Vandaag (eindelijk) wat tijd gevonden/genomen om wat aandacht te besteden aan het karretje:
* Olie- + filterwissel (Emperol 5W40).
* Blauwe tempsensor vernieuwd (koelvloeistof bekeken, was geen water en leek nog prima te zijn).
* Remvloeistof vervangen, voorremmen goed doorgebloed, achter waren de nippels niet welwillend (ik had er geen zin in dat ze zouden afbreken: het is en blijft een woon-/werksletje).
* Bougies goed bekeken (in ieder geval de voorgeschreven BUR6ET): moccabruin, kern was nog prima. Opgeborsteld, voorzien van een likje kopervet en teruggemonteerd.
* Luchtfilter was nog prima te doen, met perslucht doorgeblazen en teruggemonteerd.
* Achterwiellagers gesteld (zat een beetje speling op).
* Aandrijfashoes rechts vervangen (volledig doorgescheurd direct na de korte bevestiging op de as.
* Winddeflector van het open dak verwijderd, de beugels waren allang verrot en dus klapte de deflector bij dakraampje open meteen in de 90 graden stand: dan maar liever zonder.
* Kapotte linkerspiegel vervangen door eentje die wel nog op z'n pootje kan staan (
@ Pieter)
* Accuwak hersteld dmv uitslijpen en schoonmaken rot materiaal (om het gat zeg maar). Daarna een aluminium plaat (1mm) op maat geknipt en in de accubak op maat/vorm gedrukt. Vervolgens inge'plakt' met strijkkit, en ook rondom zeer ruim afgekit met strijkkit. Het hoeft niet voor de eeuwigheid, deze auto komt nu al niet meer in aanmerking voor restauratie.
Auto ook eens goed van onderen bekeken (had een brug ter beschikking). Uitlaat blijkt na het flexibele stuk katsverrot, zowel middendemper als eindstuk+demper zijn niet meer recyclebaar. Ik heb nog het een en ander aan uitlaatspul in de opslag, dus wilde er niet even € 150 tegenaan gooien als ik mogelijk ook een andere oplossing heb.
Rechterkriksteun is ooit mishandeld, zal een van de punten zijn waar-ie het eerst zal gaan. Puntlasrand dorpel/bodem is ook rechts vóóraan (onder A-stijl) en vóór het rechterachterwiel bruin en roestig, maar de auto kan zeker nog een paar jaartjes mee. De bekende plekken/punten dus, maar als woon-/werksletje vooralsnog prima!
To do (for now):
* Uitlaat fixen/vervangen.
* Mogelijk koppeling beetje stellen.
* H&R G40-veertjes eronder knallen (iets lager, maar wil met deze toch niet té laag, val nou al zo'n eind naar beneden in de bestuurdersstoel en moet de kleintjes ook nog achterin kunnen zetten.
* Evt plaatwerk netoyeren (motorkap, deuren en met name ook achterklep zijn slecht).
* Mogelijk een kleurtje geven (heb nog mat-mokkabruin staan, zit eraan te denken om dat te gebruiken, dak blijft dan wit ivm temperatuur en in huidige trend DS3/Mini).