Auteur Topic: nieuwe paddo?  (gelezen 1101 keer)

  • Gast
nieuwe paddo?
« Gepost op: di, 23 sep 2003, 08:08:06 »
Okeeee.....eindelijk de boosdoener gevonden. Verdeler nog es uit elkaar gehaald...rotor eraf...afdekplaatje eraf...verrek....electronische ontsteking? Dat had ik niet verwacht...in elk geval...er zit daar iets dat zou moeten bewegen als ik op mijn paddo blaas en zuig. Het voelt echter alsof het ding lek is als ik er op blaas. Even voor de check: het is toch zo dat als ik blaas er iets een klein beetje zou moeten verdraaien in de verdeler? en het zou toch niet moeten zijn dat je de lucht voelt weglekken? Want dan is mijn paddo gewoon stuk, en zou vervangen van het ding een hoop ellende verhelpen, in elk geval het schokkende rijden. Vermoed ook dat het pingelen waar ik weleens over schreef hier er ook iets mee te maken heeft. Een kapotte paddo kan waarschijnlijk ook pingelen veroorzaken, omdat je mengsel tot zelfontbranding komt in plaats van vervroegt een vonk krijgt...goed geredeneerd? ;-)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
nieuwe paddo?
« Reactie #1 Gepost op: di, 23 sep 2003, 12:37:37 »
jep vervangen ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
nieuwe paddo?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 29 sep 2003, 15:10:35 »
Waar zit die paddo? Mijn NZ-blokkie heeft ook last van dat pingelen en de motor stottert ook bij lage toerentallen. Wil die paddo ook wel eens checken. Maar waar zit ie dan?  ??

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
nieuwe paddo?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 29 sep 2003, 15:43:03 »
boven op de onstekinghuis.
daar zit een rond/plat gevalletje paddo dus.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

  • Gast
nieuwe paddo?
« Reactie #4 Gepost op: vr, 10 okt 2003, 14:28:18 »
Stotteren is verholpen door nieuwe paddo, pingelen blijft nog, maar alleen als ik met het stuur naar rechts of links optrek (bijvoorbeeld als ik de straat uitrij, naar rechts draai, stop en weer optrek). Ontsteking is opnieuw afgesteld.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
nieuwe paddo?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 19 okt 2003, 22:18:48 »
Ben ook een kapotte paddo tegengekomen gisteren..

Die op m'n MH blokje is lek, met als gevolg valse lucht (nog geen echte last van gehad), en het niet verstellen van de ontsteking..

Heb de valselucht trekkende vacuumslang voorlopig afgedopt.. nu opzoek naar een andere paddo..

@Dooo : Waar heb jij een andere vandaan? nieuwe bij de dealer? Kosta kwanta?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

  • Gast
nieuwe paddo?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 20 okt 2003, 10:16:28 »
Heb 'm bij de garage laten maken, geen dealer. Splinternieuwe paddo inclusief monteren en opnieuw afstellen ontsteking kostte mij 50 euro.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
nieuwe paddo?
« Reactie #7 Gepost op: di, 21 okt 2003, 14:35:25 »
Zou een kapotte paddo ook de veroorzaker kunnen zijn van een afslaande motor kort nadat deze gestart is?
Als ik de koude motor 's ochtends start, loopt ie errug onregelmatig stationair, beetje haperend. Als je het gaspedaal iets aantikt slaat ie af..
Als je een 500 meter hebt gereden heeft ie dat niet meer...
Duidt dit misschien ook op een kapotte paddo?
Heb ook de problemen waar dooo ook last van had met het stotteren van de motor bij lage toerentallen.

Heb inmiddels de bougiekabels, bougies en bobinekabel gecheckt, deze zijn in orde. Verder heb ik een NZ-blokkie (multipoint injectie) dus carb-problemen zullen er niet zijn toch?

  • Gast
nieuwe paddo?
« Reactie #8 Gepost op: di, 21 okt 2003, 15:32:17 »
Het afslaan lijkt me met iets anders te maken hebben. Choke werkt wellicht (net als bij mij) niet helemaal lekker?
Stotteren zou aan de paddo kunnen liggen. Alle vacuumslangetjes checken, inclusief de rubberen bevestigingsslangen. Slangetje van carb loshalen en met je mond er op blazen. Bij mij merkte ik toen dat ie lekte. Membraan kan ook weleens vastzitten, wellicht dat dan wat kruipolie in de paddo en dan blazen en zuigen wat zou kunnen doen...