Auteur Topic: Het Polo 86c sporthart  (gelezen 53887 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #60 Gepost op: za, 25 jun 2011, 22:24:10 »
hoe meer gepolijst  hoe minder kool aanslag er blijft zitten ,hoe beter de rest flow is .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #61 Gepost op: za, 25 jun 2011, 22:28:09 »
Kop zei u?  -nana-

Overigens kwam nog een artkel tegen over Power Rings, concentrische randjes gefreesd op een inlaat klep. Doel is om druppels brandstof te laten verdampen om een beter mengsel te verkrijgen. Zie pic en link

Klinkt logisch.
« Laatst bewerkt op: za, 25 jun 2011, 23:02:42 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #62 Gepost op: za, 25 jun 2011, 23:01:52 »
verdampen? Een klep is de grootste veroorzaker van weerstand, dan moet je er niet nog meer ribbels op maken -dunno-

Lijkt mij een uitvinding van

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #63 Gepost op: za, 25 jun 2011, 23:17:36 »
Dat vermoedde ik al. Daarom noemde ik alleen de vermeende verdampende werking.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #64 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 08:51:16 »
Power rings zouden in theorie voordeel kunnen bieden. Tijdens de inlaatslag zouden ze voor enige turbulentie kunnen zorgen boven de inlaatkleppen waardoor de geinjecteerde benzine beter verdampt. De turbulentie hoeft niet noodzakelijk de flow te verminderen, maar het is wel waarschijnlijk als je de boel niet hebt geoptimaliseert in een computer simulatie. Het lijkt me dat het voornamelijk een verbetering zal geven bij lagere toeren en onder deellast, en de nadelen kom je meer tegen bij hoge toeren en vollast.

Het lijkt me dus niet iets voor een motor waar je veel vermogen bij hoge toeren wilt halen, maar als je lekker en zuinig wil cruisen zou het wel eens voordelen kunnen bieden.

(dit alles is gebaseert op mijn uitsluitende theoretische kennis, dus ik heb geen idee hoe het in de praktijk uitpakt)
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #65 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 10:09:20 »
een geribbelde klep ,doet me denken aan die spanjaard met zijn mitsubishi eclips turbo die groeven in de kop aanbrengt in de verbrandingsruimte .

een geribbelde klep levert weerstand aan de lucht ,simpel en zal de flow de kop in hinderen ,tsja hierdoor krijgt de benzine dus wel de tijd om te verdampen en een sidetour te gaan doen naar de vlinderklep van je gasklep cq carburateur.

over het algemeen is het vernevelen terplaatse bij de injector of sproeier , al genoeg ,daarna komt hij al opgewrmd door de buitenlucht en aardigvoorbereid in de al warme cylinder ,waar hij door de compressie slag nog warmer wordt . geloof me op dit punt is geen enkel verbrandingsmotor op benzine met nog vloeibare benzine in de cylinder .

dit proces kun je grofweg vergelijken met een natuurkundig effect. als het buiten -40 is  en je hebt een kopje kokend water . gooi dit watermet kracht in de lucht ,geen enkele druppel zal de grond raken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #66 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 11:58:44 »
die laatste 2 zinnen: nee geen druppel, maar wel ijs. Dat verdampt niet meer hoor. Kunt t beter vergelijken met als t buiten heel warm is, en je hebt net gereden met je auto, kopje water over de uitlaat, dat zie je ook niet meer als waterdruppels terug.

overigens luc: gewoon kleppen polijsten, niet aan beginnen die power rings ;)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #67 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 12:30:04 »
Heb je de rente al goed kunnen gebruiken luc -nana-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #68 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 15:34:31 »
Heb je de rente al goed kunnen gebruiken luc -nana-

Ja, dat is gebruikt voor de groene stroom om de kleppen te polijsten  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #69 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 15:57:41 »
@Ghop: waren dat nieuwe kleppen of gebruikte? Aangezien de tekst op de klepsteel er nog zo enorm netjes eruit ziet.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #70 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 16:13:23 »
Gewoon goeie gebruikte ;)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #71 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 21:46:26 »
die laatste 2 zinnen: nee geen druppel, maar wel ijs. Dat verdampt niet meer hoor. Kunt t beter vergelijken met als t buiten heel warm is, en je hebt net gereden met je auto, kopje water over de uitlaat, dat zie je ook niet meer als waterdruppels terug.

overigens luc: gewoon kleppen polijsten, niet aan beginnen die power rings ;)
nee kn..... het water verdampt er komt geen ijs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #72 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 00:50:43 »
nee kn..... het water verdampt er komt geen ijs

serge heeft vast nog in het leger gezeten. lekker weekje je tenen er af vriezen tijdens een van de 'excursies'  :)
leuk geintje. theorie van rutger klinkt logisch. praktijk is anders.

@ serge: vergeef het rutger. hij heeft nooit in het leger gezeten (ik trouwens ook niet)  :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #73 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 19:19:00 »
serge heeft vast nog in het leger gezeten. lekker weekje je tenen er af vriezen tijdens een van de 'excursies'  :)
leuk geintje. theorie van rutger klinkt logisch. praktijk is anders.

@ serge: vergeef het rutger. hij heeft nooit in het leger gezeten (ik trouwens ook niet)  :)
@ roel: daar werd je toch een echte vent, van een paar maanden defensie.

XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Het Polo 86c sporthart
« Reactie #74 Gepost op: do, 30 jun 2011, 23:02:22 »
Bijna compleet in onderdelen.  Net een setje carbs gekocht. -thumbsup-



Als de carbs binnen zijn een spruitstuk regelen/bouwen.  :)

Nu nog een keer een tank benzine investeren om met JTG af te spreken voor het GK onderblok en dan ..... ja wat dan  -dunno-  -uitlachen- Nog meer geld uitgeven aan revisieonderdelen.  -2cents- -2cents- -2cents-




« Laatst bewerkt op: di, 05 mrt 2013, 22:11:16 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift