Auteur Topic: reminrichting G40 voor steilhecke  (gelezen 7569 keer)

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #15 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:17:55 »
zal het voor een 1.6 16v ook goed genoeg zijn dan?

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #16 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:19:56 »
Dan zul je ff bij sjon in t topic moeten loeren die heeft ook een 1.6 16v

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #17 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:22:16 »
en wie is sjon?ben hier nog niet zo bekend

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #19 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:23:14 »
Om erachter te komen dat het oude en het nieuwe handrem-kabelsysteem niet uitwisselbaar is en je de achteras vervolgens weer terug kunt wisselen? -dunno-

withstupid bijvoorbeeld jah

Huh? Wat?  -uitlachen- 'Stupid' &  -uitlachen- 'With Stupid'

Sinds wanneer?

* Giesel met G40 achteras + oude type handrem *
* ToekToek met G40 achteras + oude type handrem *
* G40 met G40 achteras + nieuwe type handrem *

Ergo: Sinds wanneer is het handremsysteem een beperkende factor?

 -nana- -nana-

De echte 'problemen' ontstaan als je een grotere tank wilt plaatsen met een oud type handrem (past niet super lekker) en/of een nieuwe type uitlaat combineert met het oude type handrem -> dan hangt het banaantje precies te rammelen op de uitlaat (erg irritant)

Het wisselen van een complete achteras, maar met behoud van het oude type handremkabels levert geen problemen op.
Je kunt echter inderdaad NIET 2 typen handremkabels met elkaar combineren: Oud en nieuw type krijg je niet zonder verdere aanpassingen aanelkaar geknoopt, en qua handrem is de middentunnel ook het een en ander anders: Handremhendel is gewijzigd, inclusief bevestiging op de vloer.
« Laatst bewerkt op: wo, 10 aug 2011, 18:28:58 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #20 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:24:53 »
waarom de achteras meteen gaan vervangen -dunno- -gert-

Stabilisator achteras levert een veel betere wegligging/bochtengedrag op... Als ik de keuze had, zou ik altijd voor een stabi achteras gaan. (oh wacht: dat deed ik dan ook al vaker :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #21 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:29:04 »
ow owkeej
dus voor de remmen van de g40 en achter ook de komplete as van een g40 en dan de oude handremkabel eraan vast maken is de beste oplossing??

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #22 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:32:23 »
Achterremmen is niet veel anders dan van een g40.
@Jaap,of je koopt een sedan :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #23 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:33:32 »

ow owkeej
dus voor de remmen van de g40 en achter ook de komplete as van een g40 en dan de oude handremkabel eraan vast maken is de beste oplossing??

Voor wat mij betreft wel :)

Remmen van vóór zijn niet eens sterker, alleen wel geventileerd uitgevoerd, dus minder snel last van fading.
Achter zijn ze echter wél sterker: 19mm cilindertjes, tegen 14 of 17 bij standaard polo.  De lastafhankelijke remkrachtverdeler moet je dan ook zeker plaatsen: Zonder deze LARKV sta je bij een noodstop achterste voren.. Been there,. done that.

de LARKV is een onderdeel dat je aan de koets vast zet, bij de achteras. Met een stangetje dat aan de achteras vast zit, wordt er meer remdruk naar achteren geleidt, naar mate er meer gewicht in de koffer komt..  Als je de auto verlaagd, moet je de stang dan ook altijd aanpassen aan de nieuwe standaard rijhoogte.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #24 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 18:38:31 »
Dan zul je ff bij sjon in t topic moeten loeren die heeft ook een 1.6 16v
Leuk, maar Sjon is dus niet tevreden over huidige remmerij.
Omdat ik toch al 14 inch rij, wil ik upgraden naar 256mm.

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #25 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 19:03:24 »
sjon jij bent de kenner met een 1.6 16v?dat is bij ook de bedoeling en heb er13 inch onder liggen.kan ik hiervoor dan gewoon de komplete reminrichting van een g40 eronder zetten of is dit niet voldoende??

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #26 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 19:14:50 »
Sjon hangt ook nog wel eens op het circuit rond tegenwoordig  -naughty- Dan zijn remmen nooit voldoende :)

Voor een standaard 16v (met hoeveel vermogen?) zou standaard G40 spul voldoende moeten/kunnen zijn: Ligt ook aan het gebruik van de auto he?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #27 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 19:32:27 »
Als je de auto verlaagd, moet je de stang dan ook altijd aanpassen aan de nieuwe standaard rijhoogte.

Mmmm, dat wist ik niet... Tips/tricks/how-to? Wat moet je precies aanpassen?
Op de 2F GT verwacht ik ook een LAKRV te vinden, en aangezien-ie toch wel wat meer richting aarde zal gaan (alhoewel ik er nu al echt in vál bij instappen).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #28 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 20:03:24 »
Hey Sjon!

256mm is de bom!! Remt als een dolle, en geen fading van 200->0km/h!!! (met geboorde Zimmermann schijven en orginele blokken)

Moet wel nogsteeds een keer een 22mm hoofdremcilinder monteren!! (slag van het pedaal met die 54mm klauwen is wel vergroot)



Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: reminrichting G40 voor steilhecke
« Reactie #29 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 20:13:48 »
Sjon jij bent de kenner met een 1.6 16v? Dat is bij mij ook de bedoeling en heb er13 inch onder liggen.
Kan ik hiervoor dan gewoon de complete reminrichting van een g40 eronder zetten of is dit niet voldoende??
Met 13 inch heb je geen andere keus binnen 't vag-spul.
Standaard 1.6 16v 120 of 125 pk is niet schrikbarend meer dan een G40 114 pk,
wel wat kilo's extra qua blok, maar ook dat is niet heel spannend.