Auteur Topic: Olie lek  (gelezen 2100 keer)

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Olie lek
« Gepost op: vr, 24 jun 2011, 20:34:59 »
Beste mensen,

Zoals bekend heb ik een lekkende polo gekocht.

De grote vraag is waar en is het effectiever om het te fixen of er een ander blokje in lepelen.

Zoals op de foto's van Btracing al laten zien allemaal olie rond de passagiers zijde aan de voorkant:



Waar zijnde mogelijke lekkages waar ik kan makkelijk kan gaan controleren. Binnen de distributiekap leek het er op dat minder olie zat dan er buiten, dus geen krukaskering? of toch de koppakking boven de dynamo?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Olie lek
« Reactie #1 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 20:43:04 »
Makkelijk te controleren:

-nokkenas keerring
-kleppendeksel pakking
-gescheurde carterontluchtingsslang

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Olie lek
« Reactie #2 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 20:49:34 »
Even in de haynes gekeken, De olie druk sensor zit achter in de kop in de buurt van de linker bougie? Het inlaat spruitstuk zat ook een aangekoekte laag aan, maar geen "verse" olie.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Olie lek
« Reactie #3 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 20:53:18 »
Even in de haynes gekeken, De olie druk sensor zit achter in de kop in de buurt van de linker bougie? Het inlaat spruitstuk zat ook een aangekoekte laag aan, maar geen "verse" olie.

Klopt je hebt 1 voor bovendruk en 1 voor onderdruk maar dat zie je wel als je de luchtfilter er helemaal ff afhaalt en hem stationair laat lopen dan piest of drupt het misschien
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Olie lek
« Reactie #4 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 22:15:04 »
Beide sensoren in de kop(deze?) zijn krukdroog. De dikke aanslag zit trouwens onder op de inlaatspruitstuk, dus waarschijnlijk ooit afkomstig geweest uit de carterontluchting?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Olie lek
« Reactie #5 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 22:42:31 »
Oliepijlstok? Gezien de aanslag op de motorkap.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Olie lek
« Reactie #6 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 23:35:15 »
Oliepijlstok? Gezien de aanslag op de motorkap.

olie op v-snaar/dynamo dan heb je dat ook

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Olie lek
« Reactie #7 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 23:39:03 »
Pijlstok lijkt me sterk, deze is gewoon vast te pakken zonder al te vieze vingers.

Ja, ook olie op de v-snaar en (nieuwe :)) dynamo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Olie lek
« Reactie #8 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 23:40:13 »
stop met zoeken , eerst je blok goed schoon spuiten . anders zoek je als leek naar een lekker mokkel op een nudistenstrand ,met resultaat dat je die niet vindt.

goed afspuiten zowel boven als onder (let op je ontsteking )

daarna na elke rit goed je motor controleren op lekkage , daar waar je het eerste olie ziet het spoor omhoog volgen tot je geen olie meer vindt ,vaak zit je dan ernstig dicht bij het lek .desnoods trek je een foto van het geheel (hoe meer hoe beter ) en kunnen wij eventueel je verder helpen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Olie lek
« Reactie #9 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 23:42:26 »
ja, morgen of volgend weekend maar eens de boel in de dasty zetten en naar de wasbox rijden.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Olie lek
« Reactie #10 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 23:43:13 »
Dus volgende keer als je naar het nudistenstrand gaat eerst de hele godganse bende natspuiten... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Olie lek
« Reactie #11 Gepost op: za, 25 jun 2011, 00:11:27 »
En hopen dat het niet gaat rimpelen?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Olie lek
« Reactie #12 Gepost op: za, 25 jun 2011, 00:14:52 »
 :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Olie lek
« Reactie #13 Gepost op: za, 25 jun 2011, 08:29:54 »
door verkeerde olie is de carterdrukslang aangekoekt en dus verstopt geraakt..
zie je regelmatig bij dit soort blokjes, die in mijn steilheck zat had exact hetzelfde...

de tip van serge is een goeie, dus effe goed schoonspuiten of afborstelen en dan valt het wel op waar de troep vandaan komt -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Olie lek
« Reactie #14 Gepost op: za, 25 jun 2011, 10:35:08 »
De motorkap is ook vies, volgens mij komt het daarvan  -uitlachen-. (dus ook de motorkap even schoon maken..)
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego