Stond net na het afzetten van de kids ook voor het verkeerslicht en de auto viel uit. Kon wel weer een paar keer starten, maar zodra ik een beetje gas gaf (stond vooraan in de spits met groen licht
) smoorde de motor en viel hij uit.
Auto aan de kant geduwd, verdelerkap bekeken (zag er op het oog goed uit) en de Hall-sensor even losgekoppeld en doorgeblazen, maar visueel was alles OK.
Na 4 pogingen deed de auto het weer, toen ik weer in wilde voegen viel hij weer uit. Toen weer opnieuw gestart, en even 2 minuten op toeren gehouden (het was te druk om de gok te wagen).
Toen het weer even rustiger was ben ik er weer voor gegaan, en heb ik met het gaspedaal de auto een beetje op toeren gehouden om erger te voorkomen. Eenmaal op de parkeerplek (waar hij desnoods kan blijven staan want daar tenminste gratis, itt waar ik eerst de problemen kreeg), blijft hij op zich goed op +/- 950 toeren. Schakel ik echter de verlichting in, dan valt het toerental weg.
Moet ik de ontsteking/stationair toerental instellen met grootverbruikers (verlichting, achterruitverwarming) aan? Ontsteking is er namelijk destijds handmatig (op de meeting) opgezet (en sindsdien nog niet gecontroleerd
). Of moet ik denken aan een overleden/overlijdende accu of zo?