ringetej ook omgekeerd van demonteren monteren ivm zetten van metaal.
Dat versta ik niet helemaal, of wacht.. nu ik het nog een keer lees: Op z'n kopje monteren dus..
Ah.
Serge, Peter en RoelG: Bedankt!
Ik ben ervanuitgegaan dat 't zelfde keerringetje is als in een Golf 16v zit: Daarover kon ik in iedergeval genoeg topics over vinden. Heb 19x5x12mm besteld en komt overmorgen per post binnen. De 19x5x12,5mm is bij Brammer (
http://www.brammer.nl/nl/veenendaal.aspx ) niet op 't schap, dus duurt een weekje of wat voor deze in Nederland weer te krijgen zijn (a een grijpstuiver per stuk, te bestellen per 10, maar een eurotje of 20),. dat is dan vele malen goedkoper dan bij Bolku-tuning die ze voor 10 euro 't stuk verkoopt
maar goed: clou is: verwijderen en weer monteren.
Vanavond overigens ook nog goed bezig geweest:
- Dashboardkabelboom ligt er weer in: Niet helemaal fabrieksorigineel, maar 't ligt erin.
- Alles doet het, op 2 dingen na: controlelampje grootlicht en ruitensproeier-voor / achter.
Oliefilter ligt er ook af, maar adapter voor oliekoeler wilde niet meewerken: Dop 25 (!). Met de weinig ruimte, en het weinig licht ( 't is nu toch echt donker op de langste dag van het jaar ), dat maar even opgegeven: Morgen een dop 25 scoren, want met een Baco is er niet genoeg ruimte (ligt in een holletje) en een dop noch sleutel in de juist maat ontbreekt. Dop27 is mijn volgende maat, en die draait er vrolijk overheen..
Resterend:
- High-Beam controle lampje controleren
- Stekkertje aan draadboom zetten voor ruitensproeierpompje ( is lomp afgeknipt namelijk )
- Oliekoeler eraf, G-lader erop en gáán.
Naast de onderhoudspulletjes en hall-gever heb ik overigens óók nog een stukje klei gekocht... ben benieuwd.