Jeuj gister eindelijk weer wat aan de polo gedaan
ging niet allemaal van harte maar goed.
Finaly staat de polo nu met al zijn voeten van zijn de vloer
goed dan staat hij van de vloer en dan....
ik ben begonnen met het legen van het remvloeistof reservoir geen idee of dit handig was maar ik dacht dat zal een hoop bende schelen
daarna de trommels verwijderd, bij mijn vorige polo wist ik dat dit echt een !&*(&^%@!#$% klus was om de rem schoenen over de ingesleten trommel te krijgen.
links ging er vrij makkelijk af! met rechts ben ik wel een tijdje zoet geweest... uiteraard wel eerst gekeken in het olyslager boek of er nog tips en tricks waren
na het verwijderen van de trommels de hele rem kermis eraf gehaald zodat ik de astappen konden verwijderen.
tja en toen ging het mis toen kwamen de tegenslagen
de eerste remcilinder (links) ging er zo af (2 inbusjes) de andere (rechts) draaide beide inbusjes direct dol
gelukkig was de haakse slijper en de dremel geduldig
helaas wel de remcilinder naar de eeuwige jachtvelden (ori vw)
goed toen gingen we verder met de demontage van de achteras alle bouten al een paar dagen geleden in de WD40 gezet.
links ging de moer los maar de bout er niet uit
rechts brak direct af KAK
nu kijken of de bouten in het scharnierpunt van de achteras willen lossen (op hoop van zegen) anders moet ik de 6 bouten van het scharnierpunt lossen
alleen weet ik niet of dit ten goede komt van de positie van de achteras.
al met al toch weer wat kunnen doen de polo