Auteur Topic: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989  (gelezen 70560 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #225 Gepost op: ma, 13 jul 2015, 21:25:54 »
Nu weet je weer waar je aan begonnen bent. -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #226 Gepost op: ma, 13 jul 2015, 21:38:52 »
Plastic randje er weer over => roest is weg en niemand die 't ziet -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #227 Gepost op: ma, 13 jul 2015, 21:48:14 »
Precies.
Alleen nog de "bruine" plekjes weghalen waar dus de popnagels hebben gezeten,randje zwart spuiten en dan plastic randje weer terug.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #228 Gepost op: di, 14 jul 2015, 08:30:25 »
Rot hoek  :) goed gefixed patrick!  -klus-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #229 Gepost op: di, 01 sep 2015, 19:44:41 »
Ondertussen word hier ook nog het een en ander gedaan.
Om te beginen is de achterbak verwijderd,hoedenplank linkerhand rechterschouder en ben ik bezig om het achter gedeelte het lak werk wat op te verfrissen.
Tevens heb ik onder de motorkap dat stukje isolatie ook weggehaald.
Foto's volgen nog.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #230 Gepost op: ma, 14 sep 2015, 15:08:46 »

Foto van de Polo de morgen na aflevering door Jaap



Kenteken is Xtreem Z88 (zachte) RooieRakker



Daar moest wat aan gedaan worden



Stuurkogels waren eigenwijs




Later die week nog gezorgd voor muziek/handsfree




Dat weekend tijdens het vervangen van de nokkenas voor een abd exemplaar gedacht dat de oorzaak voor het uitvallen was gevonden





De dag daarna nog een kleine Polo register minimeet gehad bij oma op de stoep.


[/quote]
Ik heb een paar foto's hersteld vandaag.
Opvallend op de laatste foto van de "mini" meet is dat alleen de Rooie nog bestaat. :D
« Laatst bewerkt op: ma, 14 sep 2015, 16:30:45 door patrick86c »
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #231 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 17:37:49 »
Ik haak af....de polo begon vandaag een beetje vervelend te doen tegen mij. -dunno-

Bij mij is het ook vrij stil.

Troubles in Paradise?   -dunno-

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #232 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 18:10:25 »
Zo kun kun je het wel een beetje stellen.
Vanmiddag even naar Kranenburg (Duitsland) gereden om wat benzine te tanken sloeg de motor onder aan de brug van 024 af.Vreemd...maar kan gebeuren.
Daarna richting de grens gereden en merkte af en toe een lichte schok.Nog voor de grens even aan de kant gezet om te kijken of hij weer af zou slaan.
Toch verder gereden naar Kranenburg en in de buitenstraten waar je stapvoets rijd zeg maar...merkte ik af en toe een kleine schok.
Verder naar de pomp toe gewoon wat meer vermogen en met het accelleren geen last van wat dan ook.Bij de rotonde aangekomen om door te rijden sloeg hij weer af.
Gelukkig zit na de rotonde een benzinepomp en daar even de polo heen geduwd.Even een paar minuten gewacht en daarna sloeg hij weer aan.
Gauw naar een pomp gereden en daar wat euro 95 in gedaan.Betaald en daarna aan de terugreis begonnen.
Dat ging zover goed tot dat ik weer stapvoets moest rijden....en je raad het al....2 keer achter elkaar stil gestaan.
Daarna heb ik via Berg en Dal naar Nijmegen gereden en daar even gestopt bij een vriend van me die daar werkt.De polo zo ff voor de deur geleurd want ik was het even zat.
Na een bak koffie en wat gepraat toch de reis maar verder voort gezet naar huis,maar na een paar meter weer een parkeervak ingedoken en even gewacht.
Weer gestart en zo zonder te gekke dingen naar Arnhem gereden...wel bij elke stoplicht zoveel mogelijk op de motor afgeremd en ik was al blij dat ik de Waalbrug over was.
Later op de A325 even flink het gas er op en zonder stil te komen staan de parkeerplaats voor de flat bereikt.
Wat er vervangen is voor dit gebeuren is,de rotor en verdelerkap tevens heb ik vanmorgen even een borsteltje langs de bougies gehaald.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #233 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 18:37:00 »
Heerlijk, zulke rare symptomen......not. ('t kan beter maar goed kapot zijn: dan is 't euvel tenminste duidelijk)
NZ: gevoelig voor valse lucht, 't traject ná de luchtmassameter moet luchtdicht zijn (carterontluchting is een leuke)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #234 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 19:16:47 »
mijn oude g40 had precies het zelfde probleem, dat kwam toen door de bobine. als die warm was en ik moest stilstaan/ stapvoets rijden begon die te stotteren en viel uit. volgas was toen niks aan de hand

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #235 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 19:47:00 »
Heerlijk, zulke rare symptomen......not. ('t kan beter maar goed kapot zijn: dan is 't euvel tenminste duidelijk)
NZ: gevoelig voor valse lucht, 't traject ná de luchtmassameter moet luchtdicht zijn (carterontluchting is een leuke)
Het gekke is dat hij zo stationair netter loopt dan een paar dagen terug.
Dus of de kabels zijn het of zoals JPS zegt de bobine,morgen ga ik als het droog is de kabels vervangen voor een setje wat ik nog heb liggen van de sedan.
Mocht dit niet baten...dan ga ik kijken voor een nieuwe bobine.Vreemd genoeg deed dit mijn oude grijze 2 coupe dat ook...alleen was dat na een ECU wissel.
Maar goed....we puzzelen rustig verder.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #236 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 20:01:03 »
Citaat van: patrick86c link=topic=10365.msg455932
Wat er vervangen is voor dit gebeuren is,de rotor en verdelerkap tevens heb ik vanmorgen even een borsteltje langs de bougies gehaald.

1-3-4-2 hè? :D
Hallgever of nog puntjes-ontsteking?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #237 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 20:27:01 »
1-3-4-2 hè? :D
Hallgever of nog puntjes-ontsteking?
1342 heb ik standaard in me telefoon gezet :D
En NZ is Hallgever,maar dan zou de toerenteller toch als een malle moeten gaan?
Zoals JPS het beschrijft komt het aardig overeen met mijn "klacht".
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #238 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 20:50:19 »
Toerenteller als malle => Hallgever kapot
Hallgever kapot =/=> toerenteller als malle

Aangezien je met de ontsteking bezig bent geweest...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XZ-88-RR ] Polo 2 Coupé "Sprinter" 1989
« Reactie #239 Gepost op: vr, 16 okt 2015, 21:14:45 »
Klopt,maar toerenteller functioneert normaal..dus geen rare uitslaande bewegingen.
In mijn boek So wird's gemacht staat goed beschreven hoe je een bobine kan testen met behulp van een multimeter.
Dat ga ik dus uit proberen,de bougiekabels die ik hier heb liggen heb ik al getest en tot zo ver goed bevonden.Het kan natuurlijk dat de buiten mantel beschadigt is.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2