Beste mensen:
Ik heb pas een Polo gekocht van 1982. Staat sinds 1995 stil (binnen in garage) en heeft 86000 kilometers gelopen.
Brandstoftank moeten vernieuwen en natuurlijk grote beurt , distributie riem met waterpomp en wat remonderdelen. Verder alles ok en ziet er allemaal nog super goed uit.
Auto liep ook perfect!! Ik heb er 150 km mee gereden. Nu het probleem: Als de motor koud was (zelfs met de vorst) sloeg hij direct aan maar als de motor warm was en ik liet hem 1 minuutje uitstaan dan kreeg ik hem bijna niet meer aan. dat ging steeds moeilijker tot hij helemaal niet meer aansloeg!
Ik krijg nu ook helemaal geen vonk meer.
De motor krijgt benzine, benzinepomp funtioneert en bougies worden "nat"
Handelingen tot nu toe mbt het probleem:
Bobine vernieuwd (weet niet zeker of de oude stuk was)
Hallgever getest en in orde
controle unit van de ontsteking laten doormeten en ook ok.
Geen breuk in kabels van ontstekingsunit naar de Hallgever en de bobine
bougiekabels zijn ok en bougiedoppen vernieuwd
verdelerkap met rotor zijn ook ok.
Ik snap het niet meer!!!
hieronder de gegevens van de auto:
Uitvoering: VW POLO coupé (86C, 80) 1.3
Bouwjaar: 09.1982
Capaciteit: 75 PK / 55 kW
Cilinder capaciteit: 1272 cc / 1.3 l
Type: Coupé
Motortype: Ottomotor
Brandstofsoort: Benzine
Soort brandstofpomp: zuigleidinginspuiting/carburateur
TecDoc Typ nr: 8053