Auteur Topic: JB motor, pierburg carb met vacuüm problemen?  (gelezen 415 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
JB motor, pierburg carb met vacuüm problemen?
« Gepost op: ma, 25 jul 2011, 20:43:05 »
Hallo,allemaal
Ik heb een klant met een Golf 1 uit '83. Er zit een JB motor in met een pierburg carb. Aan de achterkant is een vacuüm slangetje afgedopt met een schroef. Als je er voor staat de meest linkse. die er naast zitgaat naar een t-splitsing, van hieruit gaat hij naar links naar de drukbol en rechts....(ff vergeten,auto staat niet hier, hrc?). Rechtsvoor op de carb gaat er een slangetje naar de vacuüm vervroeger op de ontsteking.
Hij kwam bij mij omdat hij bij een constant toerental ging pingelen. In de 1ste en 2de versnelling is de acceleratie normaal maar in de 3de en 4de valt het vermogen soms weg. Het brandstoffiltertje zat weer vol met schilvertjes en logisherwijs gaan we de hele brandstoftoevoer controleren maar dat schroefje zit me dwars. Haal ik het schroefje eruit dan zakt hij in toeren en slaat hij af. Vacuümvervroeger gecontroleerd (met draaiende motor) en die is goed.

Wie heeft er van deze motor/carb een schema oid van deze slangetjes. Alvast bedankt!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: JB motor, pierburg carb met vacuüm problemen?
« Reactie #1 Gepost op: di, 26 jul 2011, 00:51:19 »
Ik geef je weinig kans hier. JB motor is nooit in de Polo geleverd -nana-
Volksforum al geprobeerd?

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: JB motor, pierburg carb met vacuüm problemen?
« Reactie #2 Gepost op: di, 26 jul 2011, 07:17:36 »
hehe,dan zit je idd op het verkeerde forum,op volksforum zijn er zat van die probleemcarburateur vragen te vinden succes daar -klus-
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen