Auteur Topic: Wie is Yukio  (gelezen 8915 keer)

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is Yukio
« Reactie #30 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:45:31 »
Een man van zijn woord?! http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7390.msg235313.html#msg235313

:D

Haha eerder vrouw van haar woord!

Bedankt allen voor de fijne reacties!

Vinkees, ik had al wat reacties gelezen over de grip onder natte omstandigheden. Ik heb mezelf al voorgenomen om onder natte omstandigheden niet al te onrustig te rijden, aangezien ik ook gelezen heb dat je met een verlaagde auto onder natte omstandigheden wel wat op het rijgedrag moet inleveren.

Heel treurig om te melden, maar de polo staat even bij de plaatselijke garage. Hier t verhaal:

Ik ging vandaag een stukje rijden, omdat ik vanochtend mijn rijbewijs opgehaald had. Alles ging goed, tot dat ik na het tanken(al zeker 14km gereden) een rood waarschuwingslampje + zoemer van mijn olie bij vullampje(of oliedruk?). Hierna de auto zo snel mogelijk geparkeerd en even laten afkoelen. Toen heb ik het oliepeil gecheckt (prima tussen de lijnen) en weer een poging tot rijden gedaan. Na ongeveer 400 m weer hetzelfde, weer de auto geparkeerd en wachten op mijn ouders om mij naar de garage te slepen. Bij de garage werd ook niet veel duidelijk behalve dat de oliesensor recent was vervangen. Nu wordt de olie ververst en de sensor vervangen.

Heeft iemand zo'n soort gelijk situatie meegemaakt?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is Yukio
« Reactie #31 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:55:07 »
Volgens mij werkt dat lampje ook bij te lage remolie -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Yukio
« Reactie #32 Gepost op: di, 23 aug 2011, 22:17:38 »
er zitten 2 oliesensoren op het blok. Als 1 van de 2 is vervangen, kan de andere ook stukgaan he. of de verkeerde waardes gemonteerd. Hij gaat trouwens ook mekkeren bij te weinig remvloeistof ja (of was dat t lampje van de handrem?)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Yukio
« Reactie #33 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 09:23:14 »
Dat is het lampje van de handrem! 100 % zeker, want ik had een x een lekke remcilinder ;) toen dacht ik dat de sensor van de handrem slecht contact maakte.. totdat ik ineens een 2e koppeling erbij had en ik niet meer kon remmen haha
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Yukio
« Reactie #34 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 09:28:02 »
Mijn verlaagde sedan staat momenteel op de standaard 155/70 R13 Roadhog (ook budget net als Nankang)..en die auto is 60/40 verlaagd.. en ik moet zeggen valt best mee met de grip die je verliest op nat wegdek.. heb wel eens dat ik met een redelijke gang een rotonde doorga als de weg nog een beetje nat is.. en ja dan begint ie wel een beetje tractie te verliezen haha.. maar over het algemeen heb ik weinig te klagen daarover  -thumbsup- maarjah dat is mijn mening.


Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Yukio
« Reactie #35 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 11:55:55 »
continental heeft ook last van slecht grip op een natte weg, (vooral de 4seasons van ze) Dus budget merk of A merk,soms hebben ze dezelfde (negatieve) eigenschappen.

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is Yukio
« Reactie #36 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 14:01:58 »
Ik denk dat elke band zijn negatieve punten heeft, ik heb zelfs ergens gelezen dat een bepaald type A-merk band meer aan slijtage leed dan een Nankang band. Ik ga gewoon die Nankangs proberen. Ik heb in de Polo een tellerbak van een Golf 1 cabrio zitten, hier zit geen lampje van de handrem op. Maar hoe kan het dan zijn dat het de handrem is als deze niet aangetrokken is?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Yukio
« Reactie #37 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 14:07:01 »
handremlampje wordt ook gebruikt om een te laag pijl van de remvloeistof aan te geven.

Ja elke band heeft zijn eigen eigenaardigheden, toyos bijvoorbeeld hebben goed grip, maar slijten daarom wel veel sneller dan andere banden.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Yukio
« Reactie #38 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 17:27:33 »
Als ik me nog goed kan heugen,heeft een golf 1 tellerbak geen handremlampje dus die vlieger gaat niet op zoals hier wordt gezegt.
je zal wel de oliedruklampje hebben die lekker zoemt, dus daar maar naar kijken?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is Yukio
« Reactie #39 Gepost op: do, 25 aug 2011, 10:16:06 »
De olie is ververst, olie filter is vervangen en de oliedruksensor is ook vervangen. Toen ik naar mijn werk reed (a 10 km) niks aan de hand. Toen ik terug wilde rijden, na 100m weer een rood signaal en piepen. Zachtjes (niet meer dan 2000 rpm) naar huis gereden eenmaal in het dorp ging het signaal uit, dus ik een rondje door de polder en tot max. 4000 rpm gereden, nog geen signaal. Vanochtend na 100m van mijn huis, weer een signaal rood en piepen.

Ik denk dat het of het zeefje is in mijn carter wat flink aangekoekt is of dat de oliepomp het aan het begeven is.

(en de ergste situatie zou zijn dat mijn blok stervende is.)

Ik ga zo naar de garage waar ik hem gisteren gebracht heb en vragen of ze de oliedruk kunnen meten en of betere oplossingen hebben.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Yukio
« Reactie #40 Gepost op: do, 25 aug 2011, 12:23:51 »
Begin eens met een oliedrukmeter monteren. Dan weet je tenminste of je voldoende druk hebt.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is Yukio
« Reactie #41 Gepost op: do, 25 aug 2011, 16:23:23 »
De garage heeft de druk gemeten en die was oke. Hierna een rondje gereden a 15km en toen brandde er niks meer. Vanmiddag ook nog flink wat gereden en nog geen signaal, ik denk dat hij last heeft gehad van het lang stilstaan.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Yukio
« Reactie #42 Gepost op: do, 25 aug 2011, 16:43:45 »
kan idd zijn dat de olie niet goed rond te krijgen was door t stilstaan. Maar t kan ook zijn dat ze niet de juiste sensor hebben geplaatst. Klopt ook dattie boven de 2000toeren dan gaat mekkeren, maar de lage druk sensor kan kapot zijn (er zitten 2 sensoren in de kop) Reden waarom ie piept is omdat het echt niet gezond is om met een te lage oliedruk te rijden.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Yukio
« Reactie #43 Gepost op: za, 27 aug 2011, 11:59:12 »
begin eens met het terug plaaten van je originele tellers,en ga dan eens kijken hij dan nog piept.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie is Yukio
« Reactie #44 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 13:21:00 »
Morgen wordt de lage druk sensor vervangen en dan kan ik eventueel als het probleem zich nog voor doet de originele tellers er terug in zetten. Vrijdag had ik nog even het signaal en gelijk naar de garage gereden en deze adviseerde mij om gewoon door te rijden aangezien het waarschijnlijk de lage druk sensor is. Sindsdien geen signaal meer gehad en al flink wat km's gereden  :)