ik nog heb liggen.


Sinds een dag of 4 rij ik weer met de auto. Ik wilde hem komende zondag nog netjes hebben op Dumpd.
Eerst liep hij binnen 3 kilometer warm. Gister een andere thermostaat er in en het leek beter te gaan. Een aantal korte stukjes vandaag gereden zonder problemen. Vanmiddag naar huis begon hij opeens in te houden, sloeg hij af, een paar knallen uit de uitlaat en hij ging weer een stukje tot het weer kwam. Met pijn en moeite thuis gekomen. Thuis op de parkeerplaats bleef hij wel draaien. Dus toch nog een stukje voor en achteruit en opeens zonder inhouden. Erg vreemd en vooral jammer dat het net nu is. de planning was hem na zondag binnen te gaan zetten voor wat werkzaamheden tot volgend jaar april.

Hoop dat ik er nog een kilometer of 15 mee kan rijden tot hij naar binnen mag. morgen maar eens kijken of ik wat kan vinden.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #473 Gepost op: wo, 09 okt 2013, 20:33:15 »
Ik zou zoeken in de brandstoftoevoer en de contactpuntjes controleren

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #474 Gepost op: wo, 09 okt 2013, 20:45:38 »
dat is wat Jaap en Dennis ook al zeiden via de app. dus daar gaan we het  morgen zoeken. -thumbsup-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #475 Gepost op: ma, 16 jun 2014, 08:56:11 »
Zo even rustig geweest rond mijn Audi.
Sinds vorig jaar liep de auto beroerd, door dat ik veel werk had staan en het winter werd is de auto in die toestand de stalling in gegaan.
Voor het polo treffen er weer uitgehaald en ook toen geen tijd het nog te maken. Dus met een sleepkabel naar het polo treffen gebracht.

Iemand bood mij aan de auto te maken, prima dus de auto daar neer gezet. Enige tijd later kreeg ik het bericht dat hij het weer perfect deed. Mooi en net optijd voor Mook, het kever weekend en Asten.

Vorige week een aantal dagen lekker kunnen rijden na dat ik het meer dan een half jaar gemist had. En hij reed ook prima. Maar In Mook kwam ik al behoorlijk warm aan.

Afgelopen vrijdag op weg naar het kever weekend (20km) waar hij op de wag tussen Beers en Mill al aardig heet werd. Bij een wasbox gestopt toen hij echt in het rood stond en het viel me op dat de ventilator niet aansloeg en ook de thermostaat niet los ging. Daar de thermostaat er tussen uit geschroefd. Ik moest nog zo`n 8km rijden voor ik op de camping was dus dat kleine stukje leek me geen probleem. En dat was het ook niet. Nog was hij wel aan de warme kant maar bleef rond de 3kwart hangen.
Dus heel in Wanroij aangekomen. Tent op zetten, biertje drinken, voetbal kijken en kevers kijken. mooi en een erg leuk weekend.

Door een feestje moest ik zaterdag naar huis en ook op de terug weg de temperatuur op 3 kwart van de meter, soms iets warmer maar je zag hem ook weer afkoelen door de rijwind. Er sloeg ook nog steeds geen ventilator in.
Het viel me op dat wanneer ik soms wat harder remde bijv. voor stoplicht of wanneer ik een rotende op reed dat hij op eens afsloeg. Wanneer er nog wat gang in zat kon ik gewoon de koppeling op laten komen en dan ging hij wel weer, voor de stoplichten ff opnieuw starten. Maargoed wel weer vervelend maar ik kwam zonder al te grote problemen thuis.

Zondag in de planning om daar Asten te gaan. Ik had een bericht gehad met een uitnodiging als VIP omdat ze mijn auto graag daar wilde hebben staan.
Geen tijd meer gehad de auto verder na te kijken maar omdat hij soms we afsloeg maar het verder prima deed en de temperatuur ook redelijk bleef besloot ik op mn gemak naar Asten te rijden.

Net buiten Cuijk begon de auto wat in te houden Waarna hij opeens weer vol gas weg schoot. Flinke knallen uit de uitlaat waardoor alle mooi weer fietsers me aankeken of ik niet goed bij mn hoofd was.
Ik heb nog een km of 15 verder gereden waarbij hij zo 3km perfect reed maar ook zo ineens kon inhouden  stotteren en knallen.
Ik besloot afrit venray er even af te gaan omdat hij toch ook iets warmer werd dan daarvoor. Mede door de snelweg waarschijnlijk daarvoor had ik niet harder dat 80 gereden.

Even gestopt  onder de kap gekeken, niks te zien en het plan maken om de a73 niet meer op te gaan om binnendoor naar asten te rijden.
Dat wilde de audi alleen niet meer, starten, draaien, knallen en weer afslaan. en zo ging het even door waarna ik 30 meter opgeschoten was.

Ondertussen had ik er langzaamaan de schijt van en leek het me niet verstandig helemaal door naar Asten te rijden. Ik kreeg hem we weer aan de praat na een tijdje afkoelen maar het leek me niet meer verstandig zo`n eind te rijden.

dus nu loop hij als nog klote. heb ik mn deur beschadigd door de imperial op het kever weekend. En moet ik nu gaan bedenken wat ik er mee ga doen.

Maargoed het kever weekend was erg leuk en voor herhaling vatbaar, het viel me op dat toch wel veel liefhebbers van luchtgekoelde vw`s gecharmeerd waren van de audi 50.



Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #476 Gepost op: ma, 16 jun 2014, 10:09:24 »
K*lere-laptop. Heel verhaal getikt, raak je dat mousepad-ding en hoppa, alles weg...  -wtf2-

Kwam hier op neer: k*t voor je, gelukkig niet stilgevallen met Kaïn erbij? Ontsteking te laat (knallen, mogelijk verdraaid want na laatste afstelling niet goed vastgezet?), thermoschakelaar krijgt geen voeding of is zelf kapot, radiateur wellicht niet meer helemaal jofel, niet ooit toevallig water in systeem gedaan om snel te kunnen rijden en daarna niet meer ververst met KVS? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #477 Gepost op: ma, 16 jun 2014, 11:03:11 »
Meerdere symptomen die wel of niet met mekaar te maken hebben......
Knallen duidt op een falende vonken-afdeling,
maar heeft niet perse verband met de koelproblemen.

Koelvloeistof blijft wel op nivo?
Zonder thermostaat nog steeds te warm en fan slaat niet aan,
kan duiden op geen circulatie door verstopping of kapotte waterpomp.
Bij 't verwijderen van de thermostaat toevallig geen losse brokjes gevonden?
Indien ja: waterpomp mist wat schoepjes.
Maar zou eerst even h.e.e.a. uitsluiten:
-heb je een expansievaatje? dan kun je vaak wel wat zien stromen om de circulatie te checken.
-stekker van thermoschakelaar in radiateur kortsluiten om werking fan te checken.
-radiateur doorspuiten om te controleren of ie niet verstopt is.

Jammer dat je zo ver weg woont, anders zou ik zeggen: zet maar neer...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #478 Gepost op: ma, 16 jun 2014, 11:50:28 »
Oh ja, waterpomp, goeie Sjon! doh
Edoch: na verwijdering van thermostaat wel netjes op 3/4 (daar staat de wijzer van de Derby ook, hoor, is echt niet zo dat-ie in het midden hoort)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 96-HK-30 ] Audi 50 LS Blauw - Arno83
« Reactie #479 Gepost op: ma, 16 jun 2014, 12:59:46 »
Edoch: na verwijdering van thermostaat wel netjes op 3/4 (daar staat de wijzer van de Derby ook, hoor, is echt niet zo dat-ie in het midden hoort)...
Daar heb jij weer een punt => bij de oudjes is 't metertje slechts een indicatie.

Wat betreft knallen / afslaan enz:
foute timing ontsteking / contactpuntjes / bougies / rotor / verdeelkap / bougiekabels.
Na 't bezoek bij die monteur heeft ie goed gelopen: dat er daarna iets losgetrild/losgekomen is, vind ik geen rare gedachte.